Hoi! Vorige week bij de afspraak vnd de gynaecoloog mijn buik erg klein en vermoede een kleine baby. Ze wilde een extra groei echO. Er kwam uit dat de baby mooi gemiddeld is, nu 2500 gram, maar dat ik erg.veel vruchtwater heb. Ik zit ver boven de bovenste lijn. Het kan een hoop verklaren; pijn in mijn buik, veel harde buiken, strak staan, benauwd en kortademig. Maar wat nu? Iemand ervaring mee? Morgen heb ik controle bij de gynaecoloog, Maar heb net zitten Google en word daar niet echt blij van! (Dom weet ik) Liefs x
Geen ervaring, maar ik zal het morgen even goed uitvragen als ik jou was. Jij loopt ook nog gewoon bij een verloskundige of dat niet? Anders zou je haar ook nog even kunnen bellen.
Ja ik had t met me middelste ook wat jij heb zoals veel vruchtwater en een strak staande buik etc,alleen was mijn buik best behoorlijk groot en lag vanaf 33wk elke week aan de ctg omdat mijn waardes niet goed waren ik veel hoofdpijn had ed Bij mij bleek dat hij zo groot was dat ie tegen mijn organen aan zat te duwen (ben zelf niet zo groot) en bij geboorte met 39.5 woog bij 4140 gram en bij t termijn van 33 wk zat hij ook iets boven de 2600 gram. Spreek je angst uit bij je gyn,een 'kleine' buik wil niet altijd zeggen dat je baby te 'klein' is ... Succes!
ik had bij de oudste een grote buik met veel vruchtwater. nooit wat over gehoord dat het misschien niet goed zou zijn. dochter is met 40 weken geboren en was nog geen 6 pond. 2e baby kleinere buik en minder vruchtwater. door zwangerschapsdiabetes met 38 weken ingeleid baby was ook nog geen 6 pond. een buik groeit ook niet altijd helemaal naar voren he.. een vriendin van mij zag er op het eind van de zwangerschap helemaal niet zwanger uit. het leek net of ze alleen maar heel erg aangekomen was. googlen is vaak geen goed idee als je je ergens zorgen om maakt
Mijn oudste had ook veel vruchtwater, tijdens de geboorte stond er steeds maar weer "Veel vruchtwater, heel veel vruchtwater" in de rapportage. Het was ook een grote baby ( 4315 gram, 56 cm ) maar wel volkomen gezond. Veel vruchtwater kan veel dingen betekenen, maar het hoeft niet een probleem te zijn. Het is wel goed dat de gyn gaat nakijken of alles het goed doet, of het kindje kan drinken, of je suikers goed zijn enz. Succes!