Ik vroeg mij af of ik recht heb op een zwangerschapsuitkering. Ik werk sinds halverwege augustus via een uitzendbureau en zou eerst een contract hebben tot 1/10/2014, die is toen verlengd naar 31/12/14 vervolgens verlengd tot 31/1/2015 en nu als laatste verlengd naar 31/3/2015. Nu is dat precies 6 weken voor mijn uitgerekende datum en ga ik dus met 'verlof'. Maar ik vroeg me dus af of ik recht heb op een uitkering omdat mijn contract maar tot 31 maart is, maar ik weet dus niet of ze hem niet verlengen ivm mijn zwangerschap of omdat er écht geen werk meer is. Ben benieuwd of iemand het weet! Het zou erggggg welkom zijn namelijk!
Ja ook met een baan op uitzendbasis heb je recht op een WAZO uitkering (zwangerschapsuitkering) Dat heeft niets te maken met het feit of je contract wel of niet verlengd wordt. Wanneer jij tien weken voor de uitgerekende datum een werkgever hebt danwel een WW/ZW-uitkering ontvangt, dan heb je ook recht op WAZO
Jaa ik krijg idd zwangerschapsuitkering! Kan het vanaf 2 maart aanvragen Echt een enorme financiële meevaller!!