hoelang nog pijn bij vrijen?!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Marloes89, 16 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Hallo allemaal,

Ik vroeg me hoelang na de bevalling bij jullie vrijen nog pijn deed.
    Bij mij is het namelijk na 6 maand nog steeds gevoelig.

Groetjes

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Ehm.. Van binnen? hier nu pas niet meer noemenswaardige pijn. hangt misschien af van ofje gehecht bent enzo?

3. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Jaa van binnen. Precies bij de 'ingang' ik ben wel gehecht maar daar heb ik geen last va n gehad.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Dan zal het toch nog gevoelig zijn ja, ik was zelf ook gehecht. (een paar flinke).

Glijmiddel wil weleens helpen en heeeel voorzichtig.

5. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hier nu bijna een jaar verder en het doet nog steeds pijn. Er is echt glijmiddel nodig en na een 'poosje' bezig zijn is de pijn dan zo goed als weg..

6. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Alleen de eerste keer was het was pijnlijk, had wel een hechting gehad, maar de schade viel erg mee. Na de eerste keer na de bevalling is het niet meer pijnlijk.

7. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier nu bijna een jaar later nog wel. Maar niet heel erg ofzo. Meer gevoelig.

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Alleen de eerste keer, maar ik was niet gehecht, dus dat scheelt misschien een hoop.

9. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Nooit pijn gehad, en was geknipt.

10. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Bij de eerste na een week of 9-10, was gehecht en daar heb ik wel wat last van gehad.
    Bij de tweede een week of 3-4. Ook gehecht maar een dag na de bevalling al geen last meer van. Na een paar weken helemaal geen last meer.

Idee om misschien eens langs je HA te gaan? Wie weet is het zo verholpen. Mijn vk zei dat als ik langer last bleef houden dat ze het opnieuw kunnen knippen en hechten..

11. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Nu niet meer. Kleine is 4 maand. Geen knip gehad

12. Smokey11

Smokey11 Actief lid

20 jan 2013
    274
    23
    18
    Vrouw
    nu een jaar geleden nog steeds heel veel pijn.... wel gehecht.sorry wil je vast niet horen hoop dat het snel beter gaat met je....

13. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Heel verschillend dus zo te lezen
    Het gekke is dat ik geen last heb vd knip maar net iets naar binnen.

14. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Pas na 10 maanden werd het 'beter'... Maar nu nog is het belangrijk om bij de eerste paar keer in en uit, voorzichtig te doen. :) En ook glijmiddel wil nu veel verlichten..
    Ik heb eigenlijk pas vanaf 11 maanden na de bevalling er echt weer plezier aan.

Ik was trouwens wel ingeknipt en gehecht.. Ik denk dat dat wel meespeelt want dat was, en is soms nog steeds, een gevoelige plek.

15. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Oke.. nou, toch fijn om te horen dat ik niet de enigste ben.
    Ik vind het niet erg om last te hebben als ik maar weet dat het normaal is zolang nog na de bevalling

16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier hetzelfde maar misschien een schrale troost dat ik na 1 jaar pas 5 keer heb gedaan omdat de pijn niet echt stimulerend is.
    Ik ben ook behoorlijk gehecht.

17. Joliee

Joliee Lid

16 jan 2014
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat het voor iedereen anders is en dat het vooral belangrijk is om naar jezelf te luisteren. Ik kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt, maar je bent niet de enige.

Dit artikel kwam ik tegen, misschien kun je daar wat nog wat tips uithalen? Staat ook iets in over pijn bij de seks na de bevalling.

Seks na de bevalling | Fleur Flirt

Succes in ieder geval en neem de tijd die je nodig hebt meis!

18. Jj14

Jj14 Actief lid

22 mrt 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Ik heb ook nog last na vijf maanden. Ben er ook mee naar gyn geweest. Die zei dat het na drie à vier maanden toch allemaal weer redelijk normaal zou moeten zijn en als dat niet het geval is dat ze er dan naar gaan kijken.
    Bij mij zit er vanbinnen een ribbeltje, door inwendige scheur. Nu heb ik zalf gekregen en moet ik de plek 'hardhandig' masseren om zo de ribbel weg te krijgen. Andere optie is de verdikking weg laten snijden, maar dan heb je het risico dat er weer iets aan elkaar groeit waardoor er weer een nieuwe verdikking ontstaat.
    Pfff kortom het is voormij even door de pijn heen bijten en de ribbel weg masseren....

19. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Alleen de eerste keer, 5wk na de bevalling, deed pijn. Daarna niet meer. Ik heb een flinke knip gehad. Voor de bevalling deed gemeenschap meer pijn. Ik heb een groot kind en een vacuümbevalling, dus de boel is wel behoorlijk opgerekt denk ik.

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ruim 2 jaar. Ingeknipt en gehecht, maar doordat ik zo gespannen was bleef het pijn doen. Gelukkig is dat nu over.

Deel Deze Pagina