Goedemiddag, Ik heb een vraag. Ik ben 38,5 week zwanger en het kindje is nog niet ingedaald. Kan ik dan evengoed op de normale manier bevallen? Is de kans groot dat het nog indaalt? Ik heb al een eerder keizersnede gehad, is de kans groot dat ik weer een keizersnede krijg? Ik ga niet overlopen. Ik hoor graag hoe u erover denkt
Hallo, Bij een eerste zwangerschap wil je graag dat een kindje indaalt. Indien dit niet gebeurd is extra onderzoek gewenst. Is bij je eerste zwangerschap wel het kindje ingedaald? Bij een tweede zwangerschap of meer, hoeft het kindje niet ingedaald te zijn voor de bevalling. Vaak heeft het kindje meer ruimte dan het kindje in de eerste zwangerschap en daalt dus vaak later in of pas tijdens de bevalling. Vaak als de weeën beginnen, wordt het kindje gedwongen in te dalen. Dus in principe kan je vaginaal bevallen. Maar de kans op het slagen van een vaginale bevalling hangt af van wat de reden is van de eerdere keizersnede. Ik wil je een goede bevalling toewensen! Succes! Groetjes Monique