Hoezo onverantwoord?

Discussie in 'De lounge' gestart door sasjuh, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Het wordt ten strengste afgeraden. Je kind is op deze manier erg kwetsbaar.

2. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Maar als mijn fietskar aangereden wordt loop ik net zo'n risico, volgens mij misschien zelfs meer. Dus ja, kwestie van risico's afwegen en blijkbaar neem ik een ander risico dan sommige hier.

3. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Mijn zoon heeft met twee jaar ook weleens achter de stuur gezeten met papa. Vond dat niet zo leuk, maar ach binnen een woonerf gebeurt er heus niets.

4. Porsche

Porsche Niet meer actief

Tja .. Je kan je er wel druk om maken maar wat schiet je er mee op !
    Ja ik beken wij doen dat ook wel eens in een hoge uitzondering!..
    Is toch speciaal

Alsof jullie vroeger nooit op schoot een stukje mochten auto rijden!..

Je moet natuurlijk niet snel weg gaan rijden ...

5. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.049
    2.857
    113
    Ik beken! Vanmiddag dochter opgehaald van kdv, ze was moe en sjacho en over 2 weken 2 jaar....;) en mevrouw wilde pertinent niet in de stoel, na een minuut of 5 onderhandelen, boos doen, lief doen, haar gewoon in die gordels proppen waae ze zich weer uitworstelde voor ik ze dicht kon maken verloor ik even mijn geduld, heb de deur dichtgedaan en ben weggereden. En ja ook op dat 30km stukje kan vanalles gebeuren daar was ik me tijdens t rijden van bewust maar was er klaar mee.

Bij deze een bekentenis van een slechte moeder.

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Eens!

Mijn zonen mogen ook heel af en toe voorin zitten als ik of mijn vriend de auto van onder onze carport naar de parkeerplaats zet, stukje van 10 meter en zij vinden het zo ontzettend geweldig. Als ik dan al moet gaan nadenken van "wat als" dan kan er niks meer in mijn ogen.

7. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Ik wil er niet mee zeggen dat ze een slechte moeder is hoor, dat recht heb ik niet om dat te zeggen.
    Ik vind het onverantwoord om het zo te doen.
    Heb iets te vaak gezien wat de gevolgen kunnen zijn helaas.
    Daarom reageer ik er ook zo op.

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik ben absoluut tegen kinderen vervoeren zonder gordels en kinderen vervoeren op de voorstoel zonder stoel.

Echter is over dit onderwerp de ophef wel altijd heeeel groot.
    Een moeder die 3 kinderen op de achterbank zet waarvan 2 in stoel en de oudste zonder stoel wordt bij wijze van al afgescheept als moeder die haar kind wat aandoet.

En dan te lezen dat het in bepaalde gevallen gewoon mag volgens de wetgeving.

Wetgeving

Er zijn belangrijkere dingen om je zorgen over te maken. Zorg dat je het zelf goed doet. Daar ben jij tenslotte wel verantwoordelijk voor. Leef en laat leven.

9. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

'Sit in front with mummy' is hier favoriet hoor. maar alléén in ons dorp (bestaande uit 5 wegen waar een aanvaring met een schaap meer waarschijnlijk is dan met een auto), en ja ja: óók nog zonder gordel bij mij op schoot... Elders gaat hij altijd in de autostoel.

10. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Wat een mooie plek moet dat zijn, waar jij woont :)

11. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina