help ik slaap zooooo slecht!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel26, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    #1 Angel26, 16 sep 2012
    Laatst bewerkt: 16 sep 2012
    Het is nu bijna 5u en lig alweer bijna een uur wakker !! elke nacht rond 4u als ik word gewekt ..door mn zoontje, omdat ik moet plassen, mn man die snurkt, een auto die langszij t maakt niet uit! dan kan ik niet meer slapen!! ik kan ttussen de middag niet zo goed meer slapen omdat mn zoontje omdat daar net een btje afraakt... dus miss 20 min..maar mn functioneren gaat erdoor achteruit! ik werk in de zorg...maar red eigenlijk mn 8 urige diensten niet meer...ben nog emotioneler en een kort lontje.... ben er nu wel echt verdrietig van.... wat kan ik doen?? ben er nu na 6 wkn echt moedeloos van:(

2. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Wat ik meestal probeer, wat helaas vannacht niet helpt, is even douchen. Doe ik iig voor het naar bed gaan en slaap dan goed in wat zonder douche niet lukt. Het helpt iig te ontspannen. Hoop dat je zo nog even kunt slapen!

3. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Hier ook last van. Helaas een bekend zw-kwaaltje. Ik ga, als ik echt niet meer in slaap kom, op de bank liggen. Gek genoeg lukt het dan wel vaak!

4. Aleisha

Aleisha Actief lid

28 dec 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel irritant en herkenbaar. Ik werd vannacht om twee uur wakker door mijn dochter en heb daarna bij elkaar nog 4 keer 20 minuten geslapen.

5. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Zo blij dat m'n verlof al inging met 20 wk!!! Het wordt er namelijk niet beter op kan ik je vertellen :(.
    Ik slaap vreselijk slecht.
    Als je het niet redt qua werk zit er niks anders op dan dit te melden en minder te gaan werken. (ziektewet).

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik kan ook helaas weinig positiefs vertellen. Ik had er ook al vrij snel last van en het werd er idd niet beter van. Ja hier heb ik geluk dat ik in de middag altijd even kan gaan liggen als zoonlief naar school is en dat doet mij altijd wel goed... Het is echt een heel vervelend zwangerschapskwaaltje. Ik heb dan ook geen tips voor je. Ja proberen erbij neer te leggen, te accepteren, want erover blijven malen (wat ook begrijpelijk is), werkt ook niet echt mee... En toch proberen een rustmoment op de dag te pakken.

7. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Kan je niet op een ander moment even een uurtje slapen? Als je man thuis is en voor / na het eten ofzo? Dan heb je toch nog een beetje slaap te pakken.

8. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Bedankt voor de reacties! jammer te horen dat er niets aan te doen is...maar voor jullie ook....ben uiteindelijk rond half 6 op de bank gaan liggen en heb toch nog 3kwartier geslapen...totdat mn wekker ging om half 7! heb mn baas nu maar een mailtje gestuurd dat ik voorlopig ff max 6u werk...benieuwd hoe er gereageerd word... misschien.gaat t daardoor wel weer btr en kan ik daarna gewoon weer bol werken... voor nu..maar ff niet!!

9. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Ik heb hetzelfde probleem. En het wordt er inderdaad niet beter op he. En wacht dan tot de baby er is dan nog minder slaap! Ik heb bij zwangerschap en dan na geboorte zoontje meer dan een jaar rond de 4 à 5 u geslapen per nacht, maximum. Nu terug zwanger en 't is weer van dat! Ik slaap max 4 u dan klaarwakker, ertussen dan naar de wc, zoontje weer veel wakker in de nacht (tandjes, kiesjes komen door) dan tussen 5 en 6u elke ochtend is hij klaarwakker... Ik ben sedert 4 weken thuis wegens overgeven en misselijkheid en ook die slapeloosheid. Ik trok het niet meer. Maar ja veel rust heb ik dus ook niet 's nachts want moet voor zoontje kijken (man werkt en moet vroeg op of komt nacht af dus sta ik maar op). Gelukkig kan ik overdag even slapen als zoonlief zijn slaapje doet. Maar bon, heb ook maar enkel echt eens rust als hij er niet is. En dat is ook maar één dag in de week.

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier al weken hetzelfde drama. Wordt er ook niet bepaald beter op.
    Kan s middags ook eigenlijk nooit even gaan liggen. s Avonds extra vroeg op bed is de enige (ongezellige) oplossing.

11. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ik heb helaas ook geen stips voor je. Kamp namelijk met hetzelfde probleem al weken, en ben echt gebroken.
    Ik ben vandaag precies 41 weken zwanger, en kamp al met dit probleem vanaf week 31. Ik slaap hooguit 4 aan 5 uurtjes per nacht, en wordt tig keer per nacht wakker, en kan overdags ook niet in slaap komen. Mijn gyn wilde me nu een nachtje opnemen in het ziekenhuis voor een morfine/slaapmiddel injectie in het bovenbeen, zodat ik een keer een nachtje kan maken van 7 aan 8 uur, maar ik heb besloten dat niet te doen. Ik zit de hele zwangerschap al aan medicatie, en wil gewoon niet meer medicatie hebben voor de kleine. Lijkt me toch niet echt lekker voor de kleine meid zo'n injectie brrrrr.

