Hmm, dat is nog niet zolang en je zit nog midden in de bijwerkingen dus even tijd geven denk ik. Komt goed!
Geef dit aan bij de gyn. Dat ik methildopa had was ik ook een zombie continu 'stoned' en tot niets in staat. Direct na start nefidipine knapte ik een heel eind op! Ben savonds rond een uur of 8 wel op maar overdag wordt ikniet belemmerd en heb ik alle energie. Succes!
Hoi dames, Ik ben momenteel 21 weken zwanger en ik heb ook een verhoogde bloeddruk. Ik heb best wel wat overgewicht. Ik zit momenteel op het randje, ik hoef nog geen medicatie. Het vreemde is ook... Ik voel me kiplekker, zelfs lichamelijk beter dan voor mijn zwangerschap. Ook mijn energie is sinds een week weer terug. Ik moet iedere 2 weken langs het ziekenhuis (sta onder controle bij gynaecoloog ivm gewicht) om mijn bloeddruk te laten meten en gelukkig tot nu toe altijd naar huis zonder medicatie. Als ik de verhalen hier zo lees ben ik wel heel benieuwd hoe het verder gaat in de zwangerschap. Ik sta 5 dagen voor groep 1/2, best pittig en als ik dan die bijwerkingen van de medicatie lees... We shall see. Trouwens een tip van mij: Drink groene thee, hierdoor is mijn bloeddruk een mooi stukje gezakt!
Zojuist bij de gynaecoloog geweest. Bloeddruk was nu 140/80, dus prima. Dat ik zo suf was kwam door de medicijnen, maar dit zal verminderen. Even afwachten dus. Merk ook wel dat ik minder suf ben dan vorige week. Werken mag ook halve dagen.
Dat zijn inderdaad bijwerkingen van de medicatie. Ze kunnen de dosis nog flink ophogen hoor. Ik hoop voor je dat je aan 3 x 250 genoeg blijft hebben en dat je lichaam snel gewend is aan de medicatie
Hoi, Bijwerkingen zijn al zeker minder geworden. Maar..... Sinds ik weer actiever ben, komen mijn klachten terug die ik had bij de verhoogde bloeddruk. Halve dag werken, wat huishoudelijk werk, twee spelende peuters in huis. Het lijkt teveel te zijn. Dus morgen even het ziekenhuis bellen of ik langs kan komen voor een extra controle.
hallo! Ook ik gebruik sinds week 19 3x daags 250mg Methyldopa. Bij mij gaat dat eigenlijk wel heel goed. bloeddruk was 160/100, nu 120/70. De eerste drie dagen was ik wel heel moe, maar nu gaat het prima. Natuurlijk ben ik weleens moe, maar ik kan nog gewoon full-time blijven werken en lekker spelen met mijn peuter thuis. Controle bij de vk heb ik nu om de 3 weken. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe de bevalling gaat verlopen. De vorige keer ben ik met 37 weken ingeleid ivm hoge bloeddruk, hoewel ook toen de medicijnen goed aansloegen. Ik zou dus wel willen weten of ze me nu langer door laten lopen dan 37 weken. Heb over een week of 3 afspraak met de gyneacoloog.
Hoi Hanneke7, Fijn dat de medicijnen goed werken! Ik heb veel last van de bijwerkingen, maar de bloeddruk was vanmiddag gelukkig goed.
hoi Yegga, wat fijn dat je bloeddruk goed was! dat moet wel een geruststelling zijn toch? Wel naar dat je zo'n last hebt van bijwerkingen, valt daar nog iets aan te doen?