Hallo dames, Okee, ik zit met een paar vragen, ik gooi het er maar gewoon uit Onze vent krijgt al sinds dat hij bijna 4 maanden is 'sochtends (naja, ligt aan zijn dutjes) maar meestal rond dezelfde tijd een fruit hapje. Dit ging en gaat hardstikke goed. (dit was overigens op medisch advies) Sinds een tijdje krijgt hij nou ook 's avonds een groente hap. Dit gaat tot nu toe ook hardstikke goed. Maar nou lees ik dus zoveel verschillende adviezen in boekjes, dat ik eigenlijk niet weet hoe nu verder. Hij grijpt nu ook aan tafel naar zijn tuitbeker en snapt helemaal hoe het werkt, alleen verslikt hij zich steeds. Hij krijgt al vanaf zijn geboorte verdikking door zijn voeding, omdat het anders gewoon terug komt of hij zich vreselijk verslikt. Nu dus het volgende: Moet je de 180ml flesjes ophogen, zodat hij in principe minder flesjes krijgt, maar nog dezelfde hoeveelheid voeding? Hij wisselt nogal tussen 5 of 6 flesjes, en ik weet eigenlijk niet wat wijsheid is. Vanaf wanneer geven jullie thee? En is dit dan gewoon simpele koude thee? Vanaf wanneer mag hij een middag hapje? En Rapley, dat is toch vanaf ongeveer 6 maanden? Tja, eigenlijk dus, hoe nu verder?
Als hij een beker wil proberen, lekker laten proberen. Verder, hij is nog geen 6 maanden dus vast voedsl mag nog geen melkvoeding vervangen. Flessen groter maken hoef je alleen maar te doen als je kind aangeeft meer melk nodig te hebben. Over wat en hoe en wanneer van vast voedsel vind ik het artikel over voedselintroductie op borstvoeding.com (ook handig zonder borst) erg duidelijk. Succes.
Mijn dochter drinkt alles behalve melk al vanaf 4 maanden uit een gewone beker moest hem zelf wel vasthouden natuurlijk... Ze krijgt vanaf 9 weken al wat hapjes fruit en was met 4 maanden echt toe aan groenten en vanaf 5 maanden zit ze op een schema voor 6 a 7 maanden incl. brood en veel minder melk, ze wou geen melk meer drinken en haar luiers waren zo goed als droog, dus na overleg met cb brood gaan geven en yoghurt en thee met gewone melk, omdat het verdunt is mocht het wel... dit gaat allemaal prima misschien kun je op het cb overleggen? Hier ook dikke voeding trouwens tegen spugen... oh ik zie net dat hij nog 5 a 6 flesjes krijgt mijn dochter zat toen al op 4 flessen en nu meestal 3 en een slechte dag 2... dan zit hij wel echt aan zijn max van 1000 ml per dag 6 *200 is al 1200 dat is eigenlijk veel teveel... miss heb ik het verkeerd gelezen en wil je het ophogen naar 180?
@Fee, nee hij zit netjes onder de max, we houden dat scherp in de gaten Ik vroeg me alleen af of het handiger is om de flesjes op te hogen, en dan minder flesjes te geven of het gewoon zo te laten. Bv vandaag heeft hij een dag waarin hij tot nu toe 3x180ml op heeft, en straks zijn papfles voor de nacht is 220ml met baby rice. Dan komt hij meestal vroeg in de ochtend pas weer voor de volgende fles en vandaag in de 24 uur zou hij dan op 5 flesjes zitten. Soms presteert hij het overdag om nog een flesje te willen, maar dan nog komt het precies uit Yoghurt zo vroeg al? Ik dacht dat zuivelproducten pas veel later mocht? We hebben overigens geen cb hier, dus ik moet het allemaal zo goed als zelf uitzoeken, met boekjes en foldertjes en tips van anderen. Zet je dan gewoon een lichte thee ofzo? Ierse thee is nogal sterk, dus dan zou wel heel erg verdund moeten worden dan!
Yoghurt is zo bewerkt dat het wel mocht en ik ben vandaag weer geweest en omdat ze nu zo weinig melk (poeder) drinkt mag ze nu ook babythee inderdaad lichte thee met wat halfvolle melk erdoor. Trouwens als je wilt, ik kan ook bellen naar het CB hier dus misschien kan ik wat vragen voor je stellen, of dat ik je het nummer geef, maar das een beetje duur denk ik?
@Fee, ah wat lief aangeboden Maar dat hoeft niet hoor, denk niet dat ze er iets mee kunnen trouwens, ik weet niet hoeveel hij weegt of hoe lang hij precies is. Ik heb het idee dat we zo de goede kant op gaan, hij zit redelijk op een schema en krijgt groente en fruit, alles vers. Dus nou wachten tot we met rapley mogen beginnen Stom trouwens, maar ik dacht dat yoghurt pas bij een jaar mocht
Ts, je doet het zo prima hoor. Yoghurt en andere dingen zou ik nu nog echt niet aan beginnen, op zn vroegst met 6mnd, maar nodig is het niet. En volgens mij voedt jij op verzoek, dan zou ik de flessen niet ophogen, grote kans dat hij net zovaak blijft komen en dan zit je met t max.
Fijn om te horen dat het goed gaat zo Ik voed inderdaad min of meer op verzoek, al zit er tegenwoordig wel een duidelijke routine in. Ik laat het maar zo, over een tijdje is hij 6 maanden en dan kijken we weer verder. Moeilijk is het soms wel, ik mis een soort steunpunt als het cb, dus ik moet alles zelf uitzoeken, dan zie ik door de bomen soms het bos niet meer dus doe ik wat goed voelt. Ik heb wel zin in de toekomst, als we met rapley mogen gaan beginnen, gisteren aan tafel (hij zit er altijd bij in zijn stoel en krijgt dan zijn groente hap, dus hij 'eet mee' zeg maar) had ik als toetje een banaan en hij greep er steeds naar. Vervolgens bood ik het aan en ging hij erop sabbelen en schaterlachen, dus ik denk dat rapley wel leuk gaat worden over een tijdje
ja leuk, zin in rapley Mag hij dan ook stukjes brood enzo vanaf 6 maanden? korstjes mogen geloof ik pas vanaf een maand of 8/9 ofzo, toch?
Inderdaad, over een week of 2, 3 lekker met rapley beginnen. Als hij 6 maanden is kan je ook brood en volkoren pap geven, soepstengels, rijstwafels ( zonder zout ) en dan heb je een heel gevarieerde keuze! Tuitbeker is hier ook wel moeilijk geweest, er komt namelijk veel meer uit als uit een fles. een gewone beker kan je ook proberen maar dan heb je nog wat meer verslik risico. Wel vind ik het erg handig als je kind uit van alles en nog wat kan drinken!
Ja tuitbeker is nog niet zo'n succes, hij verslikt zich steeds. Maar hij snapt het wel, dus we gaan de goede kant op! Leuk, vanaf 6 maanden kunnen we dus beetje bij beetje gaan uitbreiden
Korstje brood vanaf 6 maanden. Hele boterham maandje later. Kom anders eens buurten in het Rapley-topic!
Mijn dochter verslikte zich ook in Bv, en daarna met gewoon drinken ook. Ik heb een tuitbeker van de Hema gekocht, daar moet je hard aan zuigen en dan komt er één teug. Die gaat beter. Sinds een week gaat een beker zonder deksel ook goed.