Ik zit een beetje met het volgende in mijn maag en ik vraag me af of meerdere mensen dit hebben of dat ik de enige ben Ik heb zo'n 30 collega's die (bijna) allemaal op kraamvisite willen komen. Nu heb ik een stuk of 7 collega's waar ik goed mee omga en die zijn ook van harte welkom, maar de rest heb ik nauwelijks iets mee. Tuurlijk praat ik daarmee op het werk, maar meer een beleefdheidspraatje. Hoe moet ik dit nu aanpakken? Moet ik ze toch allemaal laten komen? De meeste willen ook 's avonds komen, maar dat proberen we zoveel mogelijk te vermijden omdat we onze oudste momenteel moeilijk in bed krijgen en daar soms tot 21.00 uur mee bezig zijn. Wat vinden jullie? Stel ik me aan en moet ik gewoon iedereen langs laten komen? Ervaringen, tips? HELP!
Misschien een avond/ dag prikken waarop ze gezamelijk kunnen komen? Zit je niet tig keer met ze, de helft kan dan ws ook al niet en heb je het gesprek ook wat makkelijker lopen!
Ik zou het idd niet s'avonds doen hoor! Zeggen dat ze overdag kunnen komen.. Wie kan die kan en anders pech! Wat ik denk ik wel zo doen is alleen de collega's uitnodigen waar je mee bevriend bent.. Maar is wel moeilijk over te brengen aan de andere
kun je niet voorstellen dat jij een keertje op het werk langs komt. Kan iedereen de baby bewonderen. Lijkt me een stuk beter dan zoveel kraamvisite.
Bij ons was het gebruikelijk dat je het geboortekaartje stuurt naar het bedrijf + naar de collega's waar je echt goede band mee hebt. Deze voelen zich dan ook uitgenodigd om apart op visite te komen. Namens het bedrijf komt dan een 'delegatie' van 4-5 man, op een dag/ avond dat samen wordt afgesproken. Ik zou het ook te gek vinden als 30 collega's allemaal apart op kraamvisite gaan zitten komen...
Dat had ik idd ook al voorgesteld, maar ik krijg gewoon sms-jes wanneer mensen langs kunnen komen Maar ik denk dat ik toch maar ga proberen om voet bij stuk te houden in dit geval....al ben ik daar heel slecht in, ik geef altijd gauw toe. Pfff, vind dit zo lastig! Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar ik wil ook niet tegen m'n zin in met visite zitten waar ik eigenlijk nauwelijks iets mee heb.. Iedereen in 1 of 2x is sowieso geen optie, daar is de huiskamer te klein voor
Kan je niiet met je leidinggevende/manager bespreken dat zij in het team voorstelt dat zij samen met een aantal collega's langskomt, en dat het anders te druk voor je zou kunnen worden als iedereen gaat?
ik zou ze niet alle 30 langs laten komen, als jij er niet echt wat mee hebt en het niet ziet zitten. zeg gewoon dat je het te veel van het goede vindt als ze allemaal komen en ga een keer naar een werkoverleg met je baby. voor de rest hoef je niemand iets uit te leggen daarover, maak het vooral niet groter dan het is.
Bij mij kwamen ze allemaal tegelijk na een teamvergadering. Zijn hooguit een uurtje geweest, dus dat was prima te doen. Ik heb er wel maar 10 en geen 30. Misschien opsplitsen in 2 groepen en dan zeggen dat ze maximaal een uur mogen komen. Als jij niet wil dat ze komen moet je dat ook wel gewoon aangeven. Moet je wel kunnen natuurlijk.
In de 2e week ben ik met vriend en pasgeboren dochtertje naar m'n werk gegaan aan het einde van de werkdag, ging goed en alle collega's konden haar even zien Misschien is dat ook een ideetje voor jou, om het zo te regelen. Neem eventueel beschuit met muisjes mee.
ik heb ook een team van zo´n 30 mensen, bij ons is de standaard afspraak dat er 1 afspraak met jou gemaakt wordt waarbij jezelf aangeeft hoeveel mensen er kunnen komen. mensen regelen dan onderling wie er op die dag en tijd kan en wie er dan mee kunnen en dus niet meer dan de hoeveelheid die jij wil. ik heb zelf toen wel nog 2 collega´s apart langs gehad, maar daar heb k persoonlijk ook veel mee en ook ik ben met de kleine een bakkie gaan doen op mn werk zodat iedereen eventjes kon gluren
Ik zou degene met wie je wel goed contact hebt laten komen ( wel in 2x want 7 tegelijk is best veel ) Tegen de rest zou ik zeggen dat je het te druk vind, en ook de rust voor je oudste wil bewaren dus een keer op het werk langs komt om hem/haar te showen
Kan me voorstellen dat je ze niet allemaal (apart) op bezoek wilt hebben. Ik zou ook zeggen: allemaal op één avond, of naar je werk komen. Als mensen zeggen: maar ik wil graag nu komen, dan sms je gewoon terug, ik kom binnenkort wel naar het werk. Mocht je de leuke mensen toch eens op bezoek willen hebben dan kun je die altijd uitnodigen.
Ik had hier 5 collega´s over de vloer gehad en voor de rest (stuk of 40) ben ik met een week of 8 naar kantoor gegaan om de kleine te showen! Zag het ook niet zitten om ze allemaal stuk voor stuk over de vloer te krijgen! haha!
Ik ben ook toen jasper een week of 4 was naar kantoor gegaan met mijn man en onze zoon. lekkere chocolaatjes mee...
Bedankt voor de reactie's meiden! Ik ga denk ik toch maar zeggen dat ik over een weekje of 4 naar m'n werk toekom met de kleine meid. Zie het echt niet zitten om ze allemaal te ontvangen en dan weet ik het alweer: dan heb ik er alleen maar mezelf mee...
ik heb hier gekozen voor een kraam feest id 2 delen het eerste deel voor familie en vrienden het 2e deel voor de collegas met aanhang van vriendlief. hier komen er dan een man of 40 sowieso. met veel collegas kunnen we goed en we komen ook overal thuis dus is het ook normaal dat ze hier komen
Weet je wat ik heb gedaan? ik ben zelf met de kleine langs het werk gegaan! kon iedereen haar zien en kon ik zelf bepalen hoe lang ik zou gaan! ideaal! Aanrader!