aan het rommelen met slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sassie25, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hoi Dames,

Mijn mannetje is nooit een makkelijke slaper geweest overdag. Hij vindt alles interessant en wil alles zien, voelen, proeven enz enz.
    Maar toen hij een maand of 4, 5 was had hij een redelijk vast slaapritme overdag: van 10 tot 11 en van 13 tot 15 en daarna om 19uur naar bed om te slapen tot 7uur de volgende dag. Het inslapen gaat altijd gepaard met 10minuten huilen en dan ga ik ernaar toe om zn speentje te geven en dan valt hij in slaap. Dat huilen vind ik zo rot om te horen, ik vind het zo zielig voor hem.

Maar nu sinds een aantal weken is hij aan het rommelen met het slapen. Hij wordt zowiezo een paar keer 's nachts wakker zonder enige reden. Speen erin en hij slaapt verder. Soms valt hij na de fles van 7uur weer voor een uur in slaap, dan neem ik hem bij me in bed en slapen we samen. Ik kan hem sinds 3dagen na zn fruit om 10uur in bed leggen en dan slaapt hij vrijwel meteen zodedr te huilen. Dan slaapt hij zomaar ineens 2uur of soms 1,5uur.Dat is natuurlijk heel fijn maar dan:

Na zn slaapje in de ochtend wil hij verder niet meer slapen overdag. Hij geeft wel aan moe te zijn: ogen wrijven, wordt huilerig, niks is goed enz. Maar als ik hem in bed leg is het huilen huilen huilen. Ik probeer elke keer weer na 10min naar hem toe te gaan maar na dat 4 of 5 keer gedaan te hebben haal ik hem maar uit zn bed want hij wil gewoon echt niet toegeven. Niks lijkt te werken: eerder op bed leggen, in slaap wiegen, proberen op te houden om 10uur. Dat lukt wel maar hij slaapt dan niet 's middags langer en lijkt dan helemaal niet uitgerust als hij wakker wordt. Als hij een fles krijgt om 15 of 16 uur valt hij ook 100x in slaap onder het drinken, leg ik hem dan in bed wordt hij al wakker voordat ik hem uberhaupt erin gelegd heb of hij wordt na een half uur weer wakker. Dus hij is wel degelijk echt moe...

Is dit een fase? Of kan ik er wat aan doen zodat hij 's middags ook nog even slaapt? Ik vind het zo zielig dat hij zo moe is maar gewoon niet kan slapen 's middags.

xxx

2. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Ik lees ff mee hoor! Ons kleintje is ook zo'n slechte slaper overdag, en dat terwijl hij ook echt wel moe is:( Als we geluk hebben slaapt ie 1 of 2x drie kwartier in zn bedje, maar daar blijft het dan ook bij. Hij gaat dan wel zelf slapen.
    Wel in de maxicosi (na lang rijden valt ie in slaap en blijft dan wel een tijdje doorslapen) of aan de borst zoals vanmiddag 2 uur lang.

Sonde eej, als je ziet dat ze moe zijn maar niet willen slapen. Het is al een vrolijk mannetje, maar denk dat ie dan nóg vrolijker zou zijn:(

3. Que

Que Niet meer actief

Hey meis,

Je bent weer terug van je vakantie!!!! Spreken snel weer even af ja!!

Wat betreft de laatste 3 dagen kan best te maken hebben door je vakantie hoor. ze zijn even ontregeld dat ze nu weer thuis in hun eigen bed liggen. En misschien is er thuis wel iets veranderd wat hij nog nooit eerder gezien had :D;).

Gewoon ff een paar dagen doorzetten met op bed leggen en dan is het zo weer redelijk richting het oude ritme.

Hier is het schema tegenwoordig

07.00 fles
    7.45 slapen tot 9.30
    10.30 fruit
    12.00 fles
    13.00 slapen tot 14.00
    17.00 groente
    19.00 fles naar bed.

Het komt goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En wat die nachten betreft. Ik kan er hier ook nog steeds geen touw aan vastknoppen. Iedere nacht 3 4 x wakker. Om gek van te worden!!!

Dikke kus van ons

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ja we zijn er weer :) Heerlijk hoor even ertussen uit. Maar nu weer over tot de orde van de dag...

Dat slapen overdag was al lang voor de vakantie een ramp. Hij wil gewoon ineens niet meer slapen. Terwijl hij echt moe is. Niks is dan ook meer goed te oen bij hem. Het is nu wel nieuw dat hij van 10 tot 12 slaapt ( of iets korter) Misschien moet ik hem 's ochtends niet meer naar bed doen? Maar daar gaat hij niet speciaal langer van slapen...
    Net even met de auto geweest, was ik net thuis lag ie net te slapen. Dus ik til hem voorzichtig uit de auto en wakker. Nu ligt hij in zn bed maar slapen nee hoor....
    Hhihi ja dat wakker worden join the club ;) De ene keer geen last van maar de andere keer pffff om gek van te worden. En het blijft een raadsel waarom.

Ik zal maar eens even gaan kijken boven. x

Deel Deze Pagina