hoge bloeddruk en stress

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door anael2009, 1 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    Hallo!

Voordat ik zwanger raakte kwamen ze er bij toeval achter dat mijn bloeddruk te hoog is. Ze hebben een 24 uursmeting gedaan en daaruit bleek dat ik vooral in het ziekenhuis een hoge bloeddruk heb, maar dat hij 's nachts zakt en overdag niet eens zo hoog is.

Toch hebben ze me geadviseerd te beginnen met labetalol. Nu ben ik zwanger en had de laaste 3 X een onderduk van 90 en een bovendruk van 125. Mijn gyneacoloog vond het niet zo'n probleem, maar de verloskundige wil dat ik twee middagen rust en stress vermijd.

nu heb ik veel problemen op mijn werk en krijg amper rust omdat ik continu loop te piekeren. van mijn werk hoef ik geen hulp te verwachten. zijn er dingen die ik nog extra kan doen om mijn bloeddruk laag te houden? Ik weet gewoon niet hoe ik nu stress kan vermijden.

groetjes Monique

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi monique,

Het is heel lastig om stress te verminderen, juist door het verplicht proberen krijg je nog meer stress omdat het niet lukt.
    Ik snap heel goed dat de verloskundige dit tegen je heeft gezegd. HEt is puur om je wat rust te geven. Je bloeddruk was voor de zwamgerschap al wat hoger dus deze bloeddruk hoort bij jou.Je gebruikt er al medicatie voor meer kan je niet doen.

Imke

Deel Deze Pagina