Wat mij nou zo vaak opvalt is dat veel ouders wanneer ze ergens op visite zijn, niet meer opvoeden. Sta ik weer als enige in de tuin waar alle kleine kinderen aan het spelen zijn. En mijn dochter wordt dan weer als enige gecorrigeerd (dat vind ik dan ook weer lastig, net alsof zij de enige peuter is die sturing en grenzen nodig heeft.). De ouders zitten lekker te borrelen, want zij willen ook weleens zitten. Pfff, je kind heeft toch niet alleen thuis grenzen nodig? De opvoeding stopt toch niet omdat je in een goed gesprek zit of omdat je even een wijntje wilt drinken? Ik vind het ook weleens lastig hoor, zou ook wel vaker op mijn gat zitten, maar ik vind dat kinderen van deze leeftijd (1, 2 of 3 jaar) niet een heel feestje lang alleen kunnen spelen zonder toezicht. Of ben ik zou zo raar? Ik kan me daar echt aan irriteren.
Ik heb dan zelf geen kinderen. Maar werk binnen de gehandicpate zorg. Ik zie bij deze gasten dat alles (vrij) goed gaat binnen de groep met hun gedrag en fatsoen en kunnen we overal met die gasten naartoe. Totdat ze weer eens bij ouders zijn geweest dan zitten ze niet meer binnen een ritme en geen duidelijk afspraken enz dat ouders hun kind dan te lastig vinden. Terwijl ze harstikke "lief"zijn als je maar duidelijk bent voor ze waar dan ook
Ja idd, ik weet inmiddels uit ervaring dat altijd consequent zijn onmogelijk is, en dat het ook niet haalbaar is in een normaal mensenleven om continu je ogen op je kind gericht te hebben, maar je best ervoor doen is toch het minste?!
ik erger mij al op een verjaardag bij ons. Er is er maar 1 die op de kinderen let en dat ben ik. zo erg dat ik sommige nu ook vertel dat ik het niet viert of zelfs op ruzie is uitgedreven. Ik vind je hoort zelf op je eigen kind te letten. Tuurlijk we letten ook wel eens op elkaars kids maar er zijn ook grenzen.
Helemaal met je eens Mummy. Waar ik me overigens ook zo ontzettend gruwelijk aan kan storen is als je dan wel gaat corrigeren dat dat schreeuwend vanop de bank moet gebeuren :x Ik sta altijd op en pak mijn kids apart om ze uit te leggen waarom iets wel of niet mag, en als ze blijven doorgaan met klieren of iets dan ga ik erheen en pak ik die dame apart die kliert om haar even apart te zetten voor straf. Ik waarschuw ook geen 20x, ik waarschuw 1x en willen ze dan niet luisteren dan op de trap voor straf. Maar als ik dat soms zie en hoor daar gaan mijn haren van rechtop staan echt waar, schreeuwend worden kids gecorrigeerd zonder enige uitleg ze worden 20x gewaarschuwd en na die 20ste keer wordt er dan na veel geklaag opgestaan, een pak voor de broek gegeven en that's it Tja daar worden kids op een gegeven moment ook immuun voor op die manier Pfff, ik moet daar nooit te lang bij stil blijven staan, maar ik snap daar geen hol van :x Liefs Angela.
Mummy, helemaal gelijk, Klein lokaal voorbeeld, een speelpleintje. Het ligt centraal tussen de huizen, maar toch langs de straat waar auto's rijden. Hier spelen veel kinderen van alle leeftijden. (1-15 jaar) Blijkbaar hoeft een kind van 1 geen begeleiding met het spelen en komen de ouders pas kijken als het kind huilt. En rara, dan heeft het eigen kind nooit iets gedaan, maar meteen schelden op andere kinderen. Zo leuk als het pleintje eerst leek, zoveel frustrerender is het geworden door onachtzame en onoplettende ouders
Ik ben het zooo met je eens. Ik maak het gelukkig niet altijd mee. Maar soms begrijp ik wel dat sommige kinderen gemeen zijn. Ze worden gewoon niet gecorrigeert... Ikhad het gisteren nog op een speelboederij! astrid wil glijden van de glijbaan! Daar zit een veel ouder kindje op wat eigenlijk helemaal niet in de baby/peute rhoek thuishoort en die duwt Astrid gewoon omver omdat zij niet wil dat astrid op de glijbaan komt! Daar heb ik dus even wat van gezegd! Kom nou... duw lekker tegen kindjes van je eigen leeftijd aan als je zo nodig moet! En die ouders... die zaten tig meter verderop lekker aan de koffie met gebak!
inderdaad, ik erger me er ook aan...en dan heb ik zelf niet eens kids... maar weet je waar ik me het meest aan erger? als het gaat om 'de jeugd van tegenwoordig' lijkt het mij alsof alle schuld op die jeugd wordt afgeschreven..ik vind eigenlijk dat de ouder van die jeugd verplicht naar een cursus gestuurd moeten worden over hoe je je kinderen opvoedt. Het ligt volgens mij niet aan de jeugd, maar aan hun ouders... Ik maak me wel eens zorgen....die gastjes van nu zijn wel de ouders van de toekomst...en als die niets geleerd hebben...hoe moet het dan verder? klein voorbeeldje.. ik zat van de week in de tram toen er een vader, moeder en twee piepjonge gastjes van ongeveer 4 en 7 binnen kwamen. pa en ma gingen voor de kids zitten..en keken helemaal niet naar ze om.. die kids bij de deuren van de tram lopen vervelen..pa en ma zeggen niets want zagen niets.. loopt er een knap grietje van 18 voorbij bij de halte, zegt dat jochie van 7....zoooooo wat een bitch zeg....die zou ik wel eens even willen pakken(!) ik dacht....hoor ik dat nou goed? dat kind weet niet eens waar zijn plassertje zit....en heeft het al over vrouwen neu....! pa en ma hoorden en zagen niets.... en dan vraag ik me af hoe dat jochie zijn latere vriendinnetje gaat behandelen.... het is gewoon te triest voor woorden.. Aoife
Helemaal mee eens Mummy. Mijn vriend en ik hebben het daar nu al over gehad. Laatst hier ook een paar kids op visite gehad, bijna alles werd van tafel geveegd, wij (volwassenen) konden niet eens fatsoenlijk met elkaar praten en naderhand vond ik lollies onder het aquarium Ik hoop dat wij het anders doen.
Ik zie ook steeds meer mensen, die denken ach laat maar gaan, het is mijn huis niet, nou ik zeg er wel wat van hoor, laat me de tent niet afbreken.
tja ikken ook zulke mensen, maar gelukkig ook mensen die wel hun kinderen onder controle hebben. neemt niet weg dat die paar kinderen wel eens flink een visite bij ons verpest hebben. maar het gebeurd ook in winkels... winkelstraten (word je aangereden door een buggy omdat kindlief het zo leuk vind er achter te lopen) maar wat hier al eerder genoemd werd, kinder hebben behoefte aan regelmaat en consequent zijn. af en toe tasten ze even hun grenzen af, om weer even die bevestiging te krijgen. kijk eens naar dat programma op tv .... de nanny.... je zou toch zo de tv in willen duiker...