Dag dames, Nou het ziet er naar uit dan ons tweede kindje net zo groot wordt als mijn dochtertje. En die paste niet door mijn bekken heen, en deze dus waarschijnlijk ook niet. Het wordt dus een geplande keizersnede. Nu moet ik nog naar de gyneacoloog voor een informatief gesprek, maar zou graag willen weten met hoeveel weken de geplande keizersnede plaats zal vinden... Jullie hier ervaring mee???
Dat hangt van je ziekenhuis af maar in ieder geval niet eerder dan de 38e week. Veel ziekenhuizen doen dit in de 40e week (dus 39 weken en x dagen). Veel succes! Hoe groot was je 1e?
Rond de 6 pond, dus ze was niet eens heel erg groot, gewoon een mooi maatje. De verloskundige heeft nu dus ook gezegd dat het een keizersnede wordt, ben er wel blij mee. Zie het niet zitten om weer pas op het laatste moment naar de ok te worden gebracht.
Meestal in de 39e of 40e week. Hier in het zh bij 39 weken, volgens de vk. Ik krijg ook weer een ks ivm smal bekken. Ik hoop alleen op eerder dan 39 weken, zo met 38 ivm de bekkeninstabiliteit. Over 6 weken krijg ik het te horen.
Bedankt voor jullie reacties. Hoop binnenkort al een gesprek de hebben met de gyn. dan hoef ik me niet meer zo druk erover te maken
Hier, om precies dezelfde reden als bij jou, een geplande keizersnede gehad bij 38+3 (moest na 38 weken!)
Oke dus het kan dus wel al eerder dan die 39 weken....ligt er misschien dan toch aan om wat voor een reden het gaat. Bij welk ziekenhuis zit jij dan als ik vragen mag??
Hier ook geplande ks, moest tussen de 38 weken en 39 weken plaats vinden. De gyn opereerde in die week alleen op die ene dag dus mn dochter werd bij mij gehaald op precies 38 wkn.
Hier heb ik vandaag te horen gekregen dat deze met 39 weken ingepland wordt. Er schijnen onderzoeken geweest te zijn met 38 weken keizersnede en hierbij komt het nogal eens voor dat het kindje moeite heeft met ademhalen. De longetjes worden getriggerd door (voor)ween, ontsluiting en het breken van de vliezen en zonder dit al is het kindje nog helemaal niet bezig met 'naar buiten komen' en zal er dan iets meer moeite mee hebben als het er zo uitgeplukt wordt. Ik begreep de vorige keer 38 weken, dus we tellen er maar een weekje bij (al is de kans er groot dat ik zelf eerder begin door mijn hartvormige baarmoeder, maar goed )
Idd het klopt wat je zegt over ks bij 38 wkn. Was ook een beetje vaag bij mij. De gyn had op het operatie formulier ingevuld tussen 3 en 10 feb (op 3 feb precies 38wkn, op 10 feb precies 39 wkn). Ik had een andere gyn die de ks uitvoerde en volgens afdeling opnames opereerde die gyn alleen maar op 3 feb, dus toen werd het die datum. Bij de volgende controles heb ik idd van de gyn gehoord dat ze liever pas bij 39 wkn de ks uitvoerden..............??????beetje vaag want ze hadden zelf het formulier ingevuld en dus 38 wkn als optie er neer gezet. Vond ik een beetje erg scheef!! maar goed, uiteindelijk zijn in de nacht voor de ks toch de weeen spontaan begonnen, kortom mn dochter had er wel zin in om te komen!! En ze heeft gelukkig ook geen ademhalingsproblemen oid gehad.
Van mij mag het ook wel met 40 weken Hoe later in april des te mooier weer we hebben! Nee zonder flauwekul, dat van de longetjes wist ik niet met 38 weken. Ben heel benieuwd wat ze gaan doen!
Ik lees ff mee... Maar wat als je ingepland bent en de bevalling begint spontaan? Die kans lijkt me best groot als je bv in de 39e week bent ingepland.
Wat te doen als de bevalling spontaan eerder begint moet je doorspreken met je gyn. Hangt er vanaf wat voor afspraken je met de gyn maakt.
Hier ook in de week dat ik 38 weken ben... Waarschijnlijk zal het er eerder zijn en als mijn vliezenbreken of de weeen beginnen dan word het een spoedkeizersnede ivm stuitligging en afwijking...
Meestal krijg je dan meteen een keizersnee of je moet iets anders hebben afgesproken met de gyn? Bij mij was het bijv. vanwege de grootte van de baby. Als ze eerder had gekomen, had het misschien wel gepast en dus hadden we afgesproken dat ik het dan zou proberen......
Als hier de bevalling eerder aandient wordt het gewoon een 'spoed' keizersnede (stuit en hartvormige baarmoeder dus in mijn dossier is al aangegeven dat ik niet zelf mag bevallen). Maar als het zelf begint is de baby al getriggerd dus is het niet erg als dat voor de 39 weken is. Spannend!!