Hier ook een bloeddruk die opeens aan het stijgen is. Ook hoofdpijn, misselijk en een strak gevoel bij mijn maag. Alles is snel gecheckt, maar toch niets dat verder op zwangerschapsvergiftiging wees. Het hoeft dus niet meteen paniek te zijn. Als ze het maar goed in de gaten houden. Ik doe verder alles nog, maar wel slakkentempo. Schoonmaken van het hele huis gaat prima, maar ik doe maar 1 verdieping per dag. Boodschappen doe ik in een karretje en die gaat helemaal tor aan mijn auto. Euhm grasmaaien, bah die schuif ik af op mijn vriend haha. Ik vind het vervelend om mijn vriend met van alles op te zadelen, terwijl ik de hele dag thuis zit. Enige echte belemmering vind ik het vasthouden van vocht nu. Wat doet dat zeer in je voeten...
daantje persoonlijk snap ik niet dat jij het vervelend vind om je vriend er mee "op te zadelen" als je straks in het ziekenhuis ligt moet hij helemaal alles alleen doen!
Heb ook opeens een hoge bloeddruk (155/90) in het zh waren ze ernstig in paniek. Afgelopen vrijdagnacht mogen blijven voor onderzoeken. Waren allemaal goed en kon daarna weer vrolijk naar huis (om half 5 's ochtends...). Ik heb verder geen restricties meegekregen, maar doe toch maar zo rustig mogelijk. Op mijn werk zijn ze gelukkig heel coulant en heb ik de vrijheid mij aan alles te onttrekken als ik wil.
Hoe gaat het nu? Ben je al naar het ziekenhuis geweest? Heb je ze ook verteld van het strakke band gevoel?
Heb zelf HELLP+ PE gehad en mocht toen absoluut niks meer. Ook prematuur ingeleid etc. Vriendin van mij is pas bevallen met enkel hoge bloeddruk + medicatie en die mocht lichte activiteiten ondernemen zolang het onder controle was met medicijnen. Wellicht misschien omdat ze het ook van zichzelf ook al had. Maar kan ook per ziekenhuis verschillen, en waarschijnlijk zelfs per persoon verschillend! Maar ik zeg niet voor niets dat ze sowieso BETER maar rustig aan kan doen! Dat kan nooit kwaad Sowieso niet zo handig dat het ziekenhuis zo onduidelijk is geweest in geval van TS. . . Hoe gaat het nu met je meis?? Echt aan de bel trekken op tijd hoor, dat opgejaagde is ook niet goed!
Goed nieuw: de medicatie slaat aan. Onderdrukt is nu 85. Nog steeds aan de hoge kant voor mij specifiek, maar niet zorgwekkend meer. Urine en bloed was ook vandaag weer goed. Ik hoef vrijdag pas weer terug. Wel blijf ik nu 'een medisch geval' en zal verplicht in het ziekenhuis bevallen. Ik vind het wel prima. Ook nog gevraagd wat ik nu wel en niet mag doen. Eigenlijk mag ik best stofzuigen of boodschappen doen, maar ik moet kiezen. 1 activiteit van dat soort op een dag en dan op tempo van een 80-jarige. Waar ik alleen nog mee zit: kan ik nu wel borstvoeding geven? Er doen wat tegenstrijdige meningen de ronde op het net en ik ben het zelf vergeten te vragen. Ik hoop het zo...
He merah, Ik heb al sinds het begin van mijn zwangerschap hoge bloeddruk... Helaas een familiekwaaltje, maar tis erg irritant... De eerste echo had ik 160/90, en nu de ene keer is ie 130/90 de andere keer weer hoger... Ik heb medicijnen voorgeschreven gekregen, die ik tot de 35e week mag slikken... En rust.. Tsja, voor een eigenaar van een groot bedrijf (hotel/restaurant) dan is het best moeilijk als je rustig aan moet doen.... Dus ik ben begonnen met breien, tsja je moet toch iets...
merah je kan zowieso wel borstvoeding geven. Ligt alleen aan de medicatie of dat ook mag met borstvoeding (anders eerst afbouwen en kolven) maar de medicatie die ze tegenwoordig aan zwangeren geven mogen ook bij borstvoeding. Ik had op een gegeven moment zo een hoge bloeddruk dat ik aan een infuus moest en dat mocht niet samen met borstvoeding. Moest toen 24 uur kolven en weggooien en daarna gewoon borstvoeding kunnen geven.
Ik hoop dat je gelijk hebt debby. Ik slik methyldopa, ken je dat? Bij mij is het ook echt.een zwangerschapskwaal, dus ik neem aan dat medicatie na de bevalling niet meer nodig is. Maar misschien is die conclusie wat voorbarig?
Met Methyldopa is borstvoeding geen probleem. Ik gebruik dit zelf ook en tijdens de vorige zwangerschap ook gebruikt. Bij mij is het na de bevalling in 1 dag afgebouwd en ik heb ook borstvoeding gegeven. Geen zorgen over maken dus.