9 oktober ben ik bevallen van een prachtige zoon genaamd Casper. Ik ben ingeleid vanwege Hypertensie. Mijn bloeddruk was 140/90 en heb tijdens de bevalling verhogingen gehad tot 150/100. De bevalling is goed verlopen (knip en aardig wat bloed verloren dat wel) en mijn bloeddruk direct na de bevalling is gedaald. Ik ben na twee dagen ontslagen uit het ziekenhuis met een bloeddruk van 120/83. Bij de laatste controle van de verloskundige (vrijdag 16 oktober) bleek mijn onderdruk opnieuw 100 te zijn. Doorverwijzing gehad naar de huisarts en daar moet ik de aankomende zes weken om de week mijn bloeddruk laten meten. Vandaag was deze 120/95. Nu heb ik naast de hoge bloeddruk alleen maar vochtvasthouden gehad voor mijn bevalling. Ik had geen eiwitten in mijn urine en ook geen andere klachten. Op dit moment ben ik wel moe en heb ik af en toe een hele lichte hoofdpijn. Maar net bevallen en een kereltje die nog s'nachts voor zijn fles komt lijkt mij hier een juiste verklaring voor. Nu ben ik wel ontzettend bang en gespannen. Ook heb ik het idee dat verloskundige, ziekenhuis en arts het afdoen als "iets normaals" Misschien dat jullie me met betrouwbare informatie verder kunnen helpen of gerust kunnen stellen. Want als je gaat googelen dan wordt ik helemaal gestresst..
Hoi, door omstandigheden ben ik een tijdje niet in de gelegenheid geweest vragen te beantwoorden, excuses. Mocht je nog een vraag hebben, stel deze gerust. Ik ben er weer! Groeten Brigitte