Ik ben het helemaal vergeten hoe het bij mij zoontje ging, maar wat is jullie eetritme, en wat geven jullie dan aan jullie kindje van 9 maanden. Ik heb het idee dat ik iets mis, maar weet niet wat? Hier ons ritme... 7.00 fles 180 melk (geen pap, vind ze niks aan) 10.00 fruit met liga erdoor 12.30 broodje met fles melk 180 15.30 koekje met tuitbeker thee met melk 17.30 warm eten,yoghurt 19.30 fles 180 melk doe ik het nou goed of mist er iets?
Ziet er goed hoor enige wat mijn zoontje kreeg was een broodje bij d ochtendfles, aan alleen melk had/heeft hij niet genoeg als ontbijt!
Hardstikke prima! Het advies is 3 maaltijden ( Ontbijt, lunch, avondeten ) en 2 tussendoortjes (fruit, koekje ) Zelf zou ik geen liga door het fruit doen maar langzaam aan naar geprakt of stukjes fruit gaan. Dan kan je kindje met een jaar lekker fruit uit het vuistje eten. Bij het ontbijt kan je eventueel ook een boterham gaan geven. Brood + melk = ook pap in haar buikje
Komt overeen met ons schema. Paar verschilletjes: - Wij geven wel pap 's ochtends - Ze krijgt 's middags als tussendoortje yoghurt ipv thee oid. Op de dagen dat ze niet naar de opvang gaat, krijgt ze na het avondeten ook yoghurt, anders niet. - Als ze thuis is, krijgt ze na haar fruit en boterham ook een beker water met een beetje diksap. Dit is vooral om te oefenen met de beker, al gaat het tegenwoordig zo goed dat ze vrij veel binnenkrijgt. Wij zijn inmiddels langzaam aan het overgaan naar 2 broodjes 's middags en ook geven wij grotere stukjes fruit en warm eten zodat ze leert wennen en hopelijk met ons mee kan eten zodra ze een jaar is
Hier is het sinds zijn 8 maanden sprong 8.30u dubbele boterham met beleg, melkpap 150cc, water bij 13u dubbele boterham met beleg, water bij, melkpap 150cc 16u fruithap en water bij 18u warm eten 150/200 gram water bij en toetje