Hoge bloeddruk/Gyneacoloog??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovelyme, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Hey Meiden,,

Ben net bij de verloskundige geweest, vanaf het begin af aan is mijn bloeddruk al aan de hoge kant.
    Bij binnenkomst was de onder 95 maar toen had ik 2 zinnen gezegd dus wou ze na het voelen van de kleine opnieuw meten. Toen was hij 90 en moest toen even urine opvangen dus je maakt je toch wel een beetje zorgen en een stukje lopen naar toilet. Dus toen ik terug kwam was me onderddruk weer 95.Urine was prima geen eiwit. Nu moet ik morgen terugkomen en dan weer bloeddruk meten en urine meenemen.
    Is het dan nog zo 90/95 dan wordt ik door verwezen naar het de gyneacoloog ( zh neem ik aan), maar wat staat ons daar allemaal te wachten?

2. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    In het algemeen wordt bij een onderdruk van 95 of hoger, of een onderdruk van 90 met eventueel aan bloeddruk gerelateerde complicaties, verwijzing naar de gynaecoloog afgesproken. Dit hangt ook af van je bloeddruk voor en in het begin van je zwangerschap. Als je altijd rond de 60 zat en nu ineens 95, dan is er natuurlijk haast geboden, terwijl als je altijd 85-90 had en nu 90-95, dan heeft het minder haast.

Mocht je verwezen worden, dan volgt meestal een bloedonderzoek voor nier en leverwaarden en bloedplaatjes, urine om te checken op eiwit, CTG voor conditie van je kindje en eventueel een echo voor bepalen van de groei van het kindje en soms de doorstroming van de placenta bloedvaten. Niks engs, aleen maar een grondige controle.
    Pas als je bloeddruk nog hoger is (100-110 onderdruk), of als er eiwit in urine zit, zijn medicijnen noodzakelijk.

Succes en sterkte, hoop dat het allemaal gewoon meevalt!

3. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Bedankt voor je reactie!!! Heb ik echt wat aan!
    Mijn bloeddruk was altijd al zo rond de 85, dus zoiezo al wat aan de hoge kant maar nooit geen verdere klachten. Nu trouwens ook niet hoor, en nu zaten er geen eiwitten in me urine maar moet morgen nog een keer opvangen en meenemen.
    Ik laat het via dit topic wel even weten hoe het verder gaat

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Juist fijn dat ze je doorsturen!
    Hadden ze bij mij maar wat eerder actie ondernomen dan was onze knul iets groter bij geboorte. Mijn onderdruk was ook al een aantal weken 90-95 (voor mijn doen erg hoog!) en pas toen ik een paar dagen in het ziekenhuis lag zijn ze gestart met medicatie. Heb ruim 2 weken in het ziekenhuis gelegen tot onze kleine werd gehaald.

Volgens de gyn die mijn medicatie heeft gestart zorgt een hoge onderdruk voor een slechte doorstroming van de navelstreng.
    Mijn bloeddruk in het begin van de zwangerschap was namelijk 100/50. Dus 130/95 is bijna een verdubbeling.

In combi met kleine placenta en eigen gewicht/lengte resulteerde dit uiteindelijk in een pracht ventje van maar 1710 gram en 44 cm. Maar doet het super nu!

5. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Ik ben met mijn vorige zwangerschap met 37 weken doorgestuurd naar de gyn. Daar kreeg ik inderdaad een echo, bloedonderzoek, bloeddruk meten en controle op urine. In de dagen er na ben in onder controle gebleven van de gyn en uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen met 37+6 weken.
    Houd er rekening mee dat de gyn je kan vertellen dat je niet meer thuis mag bevallen. Ik wilde graag thuis bevallen en vond dit erg jammer.
    Maar ondanks een pittige, ingeleide bevalling heb ik het prima naar mijn zin gehad in het ziekenhuis, ook al vond ik het erg jammer dat mij eigen vk er niet bij was.
    Succes ermee!

6. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Mijn bloeddruk was ook al vanaf het begin af aan wat hoger......
    Nu vond mijn dokter m wat aan de hoge kant met 32 weken en die heeft gebeld met het ziekenhuis en ik moest gelijk komen:$.

Onderdruk was tussen de 95-100 en is heel de zwangerschap 85 of 90.
    Ze hebben gelijk bloed geprikt in het ziekenhuis en ik heb aan de monitor gelegen voor de kleine, alles was gelukkig goed maar ben wel gelijk overgenomen door de gyno.

Ben toen ook gelijk begonnen met medicatie en sindsdien is mijn bloeddruk 140/80, hartstikke goed dus!!!!
    Heb ook 2 keer een groeiecho gehad om te kijken of ze goed groeide en dat was ook goed gelukkig, ze zit net boven het gemiddelde dus het is geen kleintje:D.

Ik word wel volgende week ingeleid maar dat is allemaal voor de zekerheid omdat de bloeddruk meestal wat oploopt aan het einde van de zwangerschap........ik moet dinsdag weer op controle en als die dan al wat hoger is dan word ik de volgende dag al ingeleid.

Nou meid niet al te druk maken, heb ik wel gedaan maar was achteraf nergens voor nodig.......vind het nu wel prettig dat ik extra in de gaten word gehouden.

Fijne dag

7. ladystuff

ladystuff Lid

14 dec 2010
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn bloeddruk is 148/107 dit is vrij hoog
    ik had betablokkers maar aangezien ik zwanger ben moest ik onmiddelijk stoppen, maar tijdens de zwangerschap zakt je hartslag en bloeddruk, dus hopen dat bij de controle alles goed is

Deel Deze Pagina