Zwanger, nieuwe auto nodig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleurtjej, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurtjej

Fleurtjej Actief lid

8 okt 2015
    191
    0
    16
    Hoi iedereen,
    Ik ben vandaag 20+2 weken zwanger en aangezien ik nu met een Mini Cooper rondrijd ben ik op zoek naar een nieuwe (tweedehands) wagen.
    Nu vind ik het heel moeilijk om een wagen te vinden die groot genoeg is voor kinderwagen en al het nodige dat erbij komt als er een babytje is.
    Ik wil liefst geen break hebben aangezien ik dan overal tegen ga knallen denk ik ;).
    Iemand een idee welke auto met 4 deuren groot genoeg is maar niet ook weer niet té groot is?

Alvast bedankt voor jullie tips!

2. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Wij hadden een Kia Rio.
    Inmiddels met nummer 3 op komst is deze ingeruild voor een Kia Cee'd Station.

3. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    is het de hoofd of tweede auto. Wij krijgen de 3e en hebben als hoofd auto een vw jetta. Nu is onze oudste zo oud dat ie geen stoel meer nodig is dus kunnen er twee stoelen achter in en zoon er tussen in.

Voor een tweede auto hebben we een fiatpanda. OOk hier geldt maar twee stoelen en zoon kan op de open plek. qua onderstell van onze speedy die past in de koffer van de panda en als ik even snel een boodschap doe heb ik de maxi cosi op het onderstel. Voor het langer weg gaan we met de jetta en dan kan de bak mee.

4. Baanaanaa

Baanaanaa Lid

10 sep 2015
    71
    0
    0
    Wij hebben net een VW Golf gekocht! De kofferbak is super ruim, Bugaboo past er met gemak in.

5. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik rijd nog steeds klein, kia picanto, quinny Buzz past achterin zonder wielen eraf te hoeven halen, kinderwagen bak past naast de maxi cosi op de bank. Gebruik nu maxicosi op de Buzz als ik op pad ga, voor wandelen de bak. Met een tweede geen doen denk ik, want waar laat je dan boodschappen maar voor nu nog prima!!

6. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    kia:
    cee'd
    rio

opel:
    astra
    corsa (eventueel)
    vectra

citroen:
    xsara
    c3
    c4
    c5

renault:
    twingo (model 1 of 3)
    megane

peugeot:
    206 of nieuwer
    306 of nieuwer

mazda:
    323 of 3

zo maar een paar autos die wel iets groter zijn maar niet gelijk mega zijn.

7. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Opel Astra, Ford Focus, VW Golf

8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Wij hebben zojuist onze renault twingo ingeruild voor een renault clio! 5 deurs, mooie kofferbak en achterbank deels neerklapbaar, dus NOG meer ruimte, zolang t er 1 is 😊

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik heb een nieuwer model Nissan micra 5-deurs. Enorm veel ruimte en met het grote voordeel dat ik de kofferbak kan vergroten door de achterbank te verplaatsen.

10. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Seat altea ! Ruimte zat voor een heel gezin !

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik rijdt een vw golf :) super ruime kofferbak , en eigenlijk ook de auto zelf ;)
    Dochter zit niet meer in een stoel alleen de kleine man. Toevallig van weekend de maxi cosi achter in de auto gezet en dan de stoel van zoon. Dochter kon er prima tussen. Maar meestal zit zij voorin als mijn man niet mee rijdt.

Enne een mini clubman of countryman die vind ik zo stoer !! Alleen weet niet hoe de kofferbak is ;) i love mini gewoon haha.

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Twingo of corsa is alsnog klein..

Willen jullie nog een tweede kindje en hoe lang wil je met je auto doen? Daar zou ik zeker ook over nadenken, anders moet je wellicht weer een andere auto kopen.

