zwanger maar een vraagje!

Discussion in 'Gezondheid' started by , Dec 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

hallo,
    ik ben net nieuw hier en heb al heel veel informatie gevonden, maar zit toch met een vraagje,
    ik heb net te horen gekregen van mijn huisarts dat ik ruim 4 weken zwanger ben(van ons eerste kindje)ben heel erg blij maar heb een paar weken geleden de griepprik gehaald omdat ik tot de risicogroep behoor.
    nu ben ik toch wel beetje ongerust want je leest en hoort overal dat je de eerste 3 maanden de griepprik niet mag hebben,

nu is mijn vraag of jullie weten wat er dan kan gebeuren, volgens mijn huisarts is het niet erg maar als ik hier de info zo lees dan zegt de ene huisarts dat het niet erg is want de griep krijgen kan gevaarlijker zijn als je zwanger bent maar de andere huisarts zegt dat je de griepprik absoluut niet mag de eerst drie maanden ik vind het zeer verwarrend allemaal

wie weet hoe het nou zit? :(

groetjes rebecca

2. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Hoi Rebecca,

Ik zou er maar vanuit gaan, dat als je huisarts zegt dat het goed, dat het ook zo is. Op het forum zijn zoveel verschillende meningen, maar een huisarts heeft er immers voor geleerd.

Anders bel je morgen toch nog een keer. Liever 1 keer teveel bellen dan te weinig.

Groetjes
    Elvira

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,812
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik zou maar op je huisarts vertrouwen, meer kan je niet doen; ten slotte kan je het ook niet terugdraaien? Je kan je zelf alleen maar gek maken zo... en dat is zo jammer nu jemoet genieten juist!
    Hoewel ik weet hoe moeilijk dat is hoor, die eerste weken! Maar probeer het los te laten of weg te stoppen voorlopig, want je kan het toch niet meer veranderen..

4. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hoi Rebecca,

Ik heb de griepprik ook gehad, de vorige en ben toen ook zwanger geworden en alles is tot nu toe goed gegaan. En als de ha zegt dat het goed zit zal het wel meid. Maak je niet te druk! Trouwens gefeliciteerd!

5. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Je was heel erg pril zwanger toen je de griepprik kreeg, misschien net bij de innestelling (aangezien je nod ongeveer 2 weken geleden zou geweest zijn en je nu dus 2 weken officieel zwanger zou zijn...?).
    Je kon het niet weten he meid, maak je alleszins niet teveel zorgen! En gefeliciteerd met je zwangerschap.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,284
    36,148
    113
    Waarschijnlijk had je nog helemaal geen bloedband met je kindje toen je de griepprik kreeg hoor, dus niet druk om maken. Je ha weet heus wel waar hij over praat.

7. Niet meer actief

bedankt voor jullie reactie,

ik ben volgens mijn huisarts 6 weken zwanger, en kan het geen kwaad
    ik heb ongeveer 26 dagen na mijn laatste menstr de griepprik gehad(cyclus 31/32 dgen)dus ongeveer een weekje vóór dat ik eigenlijk ongesteld had moeten worden.
    (weet niet meer precies welke dag ik de prik gehaald heb.)
    dus ongeveer de 17e was de innesteling,
    maar ik lees op het internet en hier op het forum zoveel verschillende berichten en meningen over de griepprik dat ik beetje ongerust en onzeker werd, ik kan het inderdaad niet meer terugdraaien maar wat kan er ev. gebeuren of misgaan als je die prik hebt gehad?

Share This Page