Dag dames, Heb de laatste dagen regelmatig veel last van een zurig gevoel. Bij mijn eerste heb ik dit helemaal niet gehad, dus ik herken het ook niet, maar ik twijfel of dit nu brandend maagzuur is. Normaal (als ik niet zwanger ben), herken ik het veel meer als ik bv. na het eten te snel buk ofzo, dat je letterlijk het zuur even voelt. Nu voelt het meer brandend en net of iemand mijn keel constant vastheeft. Erg vervelend gevoel, met name 's nachts. En geen idee of dat er mee te maken heeft, maar ik draag behoorlijk hoog, dus waarschijnlijk heeft het er ook wel mee te maken dat alles hoger komt te liggen enzo. Herkennen jullie dit??
Hoi, Ik herken het gevoel. Ben alleen nog niet zover als jij. Volgens mij is het wel "iets" van maagzuur. Heb het bij Emiel wel gehad maar dan pas vanaf 7 maanden. Vond het nu ook al vrij vroeg. Als ik het heel erg heb neem ik een Rennie. Ook heb ik gisteren een kussen onder m'n matras gelegd zodat ik met mijn hoofd hoger lig. Dit scheelt bij mij behoorlijk, heb afgelopen nacht geen last gehad.
Ja dat is wel maagzuur hoor.. Heel vervelend ik heb er helaas ook last van als ik niet zwanger ben. Niet meer eten na je avondeten (vooral geen kaasjes of chips vlak voor het slapen gaan..) en een glas (warme) melk voor je naar bed gaat helpt goed. Sommige zweren bij een hap vanille vla, of een laurierdropje, zoek hierin wat jij het fijnste vind. Ik heb pillen (Ultacit) die mag je gewoon slikken tijdesn de zwangerschap en helpen erg goed. Verkrijgbaar op doktersrecept maar worden niet vergoed. (11 euro per doos) Maar bij de apotheek hebben ze ook drankjes hiervoor. SUCCES!
rennies helpen ook.. maar dan wel pepermunt smaak, en geen anijs want die helpt bij mij niet.. ik heb hier al jaaaren last van..
Ja, ik heb het ook en eigenlijk alleen s' nachts zo in je keel. Bah! Had het nog nooit gehad dus dacht eerst dat ik moest overgeven maar het is toch maagzuur. Na een Rennie gaat het gelukkig weg.
Jep, dat klinkt inderdaad als maagzuur. Heel vervelend, weet er alles van. Heb het al een tijdje en het wordt alleen maar meer. Vannacht er zelfs van wakker gelegen. Rennie helpt dan ook niet bij mij. Hoop dat het wat minder wordt als de kleine ingedaald is...