Ik lees overal dat je als je zwanger bent geen kattenbak mag verschonen. Maar hoe zit het met een paardenstal uitmesten en een konijnenkooi verschonen mag dat wel? (en ik neem aan dat ik gewoon kan blijven knuffelen met mijn beestenboel, toch?) Of heeft iemand nog tips waar ik op moet letten.
De rest mag gewoon hoor. Het zit hem in de toxoplasmose (als ik dat goed schrijf, geen katten hier). Je kunt dit op internet wel opzoeken. Ook op dit forum zijn er vaak onderwerpen over geweest. Knuffelen kan dus geen kwaad. In de tuin werken (ivm kattenpoep) en de kattenbak zelf moet je vermijden tijdens je zwangerschap. Elmo
Elmo bedankt, ik kon het niet zo goed vinden met de zoekfunctie (maar ik ben redelijk nieuw en niet zo'n internetpersoon (tot nu), dus daar zou het ook aan kunnen liggen. (hmm toch een beetje jammer, anders had ik een goed excuus om mijn man de stallen te laten uitmesten )
Whahaha...ach, smoesjes komen er nog genoeg (als je tonnetje rond voorbij waggelt met de hooivork achter je aan slepend).
je mag in principe niet zwaar tillen, een stal uitmesten kan best zwaar werk zijn, dus tja...kan je misschien toch ook beter je vriend voor vragen..bovendien is de ammoniaklucht die bij stallen mesten vrijkomt, ook niet echt goed als je dan inademt. alleen dat konijnenhok valt mee
Kijk eerst eens of je toxoplasmose immuun bent! Ben je immuun dan moet je in feite met niets inzitten. Ben je niet immuun dan zou ik gewoon handschoenen aantrekken en handen goed wassen. Toxoplasmose komt meest bij katten voor, ook het eten van rauw vlees moet je mee opletten(andere dieren kunnen ook besmet zijn.
Ja een stal uit mesten kan erg zwaar zijn... moet zeggen wij hebben een luie stal daar word het voor je gedaan.. hihihi. Maar pas wel op daar mee later.
Je kan een hele tijd nog gewoon tillen hoor! De baby heeft daar geen last van hoor. Als je echt dikker wordt zou ik wat minderen maar voorlopig kan het geen kwaad. Elmo
Gister voor het eerst sinds de test het konijnenhok verschoond, en ging zowat over mijn nek van die pisgeur :-&
Eh, hoe kan ik testen of ik immuun ben voor toxoplasmosedinges? Op zich valt het uitmesten wel mee hoor, ik haal iedere dag de paardenmest eruit, en dat is niet zo zwaar. Maar ik begrijp dat ik voorlopig nog alles wel kan doen (ik heb nog geen klachten of zo) En tja, dat konijnenhok, daar kom ik voorlopig ook niet onderuit
Dat wordt standaard getest bij het eerste bloedonderzoek dat je bij de vk of gyn krijgt. Je bent nog vrij vroeg, dus ik weet niet of je al een afspraak hebt voor je eerste gesprek...
Zwaar tillen tijdens de zwangerschap word afgeraden, max 10 kilo per keer is verantwoord. Ik weet niet hoe zwaar je til als je paardenstallen aan het uitmesten ben, anders zou ik het zeker door je mannetje laten doen
Bri ik heb nog geen afspraak met de verloskundige, ik ga eerst dinsdag maar eens langs de huisarts, maar goed om te weten dat je er ook immuun voor kunt zijn Patricia, bedankt dat van die 10 kilo wist ik ook niet hmmm misschien een optie om met een weegschaaltje stallen te gaan uitmesten Ik ga echt niet meer tillen, en mocht het te zwaar zijn mag mijn man aan de bak hoor.
nou als je een beetje zooi op je mestvork hebt, zit je al rustig aan aardig wat kilo's! Ik zou het risico niet nemen, je bekken en alles zijn nu ook slapper he? dus voor je rug is het gewon ook niet echt verstandig. Op toxoplasmose word je NIET standaart getest hoor, daar moet je even zelf naar vragen, als er bloed van je word afgenomen bij de vk (of huisarts) of ze ook toxo willen aankruisen.
Als je huisarts bloed trekt weet je het snel(vraag ondertussen ook of je immuun bent voor cytomegalievirus, dit is mocht je in aanraking komen met kleine kinderen). Ik heb 2 jaar geleden een bloedtest laten doen omdat we op een appartement wonen en ik een kat wou. Maar zo'n diertje wordt snel meer dan 10 jaar dus als we kindjes wilden dan wou ik zeker zijn dat ik immuun was en het beestje niet ging moeten verwaarlozen. De aandacht voor de kat gaat misschien wat minderen als het kindje er is (ze gaat jalloers zijn denk ik), maar ik moet tenminste niet schuw zijn van toxoplasmose.