hoge bloeddruk. wat gaat er gebeuren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mar9, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Net bij de Vk geweest, en mn bloeddruk is flink gestegen! Onderdruk van 75 naar 100 en 90. Vanmiddag komt de vk thuis langs om nog een keer te meten en urine te testen.
    Mocht er eiwit in de urine zitten en blijken dat ik zwangerschapsvergiftiging heb, wat gaat er dan gebeuren? Ze zei iig dat ik naar het ziekenhuis moet om bloed te laten prikken, maar moet ik daar blijven, of kan ik gewoon naar huis? Volgende week gaan we een weekje op vakantie in nl, zou dat gewoon door kunnen gaan? Natuurlijk is de gezondheid van mn kindje (en van mij) belangrijker, maar hoop toch niet dat ik onze laatste vakantie samen moet annuleren, kijk er, door veel omstandigheden, erg naar uit!

Groetjes!

2. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Toen ik in het ziekenhuis heb gelegen heb ik 2 vrouwen binnen zien lopen die zwangerschapsvergifting hadden en die werden ook gelijk geholpen....en 1 vrouw werdt ook ingeleid dezelfde dag nog..maar zie net dat je nog maar 34 weken bent dan weet ik het niet wat ze gaan doen..die waren rond de 37 weken

3. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    ik heb ook een hoge bloeddruk net was er nog gemeten van 170/95 en ben net met medicijnen gestart urine controleren en bloed laten prikken en dan kan je naar huis meestal als je geen erge klachten hebt ik loop contstant met preeclamspie klachten rond en mijn bloeddruk wisselt ontzettend maar is nu pas besloten om mij aan de medicijnen te zetten en rust is ook heeel belangrijk

4. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Aan je bloedwaarden kunnen ze zien of je daadwerkelijk pre eclampsie/HELLP hebt of aan het krijgen bent. Als dat zo is zullen ze je niet meer laten gaan.

Als je bloedwaardes nog goed zijn en je baby doet het ook nog goed (na controle middels CTG) denk ik dat je gewoon weer naar huis mag.

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap HELLP ontwikkeld, maar mijn bloedwaardes werder pas na een aantal weken slecht. Daarvoor alleen eiwit en hoge bloeddruk. Toen ook bloed niet meer goed was (mijn bloeddruk was toen inmiddels 230 over 110) moest ik blijven en werd onze dochter direct gehaald.

Alles hangt dus af van uitslag bloed en ctg.

Sterkte!

5. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de snelle reacties! Vk is net geweest en mn bloeddruk is weer goed en geen eiwit in urine! Maandagochtend nog even testen, als het dan goed is mag ik lekker op vakantie!

6. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus

Wat goed :D...als maandag ook goed alvast een fijne vakantie gewenst en geniet er lekker van

7. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je, gaat denk ik wel lukken, haha!

Deel Deze Pagina