Hof van Saksen of land van bartje?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door pepe, 7 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Vorig jaar zijn we een midweekje naar Hof van Saksen geweest en dat was super goed bevallen. Ik zou zo weer gaan maar misschien is iets anders ook wel leuk. Het zwembad van land van bartje ziet er ook leuk uit. We hebben wel van nieuwere schone huisjes. Is iemand in beide parken geweest die kan zeggen welke je leuker vond. Of heeft iemand tips voor een ander leuk park? Er moet wel een peuterbadje inclusief glijbaan zijn en een indoor speeltuin.

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Voor de leeftijd van jouw kindje is Land van Bartje erg leuk. Huisjes zijn daar ook erg mooi.
    Hof van Saksen is altijd mooi en leuk. Maar land van Bartje is dat ook.

3. princess79

princess79 Bekend lid

17 mrt 2011
    902
    68
    28
    Vrouw
    Land van Bartje is echt leuk!

4. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Hier niet zo enthousiast over Land van Bartje. Wij hadden een huisje dat erg stonk naar gourmet, en het restaurant op het park was echt niet lekker. Het zwembad heeft niet zo veel indruk gemaakt. Ik ben nog nooit in Hof van Saksen geweest maar ik denk dat daar alles veel nieuwer is.

5. Veera

Veera Niet meer actief

Land van bartje is echt prachtig en luxe. Zwembad is ook echt heel leuk voor kleintjes

6. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hier ook mindere ervaring met land van bartje.
    Geen indoorspeeltuin, slechts een overdekte zandbak. Huisjes zijn niet schoon, ruiken muf en veel zilvervisjes. We hadden notabene een de luxe boerderij geboekt. Ik heb geen luxe kunnen ontdekken. Het zwembad viel ons erg tegen. Wij gaan er niet meer naar toe!

Wel hele goede ervaringen met hvs! Maar die hebben jullie zelf ook.

7. Veera

Veera Niet meer actief

Wil nog wel ff toevoegen, land van bartje is gerenoveerd, dus misschien dat er daarom verschil zit in ervaringen

8. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Wij zitten nu in HvS, ik denk voor de 12e keer. Vanaf dat de oudste 1 jaar was regelmatig geweest en nu is het nog steeds leuk voor ze. Zoveel leuke activiteiten, fijne restaurants met goede wijnkaarten, over het algemeen prettige en rustige gasten. Mijn dochter gaat al vanaf vijf jaar naar de spa (massage) en is daar altijd welkom. Het is voor ons thuiskomen en de kinderen kennen het ook goed. Voor ons geen ander park meer. Het perfecte begin van de zomervakantie.

9. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik ken Land van Bartje ook, en we gaan nu volgende week naar HvS. Van wat ik lees en zie denk ik niet dat je de twee kan vergelijken.

Land van Bartje is wel leuk voor de kleintjes maar het hoofdgebouw heeft alleen een kleine binnenspeeltoestel met ballenbak, zwembad leuk, schoon en de huisjes waren ok (5 jaar geleden) maar niet heel bijzonder. Ik moest er echt schoonmaken. Zwarte wc brillen etc. Oude badkamers.

Wel is er een overdekte speelboerderij waar ze wat met de kinderen doen en waar die overdekte zandbak is, maar ook driewielers en fietsjes.

Als ik de keuze zou hebben en het budget zou ik weer voor Hof van Saksen gaan denk ik!

Succes met je besluit!

10. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik neig idd ook weer naar Hof van Saksen. Op Land van bartje zal onze dochter de ponyranch wel leuk vinden, maar als dat het enige is.
    Hof van saksen heeft goede restaurants, leuk zwembad en een enorme indoop speeltuin en natuurlijk de bouncing area en knutselacademy. :D

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Je dochter is 2,5 jaar toch? Dan vind ze echt bij het Land van Bartje niet alleen de ponyranch leuk. Juist voor die leeftijd is de speelboerderij leuk. Ook voor de ouders, want het is overzichtelijk. Speeltuinen zijn er genoeg en ook groot.
    Zwembad bestaat uit 2 gedeelten waarbij in de zomer een gedeelte opengemaakt kan worden.
    Omgeving is ook erg leuk voor uitstapjes.

Hof van Saksen vind ik ook geweldig hoor. Zijn we ook al vaak geweest. Juist de afwisseling om niet steeds naar hetzelfde te gaan vinden wij leuk. Hebben van Landal dan ook al heel veel parken gezien.
    Dit jaar gaan we voor het eerst Marveld recreatie in Groenlo proberen.

12. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ja, ze is 2,5. Ik bedoelde dat misschien het enige verschil de ponyranch is. Ik vind afwisseling ook leuk maar houd wel van luxe en de huisjes in HvS waren geweldig en comfortabel en schoon. Bij lvb kan ik geen foto's zien van het luxe huisje.

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Kijk eens op zoover.nl
    Daar staan heel veel recensies maar ook foto's. Wellicht helpt dat je verder.

14. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Ik ben dit jaar naar beide geweest...ik kies overduidelijk voor Hof van Saksen!!!

Veel mooiere inrichting, super gaaf zwembad (land van bartje te koud voor kleintjes), en super lekkere restaurants (niet bij land van Bartje) en publiek trekt mij echt meer bij Hof van Saksen.

15. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Hof van Saksen zijn veel luxere huisjes, onwijs lekkere loungebank en super modern.

16. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik vind hof van saksen leuker. Je kan er lekker uit eten en het zwembad en indoor zijn erg leuk. Jet enige nadeel was dat het huisje bij ons echt vies was.... Het stonk er naar hond en we hebben eerst schoongemaakt toen we aankwamen. Dit had ik niet verwacht voor de prijs. Echter zou ik zo weer terug gaan. Superleuk park.

17. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Ik kies overduidelijk voor hof van saksen!

Vond het zwembad van land van Bartje niet veel voorstellen en het water echt veel te koud, helemaal voor kleine kinderen. De indoorspeeltuin is gewoon een grote binnenzandbak met een glijbaan, wel leuk voor een keertje maar echt niet bijzonder.
    Wij zaten in een kinderchalet aan een speeltuintje en die vond ik wel heel prettig. Ruim genoeg voor toen nog 2 volwassenen en 1 peuter.

De grote speeltuin met airtrampoline viel wel erg in de smaak, netjes aangelegd.

Leuk om een keer geweest te zijn, maar andere parken spreken ons meer aan met kleine kinderen.

18. princess79

princess79 Bekend lid

17 mrt 2011
    902
    68
    28
    Vrouw
    Nog een tip (is al gegeven)
    Hof van saksen.
    Zitten er nu, wat een prachtig park!
    Veel te doen hier, heerlijk zwembad (lekker warm)
    Lekker eten en mooi aangelegd park

19. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Bedankt allemaal, we gaan weer richting hof van Saksen waarschijnlijk :D.

Deel Deze Pagina