Heel erg benauwd

Discussion in 'Zwangerschap' started by Emmaxkus, Mar 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

Dec 11, 2015
    371
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben op het moment 26 weken zwanger en heb het ineens heel erg benauwd, en ben snel buiten adem. Als ik alleen even naar de keuken loop, zit ik al te hijgen. Is dit normaal voor deze termijn? Of moet ik de gyn bellen? Ik maak me best zorgen nu. Zie ook erg bleek volgens mn vriend.

Groetjes Emma

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Is normaal! Had er ook last van rond dat termijn...
    Bij mij is het erger geworden.
    Eten en praten tegelijk lukt niet! Hahaha

Sterkte

3. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Had ik ook heel erg. Toen mijn dochtertje was ingedaald werd het minder.
    Ik had het zelfs als ik gewoon op de bank zat en niks deed. Kon haast niet ademen.

4. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

Dec 11, 2015
    371
    0
    0
    Oh gelukkig, ben dus niet de enige! Nu gaat het weer iets, heb het raam even open gezet haha. De reden van de benauwdheid is denk ik dat mn organen tegen mn longen drukken, heb ook pijn bij mn ribben als ik zit. Alles zit er tegen aan. Pff blijkt dus nog erger te worden haha :)

5. Katie88

Katie88 Actief lid

Apr 12, 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Ik had het ook rond die termijn. Heeft een paar weken aangehouden en toen werd het minder. Nog steeds geen idee hoe het kwam..
    Vk wilde bij mij wel ff een huisarts bezoek, die vervolgens een bloedtest wilde. Verhoogde stollingswaarde (kan door zwangerschap komen maar kan ook duiden op trombose/longembolie) dus voor de zekerheid hop naar de eerste hulp.
    Na een dagje allerlei tests te hebben gehad, mocht ik zonder diagnose weer naar huis, wat ik al dacht; gelukkig niets ernstigs! Vraag het je vk ff, ze wilden bij mij die embolie echt uitsluiten.

6. Poesta

Poesta Bekend lid

Aug 13, 2015
    879
    307
    63
    Ja hou je hart maar vast... Bij mij werd het ook erger totdat uk indaalde.
    Wat bij mij hielp was staan/lopen ipv zitten. Dan had ik van binnen blijkbaar net wat meer ruimte.
    Sterkte!

7. sneakers

sneakers Actief lid

Oct 5, 2015
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan ook zijn lage bloeddruk en miss ijzer te kort. Ik heb hier ook erg last van gehadvooral toen baby nog hoog lag. Nu ingedaald is veel minder en slik ook ijzer tabletten.

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Ff je ijzer op peil halen... Je hebt dit nu meer nodig omdat je kindje dit gebruikt.

9. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

Dec 11, 2015
    371
    0
    0
    IJzer is laatst gecheckt, was 7,2. Had laatst wel een bloeddruk van 80/55, was amper meetbaar. Laatst weer een normalere bloeddruk, maar wel nog steeds laag. Ach, liever laag dan hoog tijdens zwangerschap vind je niet? :D

10. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

Dec 11, 2015
    371
    0
    0

Och, das schrikken zeg! Verder alles goed gekomen?

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Wat is laatst ? Bij mij was het in 2 dagen tijd van 7.1 naar 6.6 gegaan dn dus "te laag".

Zou in ieder geval floradix of roosvicee ferro aanschaffen. Kan nooit kwaad.

Ik had bij dochter elke keer benauwd door groeispurt van mijn buik.
    Bij deze zwangerschap heb ik het benauwd wanneer ik hartkloppingen heb.

Bij twijfel gewoon naar de HA gaan hoor.

12. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook ontzettend benauwd gehad. Soms gewoon met op bed liggen en soms met dagelijkse dingen doen. Bij mij verergerd het vooral als ik onderuit op de bank lig of als ik op mijn rug op bed lig. Dus houd hier bij voorbaat al rekening mee. Wordt vanzelf weer minder als straks de kleine er is.

13. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

Dec 11, 2015
    371
    0
    0

Ongeveer 3 weken terug. Moet aankomende woensdag bloedprikken ivm rhesus factor, maar ga wel met de groei echo (ook woensdag) vragen of mn ijzer weer gecheckt kan worden. De benauwdheid is weer weg trouwens, had net gegeten dus misschien was dat het ook :)

14. Deborah198

Oct 24, 2011
    92
    0
    0
    Ben helpende plus, in een verzorgingshuis.
    Wieringen
    Ik heb ook erge last van benauwdheid. Iedere inspanning ieder dingetje is al snel te veel. Ik had nog de pech vorige week een luchtweginfectie er over heen kreeg. Nu door ab kuur goed opgeknapt en nu alleen nog hevig benauwd bij inspanning. Ik ga even liggen om bij te komen meestal gaat daarna beter.

15. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    1,416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik ook last van... echt niet leuk!

16. Katie88

Katie88 Actief lid

Apr 12, 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    @emmaxkus ja dat was idd wel even schrikken. Maar is goed gekomen, na een paar weken zakte de benauwdheid weer af. Nu met 30wk bijna geen last meer van, gelukkig!

Share This Page