Bijna niet kunnen slapen,pijn onder borst

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Nina010, Aug 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nina010

Nina010 Bekend lid

Jul 20, 2008
    820
    0
    0
    Hallo verloskundige,

Ik heb sinds een week of 2 erge last, dusdanig dat ik bijna niet kan slapen. De pijn bevind zich onder mn borsten, bij mn ribben en straalt uit naar de zijkanten.Ene moment is het ontzettend pijnlijk rechts en dan weer links. Het voelt aan alsof ik een hele strakke band om heb. Eerste dacht ik dat het van het schoppen van de baby was maar het gaat de hele nacht door. Ik heb ook nog een peutertje rondlopen en heb echt 0 energie. Ik ga me afvragen hoe is straks moet bevallen zo zonder enige puf niks. Wat kan dit zijn? De baby is trouwens een stuk rustiger maar ik weet dat dit kan komen doordat het einde van de zwangerschap is. Vandaar dat ik ook niet geloof dat de baby mij hele nachten bont en blauw trapt. Bij het laatste bezoekje aan mn vk zag ze dat ik nog voldoende vruchtwater had behalve bij het ruggetje van de baby. Ze zei dat we tzt nog wel een echo doen om dit in de gaten te houden.(mn eerste zoontje is gehaald omdat ik overtijd was maar ook vanwege geen vruchtwater meer en gepoept in water en verkalking).

Gr, nina

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Het kan komen van de druk van de baarmoeder op dat punt, probeer met slapen iets rechtop te gaan liggen.
    Als jou energie op raakt door slecht slapen is het belangrijk om dit te bespreken met de verloskundige. Misschien kan ze wat regelen voor het slapen van de gyn of je een nachtje laten slapen in het ziekenhuis.

Minder beweging is normaal aan het eind van de zwangerschap. Maar je moet het wel een aantal keer, 10x per dag voelen. Zo niet verloskundige bellen.

Groetjes Ineke

Share This Page