Heeft iemand de tip voor ons? Autovakantie huisje Frankrijk

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Dubbelgeluk, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Voor komende zomer ben ik al weken/ maanden op zoek naar een leuk vakantieadres. Wij zijn gebonden aan het hoogseizoen, willen graag richting de zon en zijn met 2 volwassenen en een dreumes van dan 20 maanden. Eisen en wensen:
    - max 1.000 km
    - buitenzwembad
    - peuterbad
    - speeltuintje
    - een leuk schoon huisje met privé tuintje
    - 2 slaapkamers
    - een dorpje met supermarkt/ restaurantje op loopafstand anders een minimarkt/ broodjesservice/ restaurant

Vorig jaar zaten wij in een heel mooi huis van Francecomfort, dat was perfect, maar qua ligging erg afgelegen. Qua huis is alles toch veel minder wat ik zie, het lijkt wel alsof ik steeds kritischer word... Terwijl wij niet een oneindig budget hebben.

Iemand DE tip voor ons?

2. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik had gisteren een gesprek met een collega van mij die bij Franceloc geboekt heeft. Ik had er nog nooit van gehoord, maar hij boekt daar al een paar jaar en volgens hem zijn het allemaal mooie schone/nette campings waar je verschillende soorten huisjes kunt huren. Op de foto's zag het er heel mooi uit en helemaal niet duur voor het hoogseizoen. Ik heb er dus zelf geen ervaring mee, maar je kunt altijd even op de website kijken.

3. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
  4. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Max 1000 km vanaf waar? ;)

5. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #5 maansneeuw, 23 feb 2016
    Laatst bewerkt: 23 feb 2016
    Wat vind je van Le Petit Chaillot?
    Le Petit Chaillot - Faciliteiten
    Le Petit Chaillot - Omgeving

Een landgoed in Sepvret in de regio Poitou-Charentes met heel kindvriendelijke gîtes, bijvoorbeeld Gîte L'ancienne porcherie of Gîte La mare. Er is ook een buitenzwembad, een opblaasbadje voor de kleinsten en een kinderboerderijtje.
    Volgens Google Maps ligt het op zo'n 860 kilometer rijden van Utrecht.

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Haha! Laten we Utrecht aanhouden😉

7. NECAnGeL1

NECAnGeL1 Actief lid

Isla parc hebben een aantal campings die intressant zijn. Ben er nu op 2 van hun geweest en was perfect.

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Ja dat zijn hele mooie campings, wij hadden ook bijna geboekt. Totdat manlief erachter kwam dat je er alleen mocht zwemmen met een strakke zwembroek toen was het feestje klaar :D

Camping le grand dague ligt op 1000 km ongeveer maar ligt niet aan een dorpje daarvoor moet je met de auto zo'n 15 minuten rijden.

9. NECAnGeL1

NECAnGeL1 Actief lid

Camping le grand dague is echt geweldig en zijn momenteel een nieuw zwembad aan het bouwen. Ben daar 2x geweest waaronder afgelopen jaar. Geweldige kinder camping en niet groot.

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Bedankt voor de tips, Franceloc heeft inderdaad mooie campings, maar de strakke zwembroek wordt hier ook niet zo gewaardeerd ;). Le Petit Chaillot is erg leuk, maar helaas volgeboekt in het hoogseizoen. Le Grand Dague ziet er ook leuk uit, die onthoud ik in ieder geval voor over een jaar of 2. Nu is ons budget geschikt voor een tent en ik wil dat zo lang mogelijk uitstellen ;).

11. annabel10

annabel10 Actief lid

28 dec 2010
    474
    54
    28
    Je zou kunnen kijken op gites.nl
    Hier kun je ook selecteren op zwembad.

Maar weet niet of je meer een camping zoekt. .

Lang geleden ook wel via leendersvakantiehuizen geboekt. Hier heb je huizen in dorpjes maar ook kleine parkjes met zwembad

Succes!

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.065
    3.859
    113
    Wij hebben ook eens goedkoop een heel leuk huisje via gites.nl gehuurd.
    Ik hou alleen niet van die massale campings waar ik tussen half Nederland zit. Die strakke zwembroeken, ach, iedereen loopt in zo'n ding, op die manier maakt het me niet zoveel uit en mijn man ook niet.

Je kunt ook eens bij Castel campings kijken.

13. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
  14. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ons is franceloc de afgelopen twee jaar erg goed bevallen, en ach, aan die strakke zwembroek met pijpjes waren manlief en de kinderen snel gewend.

15. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Mijn man moest er overigens ook eerst niets van hebben, die strakke zwembroeken, maar toen ik de zwembaden met glijbanen (erg spectaculair bij de meeste franceloc campings) liet zien gaf hij aan dat hij er wellicht wel mee kon leven :)

16. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Die zwembroek is alleen maar in het water... De meeste mannnen trekken daarna de short erover heen. Mijn man heeft een strakke zwembroek met pijpjes, model boxershort. Prima ding.

(En die mannen moeten gewoon niet zo zeuren over hun 'bikini' :D zijn toch geen vrouwen!)

Wij hebben zelf een caravan, dus ik heb geen tips voor je, alleen dat je man door zijn ijdelheid, de leukste plekken aan zijn neus voorbij last gaan.

17. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Nou zeg, ik vroeg geen kritiek over mijn man, alleen naar een leuk vakantieplekje. En verwar ijdelheid niet met onzekerheid of ergens geen zin in heeft omdat het moet.

Aan alle andere, bedankt voor de tips, ik heb waarschijnlijk iets gevonden door net even anders te zoeken aan de hand van jullie tips! En Franceloc gaat in de toekomst wellicht nog gebeuren als ons zoontje iets groter is en mijn man over zijn 'ijdelheid' heen is.

Deel Deze Pagina