mag mijn allergie medicatie niet.. wat een narigheid zeg....

Discussion in 'Gezondheid' started by joseetje26, Dec 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo...

nou de title zegt het al sindsn ik zwanger ben mag ik van de huisarts mijn allergiemedicatie ( hexal ) niet meer nemen.... het zou ontzettend slecht voor de baby zijn...

maar hij geeft aan dat er ook niet echt een goed altenatief voor is en dat hij me afraad zelf te gaan dokteren met homeopatische middelen... en dat ga ik dan ook zeker niet doen... maar pppffffff wat een ellende zeg...

bij mijn moeder kan ik niet langer dan 5 min op de koffie want ze heeft een kat... dat is erg vervelend wat ze is blind en net terug naar haar gerenoveerde huis terug dus ik moet haar best wel fff helpen met het een en ander.... toevallig hebben de meeste van mijn vrienden huisdieren...

juist nu ik zwanger ben ik wil ik een beetje spullen gaan uitzoeken en opruimen.. maar alles wat lang heeft gelegen is een klein beetje stoffig geworden ( huisstofmijt ).... nou ja om een lang vehraal kort te maken.. ik moet zoveel niezen dat ik bloedneuzen heb.. benauwd ben soms met piepende gierende ademhaling.... kijk dood ga ik er niet van.... maar ik heb ook jeukende ogen en oren en neus... ik word er gewoon heeeeeelemaal gek van...

ik kben toch niet de enige? mede allergie meiden..... hoe doen jullie dat?

hopelijk heeft er iemand goede tips?

xxx jose

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb voor mijn allergie toen speciale aangepaste neussprag gekregen tijdens de zwangerschap. Misschien is dat een idee?

3. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    beconase neusspray mag, maar hier veel minder effectief

4. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Hi,

Ik mocht mijn medicijnen ook niet meer gebruiken toen ik zwanger was. Ik kreeg daarvoor een neusspray en inhalator met Beclometason. Dat mag wel tijdens de zwangerschap.

Als jij het benauwd hebt en dus niet genoeg zuurstof binnen krijgt, krijgt je baby ook niet genoeg zuurstof. Het is dus wel belangrijk om benauwdheid te voorkomen.

Succes en beterschap!

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb ook beclometason neusspray gekregen maar ik nies me ook nog steeds helemaal verrot en heb ook elke dag een bloedneus, dus die spray helpt mij ook niet :( het enige advies wat ik kreeg was een beetje vaseline in je neus smeren zodat de slijmvliezen wat minder snel geirriteerd raken, dat helpt absoluut, ik doe dat alleen 's nachts zodat mijn man ook kan slapen, die lag hele nachten wakker van mijn genies!

6. moppy

moppy Lid

May 7, 2008
    15
    0
    0
    Hoi joseetje,
    Ik mag van de huisarts loratadine of tavegil gebruiken. Dit staat ook in een folder over zwangerschap van de stichting voor mensen met constitutioneel eczeem. In mijn geval was medicatie minder schadelijk dan jeuk en slapeloosheid maar ik denk dat deze afweging weer voor iedereen anders is..

Ik heb alle adviezen van artsen laten checken door mijn apotheker. Die weten toch soms meer van uitzonderingen en zo.

succes!

7. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Hoi,

Ik ben ook hyper-allergisch. Gebruik altijd 1 tabletje Xyzal per dag als onderhoudsdosis. Kan echt niet zonder! Vorige zwangerschap heb ik uit gewoonte de eerste 3 maanden doorgeslikt en toen zei de dokter dat er weinig over bekend is dus ik het beter niet kon slikken.

Dit keer ben ik naar de apotheker gegaan voor een alternatief, maar hij heeft het helemaal voor me uitgezocht en vertelde me dat ik het wel kan blijven gebruiken.

Werkt Xyzal ook voor jou misschien?

8. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    @Moppy, wat zijn dat voor medicijnen? Ik heb een jaar lang Neoral (cyclosporine) voor mijn eczeem geslikt en dat was echt het enige wat hielp, maar daar moest ik nu dus mee stoppen, fijn zo vlak voor de winter. Het begint nu alweer flink terug te komen helaas.

9. moppy

moppy Lid

May 7, 2008
    15
    0
    0
    Hoi Wup,
    Dit zijn antihistaminepillen. Deze pillen remmen de verschijnselen van allergie. Mijn huid is jaren eczeemvrij geweest door het gebruik van telfast, ook een antihistamine. Helaas is van deze specifieke pil niet bekend wat het tijdens de zwangerschap doet maar in uiterste nood mag ik zelfs deze gebruiken. Er zijn heel veel verschillende soorten. Deze kan je vinden op
    http://www.fk.cvz.nl/ en dan type je in zoeken; 'telfast' en dan in de rechterkolom 'groepsoverzicht', dan krijg je een lijst van alle antihistaminica die er zijn.

succes

10. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ah jammer, antihistaminica werken hier helaas niet.

Share This Page