Voor bekenden zal ik zeker weten snel helpen. Bijv een meisje die onverwachts zwanger is en geen geld heeft voor kleertjes. Als ik ze niet heb zou ik wat kringlopen aflopen om wat te halen. Weet ik dat iemand weinig geld heeft voor boodschappen dan zou ik boodschappen halen. Wat normale hoognodige dingen en natuurlijk wat luxe dingen die ze anders al helemaal niet kunnen kopen. Of eens een uitje betalen.. Dit alles natuurlijk wanneer ik zelf in een betere situatie zou zitten he. Want nu komen we zelf maar net rond met veel wikken en wegen. Voor een vreemde zou ik het zeker weten niet doen. Idd omdat er gewoon teveel fakers zijn.
waarom zou iemand uit je omgeving je niet mogen helpen? ik zal een wildvreemde niet zo snel geld of spullen toestoppen omdat het in de meeste, dus niet alle, gevallen een hoop eigen schuld gevallen bijzitten. In mijn directe omgeving heb ik al meerdere malen gezien dat mensen heel krap moeten zitten en bijna geen geld hebben om te eten maar wel bv een platte tv hebben, daar kan ik dan met mijn pet niet bij. Voor de mensen die er niks aan kunnen doen zou ik liever wat adressen uitzoeken waar je eind vd dag groenten & fruit ed met heel veel korting kunt krijgen of brood
Dan zou ik werkelijk waar compleet door het lint gaan. Waar haal je het lef vandaan denk ik dan.....:x
Ik ben van mening, dat als je iemand kan helpen en je staat er achter dat je dit 'gewoon moet doen' .... Of je iemand nu persoolijk kent of niet! Ik weet hoe het is om niks te hebben, mijn ouders hadden het niet altijd breed, en ik geloof dat het best fijn voor mijn ouders was geweest als er iemand was geweest die zo nu en dan wat boodschappen of iets zou brengen... Dit is echter helaas nooit gebeurd! In mijn omgeving maak ik ook wel eens mee dat mensen het krap hebben, geen geld voor boodschappen of die ene rekening... Waarom zou ik diegene dan niet helpen? Mocht ik ooit zelf in een situatie terecht komen waarin het allemaal erg krap is, hoop ik ook dat iemand mij/ons zou willen/kunnen helpen... Om een lang verhaal kort te maken: Ja, ik zou een, voor mij, vreemde helpen als dat kan! Waarom zou je wel iemand in de stad iets toestoppen en iemand online niet, als je het kan missen? En als ik iemand zou helpen en diegene is een faker... Ach, dan hoop ik dat ze er gelukkig mee zijn! Ik heb me dan van m'n beste kant laten zien en diegene tja, die weet niet beter denk ik dan maar!
Ik heb een hele tijd een goed contact gehad met een vrouwtje uit Australie, ik verzamelde iets en zei kocht het dan voor me, ik maakte geld over en dan stuurde ze het naar mij. We mailen heerlijk over mijn zwangerschap en haar meisje. ALles leuk en goed. Er gebeurde wat nare dingetjes waardoor het krap werd qua geld (weet ook niet meer wat en zo) dus rond de kerst liet ze zien wat voor kadootje ze had voor haar meisje en dat ze het jammer vond ze niet meer kon kopen maar dat het er even niet inzat, ze moest kiezen een kadootje voor haar meisje of een boom e.d. DUs ik heb 100 euro overgemaakt voor een boom, kerstdiner en kadootjes. Ik wist al een tijdje dat ze last had van wat lichamelijke ongemakken, ik zei steeds dat ze langs de dokter moest gaan maarja eigenwijs (en dus geen geld!) hielp niet, op den duur ging ze toch en moest ze naar het ziekenhuis en wat bleek had ze een ver gevorderd stadium van kanker, ik mailde echt al bijna 2 jaar met die vrouw dus vertrouw wel dat dat goed is, ook gechat met camera e.d. erbij dus zag ook wel dat het niet lekker met haar ging. Op den duur verwaterde het wat maar op zich logich als je je zo strontziek voelt, na een paar maanden hoorde ik niets meer en normaal reageerde ze wel op mijn mail (vaak korter e.d.) nog een keertje videochat en ze zag er echt vreselijk ziek uit, maar goed na die periode dat ik niets hoorde kreeg ik opeens een brief uit australie met het bericht dat Shannon overleden was met een briefje erbij van haar zusje dat ze zo dankbaar was dat ik haar nog een geweldige laatste kerst had gegeven dat er mensen waren die zo belangeloos (want het was een gift geen lening) voor iemand iets hadden gedaan. Haar zusje heeft me nog wel eens wat gestuurd over haar dochtertje maar na een jaartje ofzo verwaterde dat wel en heb nu al jaren niets gehoord, en dat snap ik ook wel hoor, ik bedoel ik was vrienden met haar zusje en niet met haar, ik mail ook niet meer.. Maar goed als ik een goed gevoel ergens bij heb ga ik voor je door het vuur blijkbaar dus ook voor redelijke vreemde mensen maar niet zomaar, anders kan ik bezig blijven, het gaat om een bepaald gevoel wat ik heb...
