welke stof voor toveraars cape?

Discussie in 'De lounge' gestart door Saadia, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saadia

Saadia Actief lid

3 apr 2009
    150
    11
    18
    Voor carnaval wil ik voor mijn zoon een tovenaars cape maken. De cape zal uit 2 lagen van verschillende kleuren bestaan. Maar ik ben een leek op het gebied van soorten stof, dus mijn vraag:
    Welke stofsoort kan ik hier het beste voor gebruiken? Dezelfde soort voor beide lagen of voor iedere laag een ander soort stof?

Hopelijk kan iemand mij hier helpen, want het speuren op internet levert me nog niet veel op helaas...

Alvast bedankt!

2. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    #2 novaa, 17 feb 2014
    Laatst bewerkt: 17 feb 2014
    Velours is denk ik een toepasselijke stof hiervoor, kun je twee lagen doen. Blauw en zwart of paars en zwart bijvoorbeeld.

Of velours en satijn maar dat is wel wat prijziger denk ik.

3. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Velours is een tof die vaak gebruikt wordt voor 'magie' kleding
    Je kan ook een glanzende gladde stof voor binnenzijde gebruiken :)

Veel plezier :)

4. Saadia

Saadia Actief lid

3 apr 2009
    150
    11
    18
    Bedankt dames, gaat helemaal goedkomen!

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Velours, en misschien als buitenlaag organza.
    Taft-zijde is een hele goede vervanger van satijn! Ik vind taft-zijde fijn voor voeringen.
    Dus als je een voering moet maken en dus een buitenlaag zou ik voor taft en velours/fluweel gaan.
    Fluweel is vaak stretchy, dus daar moet je wel rekening mee houden. Goed spelden dus.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik zou paarse velours kiezen (of blauw) en er gouden sterren opnaaien.

7. Saadia

Saadia Actief lid

3 apr 2009
    150
    11
    18
    Vanmiddag weer achter de laptop op zoek naar een website met de verschillende soorten stof. Voor de zekerheid vroeg ik R na school welke kleuren hij graag zou willen. Geeft hij aan heleaal geen cape te willen, maar een 'jurk'! Dus nu heb ik dit pak voor hem besteld: Verkleedkleren | Tovenaar halloween kostuum kind | Halloween pak Ben benieuwd hoe het mijn tovenaar zal staan ;)

Deel Deze Pagina