wat kan dit zijn?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door rana, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rana

rana Lid

19 jun 2006
    32
    0
    0
    werkzoekende
    belgie
    hoi ,ben nu 16 weken zwanger en heb de laatste dagen heel veel last van krampen in mijn buik (links onderin)heb daar normaalgezien pijn die ik constant voel ,maar soms heb ik twee tot drie keer per dag een felle pijn die komt aanzetten en dan stilletjes wegebt
    ik ben echt wel ongerust ,daar ik het gevoel heb dat het harde buiken zijn,op de moment van die pijn ,voel ik een harde bal in mijn buik ,kan iemand mij een beete ophelderen ?moet ik hiermee naar mijn gynecoloog?
    groetjes

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi rana,

HEt kunnen verschilllende dingen zijn, zoals bijvoorbeeld je banden. Deze moeten steeds harder werken omdat de baarmoeder groter en zwaarder word. Het geeft een stekende krampende pijn vooral bij bewegingen. zoals gaan staan of omdraaien. Dat jebaarmoeder dan hard word is heel normaal, je baarmoeder is een spier die bij prikkeling samen kan trekken.
    Het kan ook zijn dat je misschien een blaasontsteking hebt, breng een plasje naar je huisarts dit kan zonder problemen worden behandeld.
    Geef het bij je volgende controle aan bij je gynaecoloog en maak je je zorgen dan vraag je of je eerder kan komen.

Groetjes Imke

Deel Deze Pagina