13. grasspriet84

grasspriet84 Niet meer actief

Met onze vorige auto had ik vooral het probleem dat ik moeilijk de auto kon uitkomen. De auto was vrij laag, denk aan Volkswagen Golf, BMW of Audi. Ik wilde graag hoger zitten, maar wel genoeg ruimte hebben voor babyspullen. Door mijn rugproblemen leek het mij sowieso handig om een hogere auto te hebben om de kleine goed uit te auto te kunnen tillen. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een Mercedes B-klasse. De A-klasse is goedkoper, maar is ook kleiner. De B is net wat groter. Ik ben superblij met onze keuze. Ik kan heel makkelijk in- en uitstappen (zeker nu met bekkenpijn en grote buik) en heb veel ruimte!

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij passen met zijn vieren prima in een Yaris (Toyota). Hiervoor hebben we ook een Daihatsu Sirion gehad. Werkte ook prima.
    Voor mijn gevoel past het prima zolang je niet de allerkleinsten pakt. Ik zou dus de C1, Aygo, 107, Up, Citigo enz even negeren, maar 1 maatje groter kan al prima 1-2 kinderen en een kinderwagen in. Daarnaast merk ik dat je ook gewoon meeneemt wat je kan meenemen. Mijn beide schoonzussen hebben een station en die auto's zaten altijd helemaal vol. Wij een veel kleinere auto (ook helemaal volgepropt, maar dus veel minder spullen), maar heb nooit het idee gehad dat ik te weinig bij me had (op het feit na dat ik altijd belangrijke dingen zoals babyfoon vergeet, maar dat ligt niet aan ruimtegebrek).

15. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had een Citroën c2, maar die had maar 2 deuren. Nu heb ik een Citroën C3, met 4 deuren. De achterbak is ruim genoeg voor het onderstel van m'n joolz geo kinderwagen, de Kinderwagenbak kan ik inklappen en achter de voorstoelen leggen :) ik ben er erg blij mee!

16. anglca

anglca Actief lid

14 okt 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Ik heb een Ford Ka uit 2009 en mijn vriend heeft een Opel Corsa uit 1999, 3-deurs. Ik heb er lang over nagedacht om mijn auto te verkopen (mijne levert nog het meeste geld op, zijn auto is echt voor woon-werk) en een gezinsauto te kopen. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om het nog niet te doen. In mijn omgeving hebben veel mensen een gezinsauto en zij gebruiken nog dagelijks de kleine auto, 3-deurs. Zij geven namelijk aan dat je in een 3-deurs auto voor je kindje kan zitten als je hem/haar in de stoel zet. Bij een 5-deurs is daar de ruimte niet voor en moet je altijd van de zijkant "werken". Ik wil het dus eerst proberen voor ik mijn auto ga inruilen.

Ik zelf ben een echte Ford rijder. Als ik mijn auto ga inruilen, wil ik een Ford Focus.

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Hier een citroen c3.
    Groot genoeg voor 3 kids achterin.
    1 tiener, 1 kleuter op verhoger en de baby in de maxicosi.
    Het onderstel vd joolz past makkelijk achterin.

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Op de voorstoel, op de grond bij de voorstoel, op de grond achter de stoelen...

Beetje creatief zijn hoor:p

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dit snap ik niet?

20. Fleurtjej

Fleurtjej Actief lid

8 okt 2015
    191
    0
    16
    Even wat meer info;
    We willen liefst 2 kindjes (tenzij de natuur dit anders beslist;)) en de 1e is onderweg.
    Dit zou dan dus echt de familiewagen worden waar we overal mee naartoe zouden gaan aangezien mijn man voor zijn werk een camionette heeft.
    Het is ook de bedoeling dat deze auto zo lang mogelijk mee zal gaan.
    Met een niet té grote auto bedoel ik dan een stationwagen of een jeep ofzo. een gewone personenwagen is ok.
    Aan een volkswagen Golf heb ik al gedacht maar er staan er weinig 2e hands te koop (die niet te oud zijn) en een nieuwe zal niet in het budget passen vrees ik.
    We zijn dus op zoek naar een auto van max 3 jaar oud en niet te veel kilometers op zijn teller.
    Tips zijn altijd welkom!

Deel Deze Pagina