Gisteren avond had ik enorm veel last van steken in mijn buik. Ik voelde me de hele dag prima maar savonds toen ik opstond van de bank om naar de toilet te gaan kreeg ik last van echt enorme steken. Alsof alles in mijn buik helemaal samen trok. De pijn bleef ook aanhouden. Mijn vriend was dood ongerust en is gaan zoeken op internet maar kon niet echt iets vinden hier over. Ik ben nu 10 weken zwanger. En verder verloopt het eigenlijk dagelijks zonder pijn. Op gisteren na dan. Heeft iemand hier ook last van gehad of nog steeds last van en heeft iemand enig idee wat het kan zijn? De pijn is het beste te omschrijven zoals buikpijn voelt als je erg ziek bent geweest heel veel moest overgeven maar dat er op het laatst niets meer in zit wat er uit kan maar je lichaam wel die pijnlijke trekkingen blijft maken. (Voor de duidelijkheid alleen het gevoel lijkt daar een beetje op, ik was helemaal niet misselijk)
Waar zat de pijn in je buik? Als je het over het gevoel hebt dat je soms na overgeven hebt neem ik aan dat je je maag bedoelt? Wat ik de eerste 14 weken had en nu weer wat terugkomt zijn erge steken in mijn onderbuik als ik bijvoorbeeld te snel opsta. Dat is volgens de vk bandenpijn. Ook had ik bijv. gister toen ik een eindje aan het lopen was steken en kramp in mijn hele buik, alsof alles samentrok, vooral in mijn maag. Toen liep ik gewoon te ver en protesteerde mijn buik. Je kan ook harde buiken hebben maar dat voel je niet bij je maag, je bent nu zo'n 10 weken op weg dan zit je baarmoeder nog laag. Tja, kan van alles zijn. Als je het niet vertrouwd even de vk bellen, daar zijn ze voor Succes!
Ja het is moeilijk om echt te zeggen waar het zit, het voelde alsof het echt mijn hele buik was incl maag alles, het was niet alleen onder ofzo. Ik zit nog te twijfelen of ik de vk moet bellen. Aan de ene kant heb ik zoiets van de pijn is nu weg dus het zal wel goed zitten, aan de andere kan heb je toch zoiets van is dat gevoel wel normaal
ik had in het begin ook veel last van steken, maar die zaten inderdaad ook lager. ik had wel pijn in mijn maag van de toenemende honger! als ik te lang niet gegeten had trok die ook helemaal samen. als je het niet vertrouwd even bellen met de vk of de ha hoor!
ik heb het heel deze week gehad. ben zelfs naar huisartsen post geweest vrijdag nacht. maar het is dan echt de baar moeder die op rekt, en ik heb lactulse stroop mee gekregen. voor de darmen rustig te krijgen. maar volede ook pijn in heel me buik.
Ik had het gisteren ook ,maar ik moest wel steeds overgeven doordat de maag ook zo aan het samen trekken was, heb de hele nacht bijna niet geslapen van de pijn in mijn buik en gelukkig moest ik vanmorgen toch op controle bij de vk,maar die zei dat het groei pijn was omdat de baarmoeder zich nu aan het rekken is. Maar bij ieder weer anders he, als je het niet vertrouwd gewoon je vk bellen. Groetjes Bianca
Ik kijk het nog even aan maar als ik het binnen kort nog een keer heb in dezelfde maten dan ga ik wel even contact opnemen met de vk. Bedankt voor alle reacties ze hebben me goed gerustgesteld, en vandaag de hele dag aan het werk en tot zover geen last gehad gelukkig!