hallo, ben op dit moment 36 weken zwanger, en ben overgedragen aan de gynecoloog dmv een eerdere keizersnede. nu heb ik gevraagd wat ze doen als ik 2 weken overtijd zou gaan of ze dan inleiden, en dat doen hun dmv breken van de vliezen mits er opening zou zijn , maar worden de weeen dan niet heftiger dan bij een gewone bevalling wat risico,s meebrengt voor de wond?, ik hoop gewoon op tijd te bevallen natuurlijk, dus dit is een beetje voorzorg. maar als ik ingeleid zou moeten worden dan liever een keizersnede. gewone bevalling durf ik wel goed aan. maar bij een ingeleide zal ik denk ik gestressed zijn dmv complicaties van de wond. alvast bedankt groetjes wendy.
Hoi Wendy, wanneer je al een keer een keizersnede hebt gehad, zijn de artsen altijd erg voorzichtig met inleiden. Ze doen vaak het wel, maar omdat je baarmoeder een litteken heeft zijn ze daar erg voorzichtig in. Als het soepel aanvoelt en je misschien al wel wat ontsluiting hebt, zullen ze een poging wagen en maar dan moet je ook wel vrij vlot aan het bevallen gaan. Je zou in principe dus heel goed vaginaal kunnen bevallen als het allemaal vlot verloopt. Maar als het er niet naar uitziet dat je snel zal bevallen, proberen ze het misschien wel niet. Je hebt er zelf ook een stem in natuurlijk. Kaart het aan als je weer op controle gaat en vertel je wensen/gedachten erover. Groetjes Brigitte