hallo, ik weet sinds 3 dagen dat ik zwanger ben en ik zag vanmorgen dat ik een beetje bruin bloed verloor. het zat niet aan het wc-papier. in de avond toen ik in bad zat zag ik in het water dat ik weer wat verloor en een klein stolseltje (maar dat was verder niks). ik weet van mijn eerste zwangerschap dat er makkelijk bloedvaatjes in de vagina kunnen "knappen" en ook dat evt. oud bloed er toch uit moet. kunt u me geruststellen? ik heb verder geen buikpijn. soms lichtjes net als ongesteldheid maar dat is ook normaal in een zwangerschap. mejon
het bloedverlies is ondertussen helder rood en lijkt op een normale menstruatie. (kleine stolseltjes erbij). het is niet heviger dan een normale menstruatie en heb geen buikpijn. maandag een positieve test gehad (4 testen gedaan; alle 4 lichte streep). kan het zijn dat ik nog weinig HCG in mijn lichaam heb en dat mijn lichaam niet door heeft dat ik zwanger ben? je hoort toch wel eens dat vrouwen toch "ongesteld" worden. mejon
hoi mejon, Ik denk dat je een vroege miskraam hebt. Wat je kan doen is na het weekeinde contact opnemen met je huisarts om via je bloed het Hcg te laten bepalen. Een test kan nog tot 2 weken na de miskraam positief blijven. Ook kan je huisarts je voor een echo laten gaan om te kijken of je baarmoeder schoon is. Imke
maar voor een echo is het toch nog te vroeg? de gyn en vk zeiden dat het ook een innestelingsbloeding kon zijn en dat ik moest afwachten of het niet heviger bloedverlies dan een menstruatie werd. en grote stolsels ging verliezen. jij denkt dat het wel een miskraam is. hmm, jammer.
Hoi Mejon, je kunt inderdaad wat bloedverlies hebben in het begin, maar als je zegt dat het helderrood wordt als een menstruatie met hele kleine stolseltjes, ben ik het toch ook met Imke eens. Voor een innestelingsbloeding vind ik het zo te lezen teveel bloed. Maar goed, je weet nooit, ik duim met je mee. Je hCG moet nog steeds wel in je lichaam te vinden zijn. Voor een echo is het nu vroeg, je kunt voor de 6 weken alleen zien dát er iets in je baarmoeder zit, maar het geeft vaak inderdaad nog geen duidelijkheid over of het wel of niet goed zit. Inderdaad even geduld nog dus, over een paar dagen nog eens testen misschien, maar eigenlijk wachten tot na 6-8 weken zwangerschap voor een echo of toch tot een nieuwe menstruatie. Groetjes Brigitte