Hoi, Mijn oudste van 2jr en 7 mnd is onwijs aan het puberen en zijn grenzen aan het testen. Allemaal leuk en aardig, goed consequent zijn en veel negeren, maar dat eten.......... hij wilt gewoon niet eten, of heel weinig, terwijl hij eerst een super goede eter was. Als we nu savonds zeggen dat we aan tafel gaan hoor ik hem al roepen dat hij niet hoeft te eten. Hoort dit ook bij het puberen? Het is al zo'n slank ventje, dit komt zijn gewicht niet echt ten goede. Herkenbaar? Normaal?
heel herkenbaar gewoon aan tafel zetten als hij niet wil eten dan niet je moet niet gaan vragen/pushen dat werkt alleen averechts en niet teveel tussendoortjes geven het komt goed
hier nog eentje die in deze fase zit en goed ook. wij zijn heel consequent ermee. als hij niet eet krijgt hij de volgende dag geen tussendoortjes en die avond krijgt hij ook niets anders meer. hij houd het soms 2 dagen uit dat hij zijn avondeten niet wil. (overdag eet hij wel gewoon zijn brood en fruit) maar na 2 dagen geen avondeten eet hij een paar dagen weer heel erg goed. en dan begint het weer opnieuw. vergt veel energie, maar ach het gaat een keer over.
Ok, ik had al zo'n idee Wij zijn inderdaad ook niet aan het pushen, dan wilt hij namelijk helemaaaaal niks meer. Het gaat inderdaad ook weer over, maar ja... als ouder wil je uiteraard altijd dat je kind goed eet.... jullie kennen het Hopelijk duurt het niet te lang en valt hij er niet teveel door af, echt veel vetrolletjes om op te teren heeft hij namelijk niet!
hier gaat het zo 2 weken paar hapjes en dan een maand eten als een bouwvakker en zo gaat het maar door
hier een jaar lang gehad vanaf 1,5 tot nu nu eet ie redelijk maar nog niet erg veel. iemand die tegen mij zei het is een fase kon ik wel schieten. we hebben ook alles geprobeerd maar dan ook alles. niks hielp of enkele dagen. het komt vanzelf goed heb ik gemerkt. heb nu ook de instelling eet je niet eet je niet mij best.
Zo herkenbaar helaas... Tot een tijdje geleden at mijn zoon supergoed en veel. Hij kon niet stoppen zeg maar en at ook echt alles! Maar sinds een maand ofzo wil hij niet meer fatsoenlijk eten. Nu is hij gelukkig qua gewicht etc bovengemiddeld maar ik kan er maar niet aan wennen dat hij zo weinig eet. Zal vast nog wel komen, toch? En dan nog iets, hij wil het nu ook steeds zelf doen met warm eten... Maar hij krijgt bijna niks op de lepel met als gevolg dat hij met zijn handen gaat eten... Met wortels ofzo is het niet zo erg maar met spinazie/rode kool etc :S En aan het einde hangt er echt OVERAL eten!! Komt dit ooit nog goed? Moet ik hem gewoon zijn gang laten gaan of moet ik met hem blijven oefenen met de lepel?
Lekker zijn gang laten gaan! Eten is niet alleen eten voor die kleintjes, maar eten is ook ontdekken. Alles kunnen voelen en ervaren is heel belangrijk voor ze. Vigo eet afwisseld met lepel/vork en met zijn handen... Ik laat hem maar lekker knoeien en het hem zelf uitzoeken Hij eet genoeg dus... En tja, dat eten overal. Ach, dat nemen we maar voor lief (al bijt ik wel heef vaak tijdens het eten op mijn lip hoor) Maar na het eten is het ook zo weer opgeruimt. Het oefenen en stimuleren van het eten met bestek doe ik altijd met fruit of iets anders dat met bestek gegeten kan worden. Zo oefent hij toch. Ik denk dat hij het vanzelf wel op het warm eten toepast straks.