Gefeliciteerd met je mooie dochter. Ik ben blij dat alles goed en snel is gegaan. De informatie die Sic gaf zette me wel aan tot nadenken. Jouw verhaal maakt me in ieder geval al minder bang voor eventueel inleiden. Het is wel apart dat een lichaam zich na de bevalling gelijk zo veranderd.
hello ladies, Helaas heb ik ook een hoge bloeddruk. Vanmorgen op controle geweest en bloeddruk was 140/95 dus op het randje! Urine en bloed worden nu nagekeken en vanmiddag hoor ik telefonisch of ik opgenomen wordt of niet. Had ook lichtelijke hoofdpijn, dus dat telt ook mee! Ik begon wel al een zwangerschap met 85 onderruk, dus in principe ben ik niet al te erg gestegen! Als ik wordt opgenomen, krijg ik bed rust, dus nog geen medicijnen, maar dan denk ik; kan thuis toch ook op bed liggen? waarom moet ik het ziekenhuis in? Volgens mij geven ze bij ons niet zo snel medicijnen. Ik ben nu 33 weken, dus hoop het zo lang mogelijk te kunnen uitzingen en niet opgenomen hoef te worden. Hier ook dames die hetzelfde ondergaan? Baal echt als ik nog 5 weken in het ziekenhuis moet liggen. Of zijn hier ook dames die na een paar dagen toch naar huis mochten? De baby groeit goed, hartje klinkt goed en ik voel haar harstikke goed! Liefs een bezorgde mama to be!
Hier ook afgelopen weekend nacht opgenomen geweest met hoge BD. Hier wel aan de aldomet (3xd 1 tablet 500mg). Ben er wel een beetje beroerd van, ben helemaal kapot hebben jullie dat ook? Alleen weet niet of ik ingeleid kan/wil worden omdat mijn vorige bevalling een spoedks is geworden. Het idee aan een keizersnede maakt me in ieder geval doodsbang bah.. nja xxx
bah in ider geval sterkte meid! Ben je nu weer thuis? Ik heb nog geen medicijnen gekregen, dus weet het verder niet zo goed!! hou je rustig, voor zover dat kan! liefs Iris
In mijn 1e zwangerschap met 33+6 opgenomen en met 34+5 bevallen. Opname was bij mij nodig omdat ik al een ernstige HELLP had, dat blijkt uit je bloeduitslagen. In dat geval mag je geen prikkels hebben (tv/veel bezoek/telefoon of een wandeling op de gang) waren dus uit den boze. Was zelf erg opgelucht toen met 34+5 besloten werd tot inleiden én uiteindelijk een keizerssnede. De onzekerheid over het wel en wee van de kleine (en mijzelf) werden me teveel. Overlevingskansen van de kleine waren toen al 99%.
ik heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen en mn bd ging steeds hoger...de medicatie ook...todat ik max medicatie had en een bloeddruk van 195/105 toen hebben ze me ingeleidt dat was met 37 en 5 dagn
Moet even een toevoeging doen... het ging vlak na mn bevalling erg goed, bloeddruk zakte direct en mocht ook zonder aldomet naar huis. Echter een 1,5 dag later toch weer BD van 170/105!! Meteen weer opgenomen en ben nu 4 dagen later en verschillende extra medicijnen verder weer thuis met onderdrukken van rond de 90-95. Gelukkig geen klachten ervan maar toch wel eng hoog. Wrs te snel afgebouwd van de medicatie... vermoedelijk zit ik nog wel een aantal weken aan de medicatie, wordt langzaam afgebouwd via de huisarts en internist.