Omdat diegene zijn of haar partner niet wil dat dat geld of boodschappen naar ons gaan. Jij komt uit mijn oude buurt dus schrijft het even op die manier hihi. Weet niet namelijk of jij die hem of haar kent hahahaha
Iemand die ik ken en die hulp nodig heeft, zal ik altijd proberen te helpen, alleen geld lenen doe ik liever niet meer (slechte ervaringen mee). Kleding en speelgoed van mijn kindjes dat hier niet meer gebruikt wordt, schuif ik door naar mensen die het kunnen gebruiken of breng ik naar humanitas of een inzamelingsactie op school. Voor iemand van ZP of een willekeurig persoon via internet, zal ik dit niet zo snel doen ivm neppers... Helaas voor de mensen die echt hulp nodig hebben, maar er gaan zo veel rare verhalen in het rond...
Als je tv een tijd ervoor kapot is gegaan dan koop je eerder een nieuwe. Een 2e handse zou ik zelf nooit aandurven. Kan maarzo zonde van je geld zijn want veel doen het toch niet goed meer. Of er moet iemand in de omgeving zijn die er 1 aanbied. Dan vertrouw ik dat. Maar ja, er is natuurlijk ook een verschil tussen een kleine merkloze flatscreen of een 107cm flatscreen van sony bijv.
@Que, Misschien brutaal maar hoe komt het dat jullie maar drie euro hebben om van rond te komen dit weekend? Ik vind het wel verschrikkelijk te lezen dat je amper eten kan kopen, dat moet ik wel toegeven.
Ik wil met alle liefde mensen helpen die het moeilijk hebben, ook mensen die ik niet ken. Wij hebben het niet slecht en ik heb niet veel nodig om happy te zijn. Maar weet je, ik heb via dit forum meerdere keren iets weg gegeven aan mensen zonder daar iets voor terug te vragen. Iets opgestuurd en zelfs de postzegels zelf betaald omdat ik vind dat je soms iets voor elkaar moet doen. Maar als ik dan vervolgens amper iets hoor, ben ik er toch goed klaar mee! Iemand hoeft het voor mij niet eens heel slecht te hebben, als ik iets heb liggen waar ik niets mee doe en waar ik een ander blij mee kan maken mag je het van mij hebben. Maar pffff zeg, waarom zou ik het doen als iemand het niet waardeert.... TS, het is jammer dat je in Toldijk woont anders zou ik graag iets voor je betekenen. Alleen ik stuur geen spullen meer op... Veel plezier met je pakket morgen!
Heftig zeg!!! En onwijs fijn dat jij die mevrouw en haar dochtertje een laatste mooie kerst hebt kunnen geven!!!
dingen die wij voor mensen kunnen doen waar we ze enorm mee helpen daar helpen wij ze altijd bij, dat hebben we van mijn ouders mee gekregen, * Zien iemand lopen van het azc ( asielzoekerscentrum) met een baby op de arm, geen draagzak buggy oid, ik heb op zolder nog een oude staan ( wandelwagen met reiswieg+buggyinzet) de volgende keer dat we haar zagen vroegen we haar waarom ze de baby steeds op de arm mee neemt, of ze simpelweg dat wou, of dat ze het g eld gewoon niet had, en ze had het geld niet, dus wij hebben haar onze wandelwagen gegeven ze was er echt super blij mee, als er buiten bouwvakkers zijn op straat en ik zie ze de hele week lang klussen en in de pauze steeds een lullig boterhammetje eten dan maak ik een lekker soepje met geroosterd brood ofzo en dat zet ik dan gewoon voor ze neer, *soms hebben ze van die actie's dat ze voor de supermarkt staan en je dan zo'n boodschappenlijstje geven wat ze in arme landen kunnen gebruiken, vaak haal ik daar toch zeker wel de helft van ! geld geven kunnen we niet, we kunnen het zelf heel goed gebruiken, maar als het familie is ofzo ,ja dan kijken we wel naar wat we kunnen missen, hier op zwp zou ik het niet gauw doen, maar ook hier zijn een paar ontzettend lieve meiden voor wie ik heel veel over heb.
voor mensen die dicht bij me staan sta ik altijd klaar, hangt alleen wel van de situatie af. Een kennis hebben ook weinig geld en weinig leefgeld maar zij werkt ook bewust niet. Ik werk wel hard voor mijn geld omdat we het zonder ook niet redden. Als zij dan de laatste dagen van de maand niet normaal kunnen eten vind ik dat ook wel eigen schuld. Ik krijg eerlijk gezegd een beetje de kriebels van jouw topics. Je vraag om hulp in huis (met hier een steek onder water dat niemand je is komen helpen) nu dit topic... Ik zou je willen adviseren om hulp te zoeken, je hebt de afgelopen tijd veel meegemaakt en er is in korte tijd veel veranderd. er schemerd veel onvrede en zelfmedelijden door je topics en eerlijk gezegd denk ik niet dat je het op deze manier gaat redden. Ik bedoel het niet zo hard zoals het op papier overkomt en ik zal vast veel mensen over me heen krijgen maar ik denk echt dat jij zo niet gelukkig zal worden. Succes meid!
Bekenden of onbekenden in mijn omgeving probeer ik wel te helpen op welke manier op dat moment mogelijk is. Via internet zal ik niet snel doen, klinkt misschien heel lullig, maar ik vraag me vaak af als ik lees dat mensen geen geld hebben hoe ze dan de hele dag op internet kunnen zitten. Het lijkt mij dat de meeste toch niet de hele dag bij een ander thuis zitten te interneten... Ben dus ook wantrouwig mbt internet....