Movilcon

Discussion in 'Gezondheid' started by naampje, Mar 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. naampje

naampje Actief lid

Dec 14, 2008
    153
    0
    0
    hoi meiden!

heeft iemand van jullie ervcaring met movicon gebruiken tijdens je zwangerschap?

Heb het vandaag voorgeschreven gekregen van mijn gyn, en thuis lees ik de bijsluiter en staat dat het absoluut niet mag tijdens de zwangerschap en ook niet als je bezig bent met zwanger worden omdat de kans bestaat dat je dan al net zwanger bent.... !!!!
    Maar er staat ook bij dat als je het voorgeschreven hebt gekregen het wel mag....

dat snap ik dus niet.. waarom dan ineens wel?

iemand dit gebruikt zonder gevolgen voor de baby..

maak me gewoon zorgen ..

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,575
    113
    dat je het alleen in overleg met een arts mag nemen en anders niet dat staat bijna standaard op alle bijsluiters.
    Moet je dus niet teveel op letten. Is ivm wie verantwoordelijk is.
    Als de gynacoloog het voorschrijft kun je er van uitgaan dat het kan . Heeft de apotheek ook niets gezegd? Dan zit je goed hoor

3. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    mag op voorschrijven van arts wel. Ik heb het ook van de gyn gehad en het helpt goed. Uk heeft er geen last van. Misschien moet je niet precies doen wat er in de bijsluiter staat en elke dag een zakje nemen. Probeer het eerst eens met een half of zo of om de paar dagen. Tip: gooi dat spul door de yoghurt met een flinke scheut ranja want anders is het niet weg te krijgen. Ik heb het eerste zakje in water opgelost maar dat werd geen succes

4. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook voorgeschreven gekregen door de gynaecoloog. Ik heb het gewoon gebruikt dagelijks (wat een opluchting ;)) en mijn dochter is kerngezond ter wereld gekomen.

5. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    ik moest er mee stoppen van de huisarts ook weer niet 1 richtlijn dus echt vervelend he

6. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    Kan je het dan niet eerst met lactulose en/of microlax proberen , het zou mij niet lekker zitten hoor , heb hier ook een recept voor movilcon hangen maar ik begin er dan maar niet aan .

Liefs Edith
    Mama van mees *

7. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    Ik heb afgelopen week in t zkh gelegen en ik kreeg t daar ook. 1 zakje per dag.

8. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    ik heb tijdens de zwangerschap in het ziekenhuis gelegen ivm aambeien (ja echt) en kreeg 2x2 zakjes per dag. maar toen ik thuis was las ik pas de bijsluiter en ben er toen mee gestopt, was ook niet meer nodig.
    ik vond het lastig hoor, de chirurg had gezegd dat het geen kwaad kon. maar kreeg ook 2x per dag pethidine en daar was de gyn ook niet zo blij mee.

(ohoh auwauw als ik toch aan die dagen terugdenk...)

9. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Hoi,

Movicolon slik ik al heel lang en mijn allergoloog/internist en gyn. zeggen beiden dat je dit gerust in kan nemen tijdens de zwangerschap. Omdat dit vooral in je darmen werkt en dus niet/ minimaal in je bloedbaan terecht komt.

Mijn darmen zit zo snel verstopt dat ik dus nou movicolon gebruik in de zwangerschap en daarnaast sinds zaterdag ook nog lactulose, omdat alles zo vol zit. Heb gigantische pijn aan mijn darmen en laat dit dus ook echt niet staan. Want zelfs met de combinatie movicolon + lactulose zit ik verstopt.

Groetjes,
    Carlien

10. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ik had ook de zakjes movicolon, maar sinds ik zwanger ben ga ik van de geur alleen al over mn nek :p
    dus heb nu lactulose gehad. van de internist

Share This Page