Moet nu vanavond nog naar academisch ziekenhuis wsl voor opname en monitoring, ik hou jullie op de hoogte!
he bah!!! hopelijk ben je daar snel weg... maar wel zo goed dat ze het even nachecken allemaal... succes, hopelijk naar je eigenbedje vanavond!!!!
Gatsie hoop dat je snel weg mag! Hier was mijn bloeddruk weer goed 120/80 snap er geen hout van. Wel het advies minder te gaan werken dus ga dat morgen met mijn leidinggevende bespreken komt vast goed. Volg week vrijdag terug nu ff wat regelmatiger en moet mezelf goed in de gaten houden krijg ik klachten meteen bellen.
Succes. Ik hoop dat je snel weer naar huis kunt, maar aan de andere kant ben je daar wel veilig.. Ik heb de laatste paar weken thuis plat mogen liggen, maar bij elk pijntje schoot ik in de stress... Vertrouwen in heel mijn lichaam was weg. Ik ben in het zh heel snel begonnen met een dagboekje bijhouden. Daar schreef ik precies op welke onderzoeken er gedaan werden, medicijnen, bezoek.. Maar ook gevoelens. Ik heb vrij snel de medisch maatschappelijk werkster er bij gevraagd. Ik had het er erg moeilijk mee dat ik mijn oudste dochter moest achter laten. Zij had echt hele goede tips om de dagen door te komen, maar ook tips mbt de omgang met het artsenteam (veel vragen stellen, voor jezelf op komen). Op een gegeven moment heb ik ook aangegeven dat ik wilde dat er niet meer over "de baby" werd gepraat, maar dat ze bij naam werd genoemd. Had ik echt behoefte aan, dat ze al als mens werd gezien ook al zat ze nog in mijn buik. Ik hoop echt dat je snel weer naar huis mag.. X
Jeetje, wat vervelend dat je bent opgenomen! Hoe is het nu met je? Wel fijn dat ze je goed in de gaten houden. Sterkte meid!
Hi allemaal, Het is niet goed. Baby heeft behoorlijke groeivertraging, echt percentiel 1-3. Vruchtwater is ook aan lage kant. Bloeddruk: aldomet is verhoogd naar 4x 250 mg, daarbij nu ook adalat retard twee maal daags gekregen. Onderdruk varieert tussen 90-95. Gezien de groeivertraging ook belangrijk dat flow niet te laag wordt. Geen eiwit urine, nog niet denk ik de hele tijd... Ben nu 26.5 week, heb longrijpers gekregen. We zijn erg bang en verdrietig. Echt wat een klotesituatie. Over 1.5 week weer groeiecho, verder 2x per week bloeddoorstroming meten en vruchtwater meten. Elke week is er 1. Zelfs elke dag! Bedankt voor het meeleven.
Hey Alicis, wat ontzettend vervelend voor je heel erg veel sterkte. Ik les al een tijdje mee bij jullie. Heb zelf ook last van een verhoogde bloeddruk, maar nog niet zo hoog als jou en ik heb ook geen medicijnen. Sterkte voor de komende tijd..
zo dat is ff schrikken! dat is een flink lijstje.. en nu heel veel rusten? of ben je echt opgenomen? ik hoop dat baby een groeispurt maakt na 28 weekjes ben je weer wat safer... hier gisteren wel eiwitjes in urine... met het stikje. dus opgestuurd! geen klachten dus ik blijf maar rustig zover... rusten op rechterzij is beter voor de doorstroming, hou dat in de gaten!!
Jeetje Alicis, dat is niet goed! Lig je nog in het ziekenhuis? Hopelijk maakt je kindje nu een flinke groeispurt en blijft ie nog even lekker bij mama zitten. Heel veel sterkte meid en hou ons op de hoogte!
Thanks meiden! Heb inmiddels PE, kreeg ik vanochtend te horen, voor bevalling het ziekenhuis niet meer uit. Ze hopen te rekken tot 28 weken Ergste is dat baby echt veels te klein is..niet zo best. Vaginaal bevallen mag niet eens. Ik hou jullie op de hoogte!! Wacht nog op bloed uitslagen van vandaag. Hopen dat mijn lichaam het nog wat langer trekt, en niet achteruit gaat. En dat baby het trekt. Dag voor dag, stap voor stap!
Jeetje....laten we hopen op het beste Zit je nu op 26 weken?? Hier duimen we voor je Gelukkig dagelijks controle Sterkte hoor
jeetje meis!! heel veel sterkte en ik ga keihard duimen dat de kleine nog even lekker warm bij mama blijft zitten...
Hier beide zwangerschappen aan de medicatie gezeten ivm hoge bloeddruk. Bij de eerste een opname met 35 weken en om de twee dagen daarna naar het ziekenhuis. Met 40.1 wkn zou ik een geplande ks krijgen. Uiteindelijk kwam ze met 40 weken. Bij de tweede ook aan de medicatie en bevalling 'gewoon' begonnen en bevallen met 39.4 weken.
Jeetje Alicis, wat heftig allemaal. Hopelijk kan de kleine nog even in je buik groeien en maakt hij/zij nog een groeispurt door.. Heel veel sterkte..
ja dat geloof ik dat je angst hebt, maar hou vertrouwen in je lichaam en je kindje!! heb je klachten #sterren zien # bovenbuikpijn # tintelende vingers?? de dagen zullen wel voorbij sluipen voor je... maar rust veel want dat bevorderd groei! sterkte en hou ons op de hoogte....
Dankje! Vooral veel hoofdpijn en algeheel niet fit gevoel. Geen sterren, geen bovenbuikspijn en geen tintelingen. Heb wel het idee dat mijn vingers dikker beginnen te worden. Er is nog geen sprake van ernstige pre-eclampsie in ieder geval. Onderdruk blijft vaak 95-99 ondanks 3 bloeddrukverlagers Grootste zorg is toch wel de grootte van ons kindje. Maak me zo veel zorgen over de groei. Ons poppetje is zo klein dat als ze nu geboren moet worden overleving op 60% ligt. Dat maakt doodsbang!! Angst of mijn lichaam dit nog wel even trekt, ik wil niet nog zieker worden en dat ze haar daardoor nu al moeten halen. Echt ellende dit.