Hoezo onverantwoord!

Discussie in 'De lounge' gestart door Blaadje, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hoezo hoort een kind van 13 niet op te passen op broertje/zusje. Je kent dit hele gezin toch niet dus hoe kun je daar nou over oordelen?
    Misschien (noem even iets) hebben de ouders griep en neemt dochter haar kleine broertje even mee. Tjee als dat als dat al niet eens kan... Moet je eens een middag bij ons in de speeltuin kijken, zoveel oudere broertjes/zusjes die kleintjes meenemen

2. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Normaal loopt dit kleintje van 20 maanden met zn zus van net 4 door de straat...
    En moeder zag daar ook geen probleem in.

En nee ze zijn niet verstandelijk beperkt, dan had ik het nog een beetje kunnen begrijpen.

3. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    ik snap het echt niet! als ik griep heb zeg ik echt niet tegen de oudste weet je wat ga lekker buiten spelen met de kleine, nee dan spelen ze maar binnen! ik vind het onverantwoord!

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als we het over oppassen hebben in het kader van zelf uiteten gaan en kids onder verantwoording van 13 jarige thuis laten ben ik het met je eens. Maar hier speelt onze 3 jarige ook wel eens in de speeltuin om de hoek met haar broer van 10 en zus van 7. Ze mag nog niet alleen maar als ze een blokje om de huizen wil fietsen en haar zus gaat mee mag ze dat ook. Ik hou dan wel vanuit de keuken in de gaten of ze regelmatig voorbij komen.

Maar buiten spelen met een zus van 13, naar mijn idee kan dat prima. Mits de jongste wel luisterd naar de oudste natuurlijk.

5. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    ma het is toch wel duidelijk dat de zus de verantwoordelijkheid nog niet aan kan, anders was de kleine niet alleen bijde vijver! en je kunt dan ook nog wel denken van he was een ongelukje ze heeft ff niet opgelet en de kleine is er tussenuit genaaid of noem maar op wat er kan zijn gebeurt, ma de ouders zijn verantwoordelijk voor de kids en niet de zus die zelf nog een kind is! als er iets zou zijn gebeurt, moet de zus er wel mee leren leven en vind dat iemand van 13 daar niet mee opgezadeld mag worden!

6. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    ojee, als ik dit soort dingen lees, slaat de schrik me om het hart!
    Kan het me gewoon niet voorstellen dat je zo'n kleintje alleen buiten laat! Okay, met zijn zus, maar dan nog! Een kind van 13 is ook nog maar een kind........
    Toen wij op vakantie waren van de zomer zaten we ook bij een meer...nou, mijn ogen waren continue strak gericht op mijn zoon van bijna 2 die lekker bij de waterrand in het zand aan het spelen was....als ik maar even omkeek een seconde en weer terug naar hem, was hij alweer ergens anders....Laat staan dat je je kind van nog geen 2 alleen buiten laat met een vijver of sloot in de buurt....brrrr...

7. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie

precies! dankjewel!

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Tjong, ik paste als 13 jarige ook op mijn neefjes, ging echt prima hoor, nam ze ook rustig mee een blokje om,
    je weet niet wat er gebeurd is, misschien was het meisje van 13 even geroepen ofzo,

wat ik zo wie zo eng vind is een vijver in de voortuin, of is het een gemeente vijver??

kindje van 20 maanden zou ik zelf persoonlijk ook niet alleen over straat lopen wat voor straat dan ook, maar ik ben dan ook een tikkeltje overbezorgt. maar sven zou met mijn nichtje van 10 wel mee naar buiten mogen, (speeltuin) dat zou echt heel goed kunnen, die is ook heel verandwoordelijk.

ik zou overgens altijd de ouders even er op aanspreken waar ik het kind vond, en aan de ouders terug overhandigen, zodat even duidelijk is waar het was, want nu zullen ze dat niet weten.

over de tijd, tja ik vind 19:00 wel meevallen, nu kan het nog heel even,laat de kids er lekker van genieten. misschien mochten ze nog even een kwartiertje spelen, zeggen we tegen ons zoontje ook vaak, van nog een kwartiertje, en dan ligt ie om kwart voor 8 plat. na het douchen.

tja mensen oordelen heel snel.

overgens over een beperking, dat kun je heel vaak aan de buitenkant niet zien, dus ook daar kan je zo maar niet over oordelen, ik ken iemand waarvan ik en meer met mij zeker zijn dat ze asperge (of hoe schrijf je dat) heeft, alleen zij zelf weet het niet en haar ouders ook niet. en toffe meid waar je zo in 1 opslag niets aan merkt, maar als je der goed kent dan ga je dingen herkennen, te veel helaas. dus niet zo snel oordelen, en gewoon om de tafel gaan zitten dat je je zorgen maakt.

ipv op internet over zulke mensen lopen te gaan klagen, daar verander je zeker weten niets mee.

sorry kan der heel slecht tegen, dit soort geouwehoer.

(wij zijn er in de buurt ook slachtoffer van door een domme buurvrouw die echt onze situatie niet kent, maar wel heel de buurt heeft geprobeert op te stoken en ons zwart te maken, en bij een deel is dat gelukt) tja hun verlies denk ik dan, en heeft niets met kinderen te maken. maar tis vervelend geouwehoer achter je rug om,

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Dat bedoel ik dus..... Zus kan de verantwoordelijkheid niet aan. Maar hoe weten ouders dat als dochter er oP aangesproken wordt? Dochter komt thuis met kindje, ze zegt niks over het voorval en het lijkt nu net of ze gewoon buiten zijn geweest.

Zelf vind ik ook dat je je kindje goed in de gaten moet houden zeker in de buurt van water. Maar heb er moeite mee dat mensen veroordeeld worden zonder het verhaal te weten.

10. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    ik veroordeel de ouders ook niet ik vind dat dit voor iedere ouder geld. weet niet of je het tegen mij had ma wilde er even op reageren haha, niet aanvallend bedoeld ofzo

Deel Deze Pagina