25 weken zwanger en hele dagen knallende koppijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door IndyLynn, 16 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    #1 IndyLynn, 16 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2016
    Goedemorgen allemaal,

In ben nu 25,5 weken zwanger en heb al een week lang elke dag knallende koppijn. Ik sta er mee op en ga er mee naar bed. Paracetamol helpt eigenlijk niet meer. Meer dames die hier last van hebben en die een idee hebben hoe dit kan komen en wat eraan te doen?

Heb thuis mijn bloeddruk gemeten en die was 62/115, ik drink 2 liter water per dag. Werk fulltime en heb een kantoorbaan..

(Heb de verloskundige net gebeld en word vanmiddag terug gebeld..)

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Mss ook je hb laten testen. Deze tijd kun je ijzer tekort hebben. Ws zul je rustiger moeten gaan doen mbt werk...

3. Tebby

Tebby Actief lid

20 okt 2015
    400
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat je minder moet gaan werken en meer rusten!.

4. Vervelend, maar er heerst ook wel van alles.
    Snap alleen je bloeddruk niet, neem aan dat t 115/62 is ipv andersom?

5. marianita

marianita Actief lid

15 feb 2011
    269
    2
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook flink wat weken vreselijke hoofdpijn gehad. Bij mij helpen magnesium tabletten. Misschien kun je dat ook proberen. Ik slik die van Solgar, twee per dag. En verder op tijd gaan slapen en veel water drinken.

6. LemonPie

LemonPie Actief lid

21 aug 2015
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet leuk om te horen (sorry) maar een zwangerschap kan juist hoofdpijn (en migraine) veel verergeren.

Bij mij nam het na de 30 weken iets af.
    Goed aangeven bij de vk, wellicht weet zij iets dat je mag gebruiken ter verlichting.

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Overweeg eens fysiotherapie en/of yoga. Veel hoofdpijn komt voort uit spanning. Vaak kun je niet meer in je favoriete houding slapen bijvoorbeeld en lig je misschien niet goed. Door yoga oefeningen kun je het misschien wat losser krijgen en mogelijk je hoofdpijn verlichten. Voordeel is ook dat het redelijk in de categorie "baat het niet, dan schaadt het niet" valt. Zolang je niet te ver gaat, kun je redelijk veilig even of YouTube zoeken op hoofdpijn + yoga of headache yoga. Dan krijg je wat mogelijkheden.

Wat zei je vk?

8. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    De verloskundige zei dat ik wellicht iets rustiger aan moet gaan doen inderdaad. Moet zeggen dat de hoofdpijn sinds gister (na zo'n 1.5 week) iets lijkt af te nemen. Het is er nog wel, maar meer op de achtergrond.

Vanavond ga ik maar eens naar ZwangerFit. Heb eerder ook wel eens last gehad van langdurige hoofdpjin en beweging hielp dan ook.

Ook ben ik volledig gestopt met caffeine (dronk 1 glas koffie of cola per dag). Wellicht werpt dit ook vruchten af!

9. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Bij mij was het waarschijnlijk de lage bloeddruk die de hoofdpijn veroorzaakte.

Ook merkte ik dat bij helemaal geen caffeine de hoofdpijn toenam. Ik drink nu max 2 koppen koffie per dag en heb nergens meer last van.

10. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Bij mij was magnesium ook de oplossing. Gewoon supplementen van de tuinen. Nu al weken hoofdpijn vrij... Dus als het andere niet werkt kan ik het zeker aanbevelen. Miss werkt het voor jou ook.

Deel Deze Pagina