Signalen blaasontsteking?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door daphne78, 20 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Dames,

Wat zijn alarm signalen voor een blaasontsteking tijdens de zwangerschap?

Ik heb pas sinds een week of zo heel veel het gevoel dat ik moet plassen, en dan komt er echt maar 1 of 2 druppeltjes uit.. (en de techniek van uitplassen die we tijdens zwangerschapsgym hebben geleerd pas ik al toe). En weinig plassen voelt niet fijn! Verder voel ik mijn blaas erg drukken. Maar dit kan ook zijn omdat de kleine er vaak tegen aan trapt, en mijn baarmoeder ligt niet zo heel erg hoog, dus mijn blaas komt denk ik in de verdrukking.
    Ik drink best wel veel op een dag.

Oke, ik weet dat de ha hier een testje voor kan doen, maar ja... Misschien ren ik strakjes wel ff naar het winkelcentrum voor die plasreservoirtjes, of ga ik tussendoor ff naar de huisarts.

Groetjes Daphne

2. Vervelend ik heb het net gehad bij mij voelde het hetzelfde als dat ik niet zwanger ben.
    De hele tijd het gevoel dat je moet plassen maar dan een heel raar gevoel en als je gaat idd maar een paar druppels.
    Zou gewoon even je urine langs brengen bij ha.

3. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    zou ook ff langsbrengen en vooral niet nog langer ermee doorlopen, mocht je het wel hebben! suc6!

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik had op gegeven moment veel buikpijn, moest vaak kleine beetjes plassen. Voor de rest geen symptomen gehad.

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Kan een verloskundige hier ook op testen? Ik weet dat ze geen medicijnen mogen uitschrijven.
    Kan mijn lieve huisarts namelijk niet bereiken! (Vorige week al paar keer geprobeerd, vandaag paar keer) ik krijg geen bandje, telefoon gaat over en blijft overgaan.
    Ik kan ook niet zo naar de ha gaan want dalijk zijn ze er gewoonweg niet.. stomme huisarts! (Of een bandje of gewoon opnemen toch?)

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Nah, dat is raar van je huisarts. Ik zou de VK even bellen en overleggen. Ze kunnen er namelijk wel op testen (die van mij wel dan).

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Een blaasonsteking voel je (bijna) niet en als je hem gaat voelen is het vaak al vergevorderd..

Meestal hebben vk's ook wel stickjes liggen waarme ze kunnen testen en anders zou ik even een potje urine naar een vervangend HA brengen..

Succes meid

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    En nu weer een dag verder..
    Huisarts is niet te bereiken, blijkt dat vanochtend na het derde telefoontje... ik krijg eindelijk een bandje aan de lijn dat ie met vakantie is...
    Dus ik eerst de verloskundige gebeld (moet ik morgen naar toe) om te vragen of zij kunnen testen maar dat kunnen zij niet helaas...
    Zij stelden zelfs voor om naar de noodarts te gaan (dat vind ik nog best ver gaan eigenlijk), of naar de vervanger van mijn huisarts. Dus ik de vervanger geprobeerd te bellen, en ja natuurlijk hoor.. NIET BEREIKBAAR!

Nu zit ik dus gewoon op mijn werk, voel me echt beroerd! En gaan we morgen maar weer pogingen wagen om mijn urine te laten testen. GRRRRRRR!

9. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Mijn vk kan ook geen blaasontsteking testen, dom vind k dat eigenlijk want het komt zoveel voor in de zwangerschap en het is een kwestie van een stickie erin houden en je hebt je uitslag...

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik zou gewoon naar de huisartsenpost gaan meid dat is zo gedaan hoor. Als ik 's avonds of in het weekend blaasontsteking had dan ging ik ook gewoon daar naartoe. Ik heb wel 20 keer blaasontsteking gehad voor mijn zwangerschap en dat doet echt zeer en kon ook niet eens slapen. Gewoon langsgaan (wel eerst bellen bij ons dan wel).

11. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    waarom vind je dat te ver gaan om langs de huisartsenpost te gaan ? :)

daar zitten ze voor hoor , ik zou idd gewoon bellen

12. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik ben vorige week ook gewoon naar de huisartsenpost geweest. De assistente vertelde me dat mijn dokter ziek is (en dat is dan dokter ;)), maar ik kreeg een buisje mee en een formuliertje dat ik de volgende ochtend moest langsbrengen en s middags kon ik bellen voor de uitslag. Dat kunnen de assistentes gewoon zelf hoor!

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb sterk het gevoel dat ik een blaasontsteking heb, pijn in m'n onderbuik, veel plassen met weinig resultaat, moe. Maar mijn urine bij de HA was schoon, morgen nog de uitslag van een kweekje. Wat kan dit nog meer zijn als het geen blaasontsteking is?

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook mijn urine was helemaal goed...
    Dus geen blaasontsteking. Ik moet overigens als ik echt last blijf houden wel over een tijdje naar de huisarts, maar ik heb nu het vermoeden dat het gewoon dus de kleine is die op mijn blaas drukt en er af en toe eens lekker tegen aan gaat trappen.

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ik wil toch eigenlijk vandaag wel langs de HA als het geen blaasontsteking is, want die steken in mijn lies zijn echt pijnlijk, moet van de VK een paar dagen rust houden, maar ik hoor liever dat ik dan en dan weer aan het werk mag, want voor mijn werkgever is een paar dagen vandaag + het weekend.

Deel Deze Pagina