Hoe moeilijk is skieën??

Discussie in 'De lounge' gestart door Diadeem, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Mijn man is een wintersportliefhebber. Nu de kinderen wat ouder zijn heb ik toegestemd om mee te gaan om te leren skieeen.
    Ik heb er super zin in maar begin ook te twijfelen of ik het wel kan!!
    Ik ben niet zo handig namelijk.:D:D
    Wie heeft het ook later geleerd???

2. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Niet twijfelen of je het kan!! Probeer niet bang te zijn en zo ontspannen mogelijk.
    Mss is het een idee om een proefles te nemen op een indoor baan hier in NL.
    Dan heb je iig al op de skies gestaan en voelt het niet meer zo heel onwennig.
    Krijg je privéles of in een groepje? Heb je een Nederlandse leraar?
    Mij lijkt het prettiger om privéles te krijgen, dan is er gewoon meer aandacht. De prijs is er ook wel naar trouwens, maar volgens mij leer je meer in een paar uur privéles als in een week skieen in een groep.

Ik skie al jaren, maar was ook al 'ouder' toen ik het voor het eerst ging leren. Als ik dan mijn oudste drie kids van de berg af zie komen....
    Gelukkig leren die het al op jonge leeftijd en zijn die gelukkig niet bang om te vallen ed. Als je ouder bent ben je gewoon onzekerder.
    Veel s6 iig en probeer er van te genieten!
    Nog 5 maandjes en wij gaan ook weer! :)

3. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Volgens mij is één van de belangrijkste dingen; niet angstig zijn.
    Dat ben ik dus wel. ;)

Ik heb ooit jaren geleden lessen gevolgd en net toen ik de blauwe pieste dacht onder de knie te hebben, gingen we de rode op. Ik was er zo nog niet aan toe. Ik scheet 7 kleuren daar bovenaan en het huilen stond me nader dan het lachen. In 1 woord vreselijk! Nachtmerries heb ik eraan over gehouden.
    Ik weet dat dus bij mijn angst een grote rol speelt, ik heb geen hoogtevrees, maar valvrees ofzo?
    En alleen samen met mijn man op wintersport zou nooit gaan, hij snowboard alleen en kan niet skien én wil dat ook niet. Nu gaan we dus volgend jaar samen met vrienden op wntersport, ik ga wel langlaufen en zit om 12 uur op het terras te wachten totdat de rest klaar is. :)

4. 078mama

078mama Niet meer actief

Persoonlijk vind ik snowboarden makkelijk om te leren maar dat terzijde. Ik zou zeker in Nederland een paar lessen nemen. Dit maakt echt een wereld van verschil op je vakantie. Als je al een blauwe piste af kan is het gewoon leuker omdat je dan mee kan komen. Als je echt nog niks kan is het een lichamelijk zwaardere vakantie. Maakt het niet minder gezellig natuurlijk! En ach, je kan altijd nog een kroeg in duiken! Dat kan op ieder moment van de dag daar haha

5. Draak

Draak Bekend lid

31 mrt 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    Hihihihhi...:D
    Ik heb het vorig jaar geprobeerd.. met mn vriend en zijn zusje en broer en daar vriend en vriendin van..
    Gelukkig kon mn schoonzus het ook niet.. dus we hebben eerst samen de babyparcours geprobeerd.. waarbij ik al meteen languit lag (moest me vooruit laten trekken door zo'n touw om omhoog te komen;)) haha dat gebeurd alleen met een ruk en dat had ik niet verwacht.. en daar lag ik;)
    Maargoed.. al met al.. ik ben ook van het parcour afgeweest waar de rest ook afging..samen met mn schoonzusje (de rest deed3 rondjes in 1 rondje van ons;))
    Het is zeker belangrijk dat je niet bang bent.. ik durfde soms een bocht niet te maken... en liet me dan gewoon vallen..:D
    hahaha..
    Het ging wel steeds beter..
    Neem de tijd.. en mis. eerst een lesje..?
    Ik had de dagen erna wel vette spierpijn!
    Heb echt moeilijk kunnen lopen, gaan zitten.. en aan- en uitkleden was echt een drama..
    Maaarrr... het is leuk om een keer gedaan te hebben:D
    En ik weet niet of je 1 dag gaat? of echt een week?
    Wij gingen 1 dagje.. dus dan ga je daarna weg en doe je het niet meer.. als je een weekje gaat bijv. stap je de dag erna weer op de ski's dus je leert weer verder en wordt er steeds beter in (lijkt me)
    Succes iig:D

Liefss

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vind ht echt vreselijk, maar dat is ook wel mijn eigen schuld. Ik had een paar keer geskied op zo'n indoorbaan in Nederland. We gingen 3 jaar terug op skivakantie naar Frankrijk. En ik dacht dat het wel goed zou komen. Nou niet dus. Op de 1e dag na een half uur skieen, kniebanden en enkelbanden gekneusd. Ik ga dus nooit weer skieen haha

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    SKieen is niet moeiljk. Alleen 1 tip neem gewoon lessen en ga niet zelf aan liggen kloten!

Ik heb eerst in Nederland 5 lessen gehad en daarna in Oostenrijk nog 3 dagen. En het jaar daarna ook nog twee keer een priveles in oostenrijk. Ik ben geen superskieer maar beheers wel de techniek in tegensteling tot velen op de piste!

