een kennis van mij verdiende zo veel dat ik wel eens dacht jemig zeg zoveel geld voor zo weinig werk ze vertelde netto elk jaar 250 euro per maand meer te gaan verdiennen nou wat verdien je dan wel niet als je 10 jaar in dienst bent. kijk tenslotte lieg je in je eigen knip en ik eet er niet meer of minder om.
@rach 84 hahahhahaha ja dat vind ik een goeie. als ik eerlijk ben zou ik het zelf nooit aan vrienden vragen. wel vroeg ik laatst aan mijn collega wat zei netto verdiende voor 20 uur werk omdat ik dan weet waar ik straks ook aan toe ben.
whaha ja vind je het grappig? ik niet zo maar k ben tenminste wel eerlijk! mijn man heeft een goede baan (ik lieg nu niet ff voor de duidelijkheid) en heeft juist een heel goed inkomen. maar ik vind dat vervelend om tegen mensen te zeggen dus kies vaak een iets lager inkomen maarreh... ik zou het ook nooit aan vrienden vragen ookal zou ik het stiekem wel graag willen weten
I khoef er niet om te liegen want ik verdien niks haha OOk over het salaris van me man lieg ik niet, zou ook niet weten waarom wel. Het is wel typisch Nederlands om niet te zeggen hoeveel je verdient, in Turkije vraagt iedereen gewoon hoeveel ze krijgen. En toen wij daar op vakantie waren vroegen ze dat ook aan me man soms op het brutale af ; )haha
nee, wat schiet je er mee op? Moet wel eerlijk zeggen dat ik familieleden (van mijn man) er ernstig van verdenk dat ze het wel doen. Die zitten ons dan uit te lachen dat we zo weinig verdienen. (mijn man is 10 jaar jonger dan zijn broer) Maar als ik eerlijk ben, verdienen wij 1. niet weinig maar gewoon erg leuk 2. werk ik als intercedente, dus ik durf te zeggen dat ik best goed op de hoogte ben van de salarissen en wat hij zegt te verdienen, klopt gewoon echt niet.. Ach. ga er maar gewoon niet op in..
als je het perse wilt weten.... ik weet het niet eens precies.... netto iets vna 1620 euro maar ik ben na de vakantie naar een andere salarisschaal gegaan dus ik heb geen ideee... als e baby er is en ik ga parttime werken ga ik er sowieso op achteruit....
Ik praat er eigenlijk ook nooit over, ook niet over her inkomen van mijn man. Zelf mijn moeder heeft daar een tijd geleden steeds naar lopen vissen. Ik vind dat privé. Groetjes, Nikki F
Ik vind inkomen echt niet belangrijk genoeg om over te liegen. Als je daar al begint met die flauwekul.....
achja, ik kan er wel om gaan liegen, maar het inkomen van een leraar is schaalafhankelijk en voor iedereen in nl hetzelfde. Dus iemand die net zo lang werkt als ik verdient gewoon evenveel. En dan kan ik wel liegen maar daar heb ik uiteindelijk alleen mzelf mee....alsof die ander daar wakker van ligt...en als dat zo is dan heeft hij alleen zichzelf ermee....
Hoi amaranta ! Hou je maar vast als leraar(es) met die enorme loonsverhoging die ons te wachten staat ! Ha ha ha ! Ben benieuwd wat er werkelijk van terecht komt ! Groetjes, Nikki F (ook een juffie !)
Tja ik heb ooit eens met iemand (moeder van een kennis) gesproken over mijn inkomen en die dacht dat ik stond te liegen toen ik vertelde dat ik net zoveel verdiende als mijn man..... dat werd niet geloofd terwijl ik de waarheid sprak. Die dacht nog erg ouderwets dat vrouwen altijd minder of iig veel minder verdienden als mannen. Dat was dan dus ook de laatste keer dat ik met iemand over mijn inkomsten gesproken heb. Die moeder vroeg later aan mijn kennis of ik idd een goed betaalde baan heb, en die bevestigde mijn verhaal... had graag dat gezicht willen zien.