hielspoor (ervaringen)

Discussie in 'De lounge' gestart door vinisa, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik vroeg me af of iemand hier last van hielspoor heeft (of ooit had)?

Hoe is het behandeld (bijvoorbeeld zooltjes)? En hoe lang heb je er al last van?

Oh en als je er geen last meer van hebt, hoe lang heb je er in totaal last van gehad?

Ben erg benieuwd naar de antwoorden.

2. tulip

tulip Niet meer actief

mijn zusje heeft het weet ik, die heeft nu van die zooltjes met een bepaald spul gevuld. Die gebruikt ze eigenlijk altijd.

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik had pas een overbelasting van de hak, heel vervelend.
    Ik was bij de chiropractor en zij heeft m'n voet behandeld, en 2 dagen later was het weg.
    Ik was best verbaasd, omdat de dokter zei dat ze er niet veel aan konden doen.
    De dokter noemde mijn klachten niet hielspoor, maar het kwam aardig overeen met de klachten vond ik zelf.

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ tulip: bedankt voor de info! Zooltjes heb ik al een tijdje, maar ik blijf enorm veel pijn houden helaas.

@toerist18: hoe lang had je de klachten al voor je naar de chiropractor ging?

Ik ging een tijd terug naar mijn manueel therapeut (daar kwam ik al) en hij heeft ook mijn voeten behandeld. Hij was erg goed voor mijn rugklachten/polsklachten, voor mijn voeten leek het effect wat minder. Het hielp wel iets, maar de pijn bleef.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had nog geen hielspoor, maar wel pijn op dezelfde plek, als je er dan mee blijft lopen kan het hielspoor worden. Heb zooltjes gekregen van de podotherapeut, die worden voor jou persoonlijk dan gemaakt. Na een maand of 4/5 denk ik ongeveer was het over.

Ik zou niet te lang zelf gaan rommelen met zooltjes.

6. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

sabs, heb er verder geen ervaring mee, maar wou je alleen de tip geven om niet de zooltjes van de aktie sport te kopen, want die doen geen fluit ;)

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
  8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ snoopy en nonnie: ik heb al zooltjes van de podotherapeut aangemeten gekregen. Het helpt wel iets, maar ik blijf best veel pijn houden.

Ik heb eigenlijk gewoon de hele dag pijn.. van licht tot erg.

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    @ kwebbeltje: bedankt ik ga het even lezen. Had erop gezocht, maar blijkbaar niet goed ;)

10. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    He grappig dat ik dit nu lees! Ik heb morgen om 08.00 een afspraak bij de dokter omdat ik echt gek word van de pijn onder mijn hak.... Vooral als ik een tijdje heb gezeten en weer in beweging moet komen pffff dat doet zo'n pijn. Ik hoop dat hij er iets aan kan doen want ik word er niet goed van, heb het nu al zo'n 4 maanden.....

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36

Toevallig :p

Ik voel me precies zo. In augustus 2010 begon het echt pijnlijk te worden en nu heb ik het nog. En het is voor mijn gevoel pijnlijker, of dat lijkt zo omdat ik het zo zat ben elke dag "zoveel" pijn te hebben ;)

4 maanden is ook al aardig lang, hopelijk krijg je goede hulp en ben je er snel weer vanaf.

12. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Ja erg toevallig :) maar sinds augustus is ook lang!! Ik heb het zeker weten 4 maanden maar denk zelf trouwens wel langer want tijdens de zwangerschap had ik ook last alleen niet zo erg......dacht eerst dat het spierpijn was hahaha. Maar hebben ze bij jou ook fotos gemaakt???xx

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik had het tijdens de zwangerschap veel minder erg, is pas erg geworden daarna. Dus lijkt precies op jouw verhaal.

Uh ff denken bij de podotherapeut heeft ze meerdere dingen gedaan, weet niet of er ook foto's bij zat. Moest allemaal dingen doen.. stempel van de voet en weet ik veel wat. Herinner het me niet meer ;):)

De huisarts heeft me alleen doorverwezen.

14. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    Ik ben ook doorverwezen nu, moet een afspraak maken bij de orthopeed.....eens kijken wat ze daar gaan doen, in iedergeval röntgen fotos maken en waarschijnlijk een zooltje in mijn schoen :)

Deel Deze Pagina