Zo meteen n house warming party + roken..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jucade, 6 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Heb er op zich heel veel zin in, als ik maar n mooi plekje kan bemachtigen want ik merk dat als ik n 3 kwartier sta, ik ff moet 'rusten'. Helaas denk ik dat er (weer) volop gerookt word daar.. vind dit echt vreselijk maar ja.... En t lullige is dat 'ze' (normaal gesproken) níet roken als 'haar' moeder aanwezig is omdat die COPD heeft, maar wél rustig een peuk naast mij opsteken. Of ben ik nu een zeikerd? Wie o wie voelt zich ook niet prettig in een rook omgeving en wat doen jullie hier aan?

2. Female

Female Niet meer actief

tja als je zulke dingen 9 maanden wilt ontwijken zul je binnen moeten blijven zitten 9 mnd lang................. ;)

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik voel me ook niet prettig in rokerige omgevings. Mijn schoonpa stak er nog wel eens een op als wij erbij waren. Mijn vriend heeft hem daar in het begin van de zwangerschap op aangesproken en hij rookt nu ergens anders als wij op visite zijn.
    De rest van mijn vrienden rookt gelukkig niet. Op 1 vriendin na dan, maar die gaat ook ergens anders roken sinds ik zwanger ben.

4. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    mijn vrienden hielden er ook rekening mee, Die gingen ergens anders staan zodat ik er niet dierct last van had.

op feestjes wordt bij ons in de familie nooit binnen gerookt.

Ik zou me over 1 avondje niet te druk maken. Geniet lekker van je avond en als het je teveel wordt neem je afscheid.

5. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    denk dat ja dan nooit nergens meer kan komen.
    nu niet en ook niet als je kindje er is.

6. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    vind het nogal een vreemde vraag patroeschka sorry als ik het mis heb maar kan me uit een van je eerdere topics herrineren dat je zelf ook nog rookte tijdens de zwangerschap!

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Echt niet, aan me nooit niet! Anders maak ik niet zo'n topic aan hoor! :confused:

8. Niet meer actief

Ik heb hetzelfde probleem...

Bij mij thuis mag er in ieder geval niet gerookt worden!

Maar bij mij zit er nog iets anders aan vast, ik heb astma en mag mijn eigen puf niet gebruiken omdat ik zwanger ben.

Ik mijd dus rokerige ruimtes, op verjaardagen zit ik dicht bij een raam en na een uur moet ik weer weg.

Een kroeg o.i.d. is uitgesloten, dat doe ik echt niet!

(en die astma heb ik overgehouden aan het roken, dus voor mezelf is het niet zo'n heel groot probleem normaal, maar dan kan ik de juiste medicijnen gebruiken)

9. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    KLote als je niet tegen rook kan, maar ik zou idd proberen het zoveel mogelijk te vermijden. Meer kun je denk ik niet doen.
    En misschien dat ze wel om je denken als ze naar je kijken en zullen ze tegen je zeggen dat ze effe op een ander plekje gaan roken.

Succes

10. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Als het een vrienden zijn, kun je toch gewoon vragen of ze even ergens anders zouden willen gaan roken?

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Zou dan gewoon niet lang gaan.
    Je rookt altijd gratis mee.

12. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Ja ik herken dit probleem ook wel hoor!

Mijn vrienden houden er gelukkig rekening mee: we zijn net een weekendje weg geweest met 3 andere stellen en ze gingen iedere keer keurig bij het raam of buiten roken, heel lief.

Maar mijn familie en de familie van mijn vriend....hmm... Met kerst hadden mijn ouders ons uitgenodigd, mijn broer en de ouders van mijn vriend en daar zaten ze...alle 5 te paffen! Lekker hoor! ik denk dat ik zo maar een half pakkie tot een pakkie meegerookt heb! en dan heb je nog verjaardagen waar ook volop gerookt wordt!

Ik zit nu dan ook thuis en mijn vriend is op een nieuwjaarsborrel van zijn familie omdat ik niet WEER in de rook wil zitten! Ik voel mij er echt helemaal niet lekker bij! En vind het ook moeilijk om hier iets van te zeggen..

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :( Ben dus gelukkig niet de enige die dit hinderlijk vind. Ik denk alleen maar aan de kleine op dat moment.

14. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Ik begrijp je volkomen en vind het ook zeer irritant voor de kleine (en natuurlijk voor jezelf en al je kleren die weer stinken). Toch kan je het ook niet vermijden als je bevoorbeeld naar de kroeg gaat of iets dergelijks! Maar als ik er echt last van heb dan ga ik er voortaan wel wat van zeggen of stap op ;)

15. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ik vind die rook ook erg vervelend!
    En de opmerking dat je dan nergens meer komt....tja dan maar niet ...met mijn 2 zoontjes ga ik echt niet in de rook zitten!Dat mensen daar geen begrip voor hebben is toch van de gekke?/Waarom moeten zij mee roken omndat een volwassene de keuze maakt?/
    Roken Prima maar niet bij mij of mijn kindjes zolang zij daar zelf niet over mee kunnen besliisen..
    Heb eens een filmpje gezien wat nicotine met de longetjes van je kindje doet! Filet american en lever etc laat je toch ook vaak staan//
    Kijk ieder de keus voor zich en dit is mijn keuze..

Roken moet mogen maar ga lekker buiten staan!

16. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Is ook vervelend ja, ik zou idd ook maar eventjes gaan dan.
    Succes ermee!

Deel Deze Pagina