Joyce: schiet bij jou dus ook niet op zeg!! Hoeveel wkn ben jij nu precies? Voel je je verder wel goed? Van mij mag het mooie weer snel over zijn en laten we dan maar gelijk in november terecht komen
Bij de eerste ben ik dmv spoedkeizersnede bevallen ivm pre-eclampsie/HELLP. Bij de tweede zwangerschap kreeg ik al vanaf 15 weken of zo bloeddruk verlagers omdat mijn bloeddruk dus langzaam omhoog ging. De medicijnen werden regelmatig verhoogd, en uiteindelijk voor ik echt ziek kon worden ben ik natuurlijk bevallen met 38.5 week.
Tot week 24 had ik een normale bloeddruk (80/120). Bij de vk bleek ik toen ineens een onderdruk van 98 te hebben, dus die verwees me naar het ziekenhuis. Daar had ik 2 dagen later een afspraak en bleek mijn bloeddruk iets van 110/185! Ik voelde me kiplekker, maar mocht geen stap meer zetten. In een rolstoel naar de opnameafdeling, bedrust en medicijnen. Mijn bloeddruk bleef stijgen, heb gedurende mijn zwangerschap 4x in het ziekenhuis gelegen, steeds meer pillen. Een verschrikkelijk zorgelijke zwangerschap. Wonder boven wonder heb ik geen zwangerschapsvergiftiging opgelopen, Godzijdank, en mijn zwangerschap tot 37 weken weten te rekken, toen hebben ze mijn dochter gehaald. Mijn bloeddruk is na de bevalling weer gedaald. Eerst snel (kelderde binnen 2 uur na de bevalling van tegen de 100 tot bijna 70 waardoor ik bijna van mijn stokkie ging), daarna langzaam. Heb nog een paar maanden medicijnen moeten slikken en nu is mijn bloeddruk soms zo laag dat ik er duizelig van wordt. Dus, meiden, kop op.