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Oh wat leuk dat ik zoveel antwoorden heb gekregen.
    Wij gaan ook pas in de voorjaarsvakantie hoor!!
    Ik ga zeker les nemen, dat is wel verstandig zo te horen.
    Nou ga me maar proberen over mijn angst heen te zetten.;)

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb het geleerd toen ik 26 was. Eerst hier 15 prive-lessen genomen en toen op wintersport. Was wel een angsthaas, heb de eerste dagen huilend bovenaan de pistes gestaan want dat was wel even een verschil met een kunstbaan in NL. De eerste paar jaren vond ik er niet veel aan, bang om te vallen, koud, bang voor de brokkenpiloten op de piste. Après-ski was wel super haha. Na 6 jaar zijn we paar jaar niet geweest vanwege zwangerschap en klein kindje, maar nu in januari ga ik weer (alleen met man en vrienden, zonder kids) en heb er ontzettend veel zin in.
    Neem hier gewoon wat lessen en doe dat daar ook, dan voel je je veiliger en dan gaat het gewoon beter, zeker als je wat bang bent. Het is lichamelijk zeker geen uitrust-vakantie, maar wel ontzettend leuk!!

10. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik heb het op mn 16e geleerd en mn ouders waren toen rond de 40 ergens... Die kunnen nu goed skieen.
    Niet bang zijn en wel les nemen, zelf aanleren is lastig. Als je les neemt heb je een goede basis en die is wel belangrijk.

Let op je kinderen hebben het meteen door en die scheuren je voorbij:D

*En ohja, de eerste wintersport vakantie is de allerleukste vind ik, veel lachen iig haha*

11. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Dat je er zin in hebt is al stap 1 !
    Ik heb het ook pas 3 jaar geleden voor het eerst gedaan en vond helemaal geweldig!
    Heb hier in Nederland 1 les gevolgd om te weten hoe het voelt om op skies te staan en daarna in Oostenrijk 4 dagen les.
    Succes!!

12. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

O,ja wij gaan ook in de voorjaarsvakantie en daar baal ik wel van... veeeeel te druk voor mij. ;) (én te duur).
    Maar kon niet anders helaas.

Het scheelt volgens mij ook als je wel wat conditie hebt, anders is het echt wel een uitdaging. zowel voor de après skie als op de skie. ;)

13. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben begonnen met skiën toen ik 20 was. En het eerste jaar ging het nog niet zo goed, maar vanaf het tweede jaar kon ik steeds beter meekomen. Ik ben wel een beetje bangig aangelegd, dat helpt niet. Hoe beter je kunt ontspannen, hoe beter het gaat (ik ski véél beter als ik een glas wijn opheb....).

Ga absoluut wel op les, of je moet een man hebben die supersupergoed kan skiën en die het goed kan uitleggen (dat gaat niet altijd samen). Privéles schiet je het snelst mee op, maar is ook het duurst. Klasjes zijn ook prima, maar let op dat je in het juiste niveau zit.

Ik hoop gauw weer eens te kunnen gaan, dan kunnen onze kids het tenminste van jongs af aan leren.

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Lijkt me geweldig om te doen!
    Maar ben echt zo'n hark die vast iets breekt.

Heel veel plezier zoiezo!

15. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ik ski al vanaf mijn 3e en snowboard vanaf mijn 16e en ga nu elk jaar minimaal 2 keer op wintersport. Ik heb 2 jaar in Oostenrijk les gegeven en mijn tip is om eerst in NL wat lessen te nemen om aan het gevoel van zware skischoenen en ski's te wennen en de belangrijkste technieken zoals houding. En zorg vooral dat je in goede conditie bent voordat je echt de berg op gaat. Squads zijn daarbij echt een must, dan gaat het allemaal stukken makkelijker :D Verzuring in je bovenbenen is namelijk de grootste veroorzaken voor ongelukken. Geloof me, het is 1000x anders op een indoorbaan dan op een echte piste. Andere sneeuw, hobbels, andere weersomstandigheden en heeeeeel veeeeeel mensen om je heen die vaak ook aan lopen te kloten.

Wees vooral niet bang en geniet! Ik was al 12 weken zwanger toen we nog een week naar Frankrijk gingen en in februari zijn we echt van plan om al met baby te gaan. Kan niet wachten, wij zijn echte sneeuwfreaks ;)

16. Vollutto

Ik was twee jaar geleden ook rond de 12 weken zwanger toen we gingen. Vorige jaar was onze jongste nog geen 4 mnd, maar ik kon/wilde echt geen jaar over slaan!
    Hier nog een foto van 2 van mijn kids, alvast voor de moeders die bijna niet kunnen wachten tot hun kids ook op de latten kunnen! ;)

17. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Super foto!! Kan ook niet wachten totdat die van mij op de ski's kan haha. Mag ik je een PB sturen mbt tot het op wintersport gaan met een baby. We staan er zelf voor de volle 100% achter maar ik kan wel wat tips gebruiken. Als wij gaan is hij rond de 3 maanden.

18. Vollutto

Stuur maar een pb hoor!

19. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    OKeee, ik moet nu naar de VK maar daarna kruip ik gelijk achter de computer!

20. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Het kan niet moeilijk zijn als zoveel mensen het kunnen toch.

Deel Deze Pagina