12. Caro1

Caro1 Actief lid

26 okt 2008
    123
    0
    0
    Kan je niet goede oordopjes indoen en afspreken met je man dat hij eruit gaat voor je zoontje? Hoor je geen gesnurk, auto's en zoontje meer. Bij ons werkt dat goed, als mijn man eruit moet voor ons zoontje slaapt hij 2 seconden later weer, een makkelijke slaper. Als ik eruit moet, lig ik de rest van de nacht wakker. Het is alleen geen oplossing voor naar de wc moeten 's nachts helaas..

13. Tona

Tona Lid

22 jun 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier helaas ook precies hetzelfde, lig na mn toilet bezoek minstens 3 uurtjes wakker...... heel erg vermoeiend, maar ik zou ook niet weten wat ik er aan moet doen. K Blijf toch maar op mn bed liggen zodat ik toch wat rust..... suc 6 hoor

14. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Ja akelig he meiden pfff.....nou ik zit er nu helemaal doorheen!! gisteravond ging mn zoontje weer slecht slapen, nadat hij eindelijk om half 10 sliep gingen wij ook...om half 12 wakker..krijsen!wilde eten!! (genoeg gehad) dus nee...ff huilen en stil...dus wij weer in slaap, weer krijsen...ik wil bij mama zijn!! nou ik ben in elkaar gestart! ik ben zelf huilend naar beneden gegaan en kon gewoon niet meer ophouden met huilen...mn man heeft zich bezig gehouden met mn zoontje en ik heb mn moeder gebeld...toen pas werd ik rustig! T was gewoon de druppel...zoooo moe...mn ouders zij. vandaag gekomen en we hebben samen zn bed ingekort! hij had een hoogslaper....ik hoop zo dat dit het is....ik heb ook oordopjes aangeschaft, hoop nu echt dat t lukt... tja en dat plassen probeer voordat ik slaap 4x te gaan...dat werkt wel... nou meiden sterkte!! hoop dat t bij jullie niet zover komt dat je.echt instorten want je voelt je er daardoor ook weer niet btr!;) x

15. Caro1

Caro1 Actief lid

26 okt 2008
    123
    0
    0
    Sterkte!!

16. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Hier helaas ook geen tips..sterker nog, her wordt alleen maar erger,
    Bij mijn eerste zwangerschap sliep ik kort en was sochtends vroeg wakker,
    Maar nu als ik snachts moet plassen ben ik klaar wakker! Ik zou zo aan de dag kunnen beginnen en lig dus elke keer klaar wakker op bed!
    Als ik dan weer in slaap val wordt ik na een half uur/ uur weer wakker en weer het zelfde, ben gewoon blij als de wekker gaat sochtends!
    Zou zo graag eens een nachtje doorslapen pff

17. calleigh

calleigh Nieuw lid

19 sep 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik weet niet hoe oud u zoontje is? Maar hier in de beddenstores melden ze allemaal dat hoogslapers en stapelbedden niet raadzaam in voor een kind jonger dan 4 jaar:
    vaak word dit als onveilig beschouwd voor het kind zijn angstontwikkeling, het er niet zelf uitklimmen
    immers stap je van een ledikant af omdat ze eruit klimmen en nu bevorder je het juist er niet uitkomen. uiteindelijk kunnen ze wel zelf uit bed komen.
    let eens op een spelend kind die angst heeft
    als een droom angstig is en wakker schrikt wil het kind zich uit bed springen
    dit kan niet en wekt nog meer angst op
    maar ook als het bijvoorbeeld schrik krijgt van op de gang dichtbij hem een deur dicht klapt dan wilt het zich in zijn kamer op bed werpen
    dat is ook niet mogelijk

ik denk het probleem het bed is

en zeker als het kind niet in zijn eigen ben wilt slapen maar een ander bed of matras op de grond kiest
    dan voelt ie zich niet veilig
    en natuurlijk is het liggen bij papa en mama veel veiliger daar is in het begin ook niks aan te doen maar het slapen van op een eigen bed is belangrijker. en moet het ook veiliger zijn
    is hij ergens bang voor in de kamer zou je ook dat probleem moeten verhelpen. om het kind aanleren wat waar hij bang voor is niks voorsteld
    bijvoorbeeld het tikken van verwarmingsbuizen leg het goed uit en blijf het uitleggen

call

18. June1980

June1980 Actief lid

10 mrt 2009
    122
    0
    0
    Hier ook slapeloze nachten, mijn dochter is ook al meer dan twee weken verkouden, en zit dus elke nacht met een hoest. Dokter heeft een hoestdrankje voorgeschreven maar dat helpt niet, hij zei er bij uitzieken is eigenlijk het enigste wat helpt... :( Mijn man is ook gebroken want die gaat er uit voor haar om ze wat water te laten drinken, en bij haar te zitten/liggen tot ze weer slaapt... Vannacht heb ik het over genomen van hem, het is geen pretje, zeker nu op het einde van mijn zwangerschap.

Deel Deze Pagina