Ben al drie keren ivm klachten onderzocht naar toxicose (z.vergiftiging) maar niks aan de hand. Enige wat afwijkt is urine die steeds in lab wordt onderzocht en komt met resultaat van 5 rode kruisjes ( waardes). Eiwit etc in urine: volgens arts wijst het op ontstéking maar urine op kwek gezet: niks. Ook bloed in orde behaalve lage hemoglobine 6.5 Volgens arts is wel ietsje laag maar niet te laag om iets te geven. Buiten zwangerschap had ik ook altijd 6.8 Arts zei dat nu geen ab keur nodig voor als er toch ontsteking is omdat ik al ver ben en over bloedarmmoede zei die niet veel ook kon hij mijn klachten zoals misselijk, duizelig niet in het plaatje passen. Ik krijg volgende week extra echo maar ik vraag mij af of meer mensen zo lage hemoglobine hebben? Ik heb ook sinds eerste week van de zwangerschap bloedneus: het is dan niet zo dat hij lekt maar bloed verzammelt binnen en krijg ik verstopte neus als ik het uit haal dan is grote klontjes met droge bloed. Ik heb dan ook 24/7 verstopte neus daardoor
Als er uit de kweek niets komt lijkt het me niet waarschijnlijk dat er een ontsteking zit. Eiwitten in de urine is niet normaal. Wat zijn de andere waardes die afwijken? Wat betreft je Hb: 6,5 is idd laag, maar als je normaal van jezelf slechts 6,8 hebt (dat is ook laag), dan kun je voor jouw doen niet echt van bloedarmoede spreken. Dan hoort een laag Hb gewoon bij jou. Bijzonder trouwens dat je arts 'duizeligheid' niet in het plaatje kan passen! Je lage Hb kan hier namelijk heel goed de oorzaak van zijn. bloedneus in zwangerschap is niet afwijkend. Je slijmvliezen worden dunner en een bloeding aan neus, tandvlees of vaginaal is niet raar.
Misschien zou je floradix kunnen gebruiken. Een heel prettig middel om je hb even omhoog te krijgen. Geen klachten als bij staaltabletten en werkt veel beter dan roosvice ferro.
Ik ben duizelig en misselijk dus niet altijd: juist na bijvoorbeeld dat ik gegeten heb en maar paar keren per week. Het begon 1 keer per maand en nu 1 keertje per dag ben ik wat iets wat duizelig. Ik meet bloed druk en die is gewoon erg wisselend: dus misschien daarom ben ik duizelig. En het is pas vanaf week 20-24 begon terwijl waarde hb hetzelfde was gedurende alle weken. Ik voel mij juist altijd goed en te verl energie eigenlijk 3 keren dus had ik eiwit in urine en drie ketrn was die er wel maar waarde erg weinig : elke keren arts elke keren andere arts zeiden dat op het einde kan wel zijn dat beetje eiwit vrouw in urine heb in dit geval kijken ze na de aantal ervan. Andere waardes die afwijkte weet ik niet heb het vlug op computer van de arts gezien maar hij ze dat deze waardes geven aan dat er ontsteking is. Verder vond hij dat ik goede buik had qua grotte wat past dan ook weer niet bij de bloedarmmoede. Dus zijn conclusie was: ik kan niks vinden maar de klachten heb je. Ik ben voorlopig onder controle van zh ipv vk. In principe zolang baby het goed doet maakt het mij niet uit hoe ik voel ik overleef het wel maar inderdaad wel raar dat 3 verschillende artsten konden niks vinden wat mijn klachten veroorzaakt. Misschien is het de combinatie daarvan...
Wat florax betreft arts wilde niet dat ik die neem. Hij vond de waarde op de grens en ze zolang baby het goed maakt en op groei is liever geen extra medicijnen gebruiken. Ben wel mee eens want ik gebruik niet eens een paracetamol dus liever afwachten dan... Hoop dat groei echo as dinsdag dan goed is! Maar laatste echo ging ook per ongeluk in week 32 gepaard met klachten en onderzoeken en baby grotte was gewoon uitstekend..
Floradix is geen medicijn, maar een kruidenelixer met een hoog ijzergehalte. Gewoon bij de drogist te verkrijgen. Kan me niet voortellen dat je arts je ontraadt dit te nemen! Anders Roosvicee Ferro. Dit is limonade. Veel groene groenten eten!
Floradix is juist heel goed om te nemen, zeker als je ijzer wat aan de lage kant is. Als je gaat bevallen wil je het liefst dat je ijzer goed op pijl is. Dan is het herstel namelijk veel sneller. Ook als je wat bloed verliest tijdens je bevalling is het door een beter ijzer gehalte minder ingrijpend. Dus kan me ook niet voorstellen dat je arts het geen goed idee vind.
je arts geeft erg rare adviezen zeg ik zou gewoon die floradix halen. dit is inderdaad geen medicijn en kan je dus gerust nemen. het is op kruidenbasis. bij een lagere hb heb je zeker kans op duizelingen en na de bevalling wil je echt dat je HB hoger is hoor...
inderdaad, floradix kun je zien zoals een vitamine. En je hb is best keurig hoor voor iemand die hoog zwanger is. Bij zwangerzijn heb je soms kwaaltjes die kunnen wijzen op iets ernstigs maar dat is bij jou uitgesloten dus hoort het er gewoon een beetje bij. Zwangerzijn vergt gewoon een hele boel van een lijf en dat protesteert een beetje
6,5 is toch niet zo extreem laag?? Ik vind het opzich best meevallen in elk geval... Zeker als je normaal op 6,8 zit.
daarom juist omdat het niet extreem laag is en omdat ik al heel goed eet: hij vroeg wat ik drink en eet en ik eet elke dag rode vlees, aardappels, broccoli, spinazie en drink zwangerschapsvitaminen- krijg ik al meer dan genoeg ijzer binnen. en mede omdat baby het uitstekend doet - dus er is eigenlijk bij mij geen aanwijzingen dat ik last van 6.5 heb. vind ik zelf niet raar dat ik verder niks hoef te nemen omdat florax ook bijwerkingen heeft zoals elke medicijn of het kruiden of niet. Bijwerkingen bij deze buikpijn en verandering van de stoelgang. Wil ik eigenlijk niet hebben, hoor. ik zit al op mijn 37e week en ik denk dat artsen hebben alles overwogen elke keer of het zinvol of raadzaam is in bepaalde stadium het geven of niet. Ik denk dat als groeiecho volgende week achterstand meet dan zullen ze zeker iets geven, maar op dit moment mijn mb grootte is gewoon volgens het boekje- hoeveel weken/hoeveel grootte... bedankt voor jullie reacties in elk geval! Ik ben al 2 dagen niet misselijk of duizelig geweest terwijl mijn hb hetzelfde is, raar toch
Waarom denkt iedereen dat een laag hb door ijzertekort wordt veroorzaakt? Er kunnen ook nog andere oorzaken voor laag hb zijn. Eerst moet die oorzaak uitgezocht worden pas dan weet je wat je eraan kan doen. Zomaar extra ijzer nemen heeft weinig nut als er een andere oorzaak is...
Klopt ik had afgelopen woensdag weer andere gyn. en die zei dat bij mij was die altijd dus zi 6.5/6.8 en in principe ja willen ze het hoger hebben bij de bevalling maar het is niet ernstig of zo. Florax had geen zin te nemen enige wat kon is tabletten maar nu is te laat voor en zo extreem laag is die niet