Hevig hoesten, wat mag je gebruiken tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door angel1993, 31 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel1993

angel1993 Lid

30 mrt 2015
    20
    0
    1
    zorgen voor mijn zoontje Bram. 21-01-2016
    ijsselstein
    Hallo allemaal,

Ik ben nu 19+3 en ik ben al een paar dagen aan het hoesten. Daarvoor al een tijdje verkouden.
    Het was eerst een kriebelhoest maar nu komt er soms groenig slijm bij... En soms hoest ik zo erg dat ik moet overgeven of in m'n broek plas:(
    Heb al keeltabletten bij de apotheek gehaald maar dat werkt niet genoeg. En nu is die 2 dagen dicht en weet ik niet wat ik moet doen...
    Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Liefs Mariska

2. Yoga fanaatje 1987

Yoga fanaatje 1987 Actief lid

3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Ben zelf al 2 weken aan het hoesten. Ook met bijna overgeven soms. Vooral in de nacht wordt het erger. Ik heb ook astma. Dus dat werkt ook niet mee. Het is gewoon een virus wat heerst. Mijn zoontje heeft het gehad en mijn man begint ook. Het is een hardnekkige. Ben zelf al naar acupunctuur geweest. Dat heeft het wel verlicht. Ga ook nu stomen met stoombad kruiden van de tuinen. Helpt misschien ook wel.

3. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Heb je vicks vaporub in huis?
    Dat onder je voeten smeren voor het slapen. Even sokken erover anders smeer je het overal aan.
    Klinkt heel gek, maar het werkt echt.

4. angel1993

angel1993 Lid

30 mrt 2015
    20
    0
    1
    zorgen voor mijn zoontje Bram. 21-01-2016
    ijsselstein
    Ik heb zelf helaas ook astma helaas. Dus extra benauwd.
    Het stoombadje zal even moeten wachten aangezien de winkels niet open zijn. Maar Vicks heb ik staan. Dus ga ik zeker proberen!
    Bedankt voor de tips:)

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Naar virus idd, ik heb hem ook. Dagen koorts en vreselijk hoesten. Nu sinds 2 dagen koortsvrij maar hoest nog niet weg. Idd tot kokhalzen aan toe.
    Hier helpt zuigen op fisherman friends wel een beetje tegen de hoestprikkel. Verder kan je weinig doen vrees ik.
    Vicks mag volgens mij niet de zwangerschap.

6. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Noscapine mag je wel volgens mij. Daar kin je nog naar kijken... sterkte. Ik heb het ook gehad :(

7. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Hier ook, echt naar!
    Broomhexide drank mag je wel in de zwangerschap, misschien helpt dat nog helemaal bij slijm

8. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    In de bijsluiter staat dat het overgaatin de foetus en dat het gebruikt kan worden na overleg met een arts.
    (Omdat er uiteraard niet getest wordt op zwangere vrouwen, is het ook niet bekend of het schadelijk is)

Persoonlijk zou ik het bij de tijmsiroop houden om het hoesten wat te verlichten en anders toch contact opnemen met je huisarts.

9. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Hmm hier staat dat weer niet.
    http://www.apotheek.nl/medicijnen/broomhexine?product=hoestdrank-bij-vastzittende-hoest-broomhexine#mag-ik-dit-medicijn-gebruiken-als-ik-zwanger-ben-wil-worden-of-borstvoeding-geef

Maar zou inderdaad even overleggen met de huisarts anders

Miss M vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina