Kutzooi!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door DragonBerry, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Even me ei kwijt.....
    Tot nu toe ging de borstvoeding super! Maar nu ineens heb ik in beide borsten niksgeen voeding meer zitten... Heb de kolf ook al geprobeert en er komt gewoon geen druppel uit! Ik baal nu echt zo erg! Ben er gewoon over de zeik van!
    Net dus ook maar de VK gebelt en moet veel drinken en ook warme melk en dan zou het dus weer op gang moeten komen....
    Hebben meer mensen dit gehad?
    Heb al wel voor de zekerheid Friso nr 2 in huis, had ik al voor de bevalling gehaald voor het geval dat de borstvoeding niet zou lukken of wat dan ook.... En ook moet ik nog zakjes in huis hebben.... als mijn kleine meisje nu dus zal komen voor een voeding moet ik dus wel een flesje gaan geven...
    Ik baal nu echt van mezelf..........

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Kan me voorstellen dat je onwijze baalt!

Twee dingen zou ik iig doen:
    - je kleine meisje blijven aanleggen. Ten eerste kunnen beebjes veel meer uit onze borsten krijgen dan een kolf en ten tweede stimuleer je dan juist je productie. En je meisje dus aanleggen VOORdat je haar iets anders aan zou bieden. Mss produceer je nl wel genoeg. Zolang zij tevreden is en afdoende plasluiers heeft (en groeit), produceer je genoeg.
    - mijn borsten voelen eigenlijk ook altijd leeg aan (buiten een heel lange nacht om) en ik heb ook wel getwijfeld aan mijn productie. Die bleek dus prima te zijn, alleen merkte ik het niet.

Ik zou lekker een dagje met haar in bed kruipen en heel vaak aanleggen. Volgens mij zit ze ook net in de leeftijd dat ze meestal regeldagen krijgen.

Sterkte en succes!

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Oh en hoe moeilijk ook, ga niet stressen, dat is helemaal funest. Probeer lekker te ontspannen en aan iets anders te denken.

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Geeft je dochter overigens ook signalen van honger of is ze gewoon tevreden? Mss heb je geen toeschietreflex zonder dat zij drinkt?

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Friso nr 2?
    Dat is voor kindjes vanaf6 maanden...

6. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Ze vraagt wel steeds om voeding en tot nu toe kunnen we het rekken met een speentje...
    Die friso kwam me vriend mee aanzetten heb me doosje zuigelingenmelk van de kruidvat ook al gevonden.... Dus mocht er vanacht nog niks zijn kunnen we dat gaan geven....
    Nu ben ik dus maar druk met warme melk en al drinken en tot rust komen..... slapen kan ik nu toch niet....

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Waarom rek je met een speen?? Dat is de perfecte manier om je bv om zeep te helpen. Mijn advies: vanaf nu ben JIJ de speen. Laten drinken dat meiske, zoveel ze wil. Ook als dat elk uur is. Na een paar maanden wordt dat vanzelf minder maar nu moet je je productie nog op gang helpen en de eerste weken zijn daarvoor erg belangrijk. Succes!

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm ja ben geen bv expert maar ik snap het rekken met een speen ook totaaal niet..

Aanleggen aanleggen aanleggen en voooooral voeden wanneer je kindje dat wil en niet gaan rekken

9. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Aanleggen, aanleggen en nog maar eens aanleggen! borstvoedingsmix (thee) hielp hier ook!

Succes!

10. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja, dat rekken van de voeding is echt funest! Geef je borstvoeding op schema? Ik heb mijn dochter borstvoeding 'on demand' gegeven en dan komt er ook vanzelf een schema in. Ik denk ook dat op die manier borstvoeden erg lastig wordt. Best kans dat je idd in een regelperiode zit.

11. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Hoe krijg je een klein meisje anders stil als er niks uitkomt.....
    Wij waren al geen voorstander van een speentje, hadden ze zelf ook niet in huis gehaald..... Maar op advies vand e vk en kraamzorg wel gaan gebruiken omdat ze een enorme zuigbehoefte SOMS heeft.......
    Dus als ze dat ding een half uur per dag in haar mondje heeft is het veel.....
    Voel me trouwens wel meteen aangevallen terwijl mijn meisje altijd aan de borst mag als ze erom vraagt..... en ze dus alleen even een speentje krijgt als ze aan de borst begint te sabbelen (niet meer drinkt dus) want verder spuugt ze dat ding toch uit...

12. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    En het is vaak zat dat ze na het voeden na een kwartier of een half uur nog even wat uit de borst drinkt, een toetje om het maar zo te noemen..... Dus het is absoluut niet zo dat ik standaard een voeding ga rekken, laat zelfs me eigen eten koud worden zodat zij eerst gevoed wordt...!

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien word je 'aangevallen' omdat je zegt:
    Zw vraagt wel steeds om een voeding maar We kunnen het nog wel elke keer rekken met een speentje

Dat klinkt als ik voed elke 3 uur en als ze daarvoor komt geven we een speen zodat ze die 3 uur haalt

Want als je op verzoek voed hoef je helemaal niets te rekken

14. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij wilde niemand je aanvallen, je vraagt om advies en je gaf zlf aan dat je 'rekte' met een speentje. De zuigbehoefte bevredigen dmv. van een speen is iets anders dan een voeding rekken en mijn dochter had ook op een gegeven moment aan de borst niet genoeg. Die gaven we toen vanaf een week of 2, ondanks dat we dat ook in eerste instantie niet van plan waren.

Voor wat betreft je melkproductie, uiteindelijk zal veelvuldig aanleggen je melkproductie op gang moeten brengen. Als dat niet het geval is zou ik het eerlijk gezegd ook niet zo goed weten. Heb je een lactatiekundige geraadpleegd?

15. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Zoals gezegd, blijven aanleggen. En pak voor jezelf voldoende rust tussendoor! En vooral niet beginnen met bijvoeden.

Ik snap dat je er van baalt, maar zou vooral niet balen van mezelf (zoals je het schrijft). Het is niet jou 'schuld'. Wou ik toch even gezegd hebben.

Klinkt alsof je het hartstikke goed doet. Maak van jezelf en baby prio en laat alles daar omheen lekker voor wat het is, dan komt het helemaal goed.

Contact opnemen met een vrijwilliger van het LLL of VBN is ook zeker geen slecht idee, je kan iemand bij jou in de buurt vinden op hun site.

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.196
    10.801
    113
    Uit een speen komt ook niks, dus dan kan ze net zo goed je tepel hebben toch?

17. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Een speen mag een kind kapot maken (ook al zal zo'n kleintje dat niet doen), je tepel heb je liever niet kapot... ;)

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Nou dame, volgens mij viel niemand je aan.
    Je kreeg van mij tenminste een vriendelijk bedoeld advies op basis van wat je zelf getypt had. Maar je hoopte blijkbaar iets anders te lezen?
    Als jij graag wilt horen dat je er alles aan gedaan hebt en met een gerust hart een fles kv kunt gaan geven dan heb je wat mij betreft pech. Wel zal ik je zeggen dat je moet doen wat je zelf graag wilt en als dat kv geven is dan moet je dat mooi doen.
    Succes ermee hoor.

19. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het gegaan vannacht? Ik hoop dat je naar bovenstaande adviezen hebt geluisterd. Want aanleggen is inderdaad heel belangrijk voor je kleintje! En proberen te slapen is ook belangrijk! Je lichaam maakt meer melk aan in rust. Als je vaak blijft aanleggen wordt je lichaam gestimuleerd om meer melk aan te maken.

En hoe je een baby stil krijgt als er niets uit komt? Dat is nou net het mooie van bv: voeding en toost altijd bij de hand in een mooie verpakking.

20. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    oh ja, vroeg me nog even af. Is haar drink techniek wel afdoende? Misschien dat ze niet helemaal goed aanlegt en dat er daardoor niet voldoende melk komt en dat je minder bent gaan produceren?

Deel Deze Pagina