Hallo meiden, Ook ik heb een te hoge bloeddruk... Moest voor controle naar de verloskundige waar bleek dat mn bloeddruk te hoog was 135/95, had eiwitten in mn urine en last van hoofdpijn en 'sterretjes' zien. Ik werd gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar bleek mn bloeddruk gelukkig lager te zijn 130/85 en mocht na verschillende controles weer naar huis. Wel moest ik 2 dagen later weer terug komen voor controle. Mn bloeddruk was 140/100 en had nog steeds eiwitten in mn urine. Toen hebben ze me opgenomen en kreeg ik medicijnen om de bloeddruk te verlagen. Ik heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en mocht gelukkig gister weer naar huis. Woensdag moet ik weer terug naar het ziekenhuis en word alles weer gecontroleerd. Ben benieuwd! Ik moet de medicijnen blijven slikken totdat ik bevallen ben. En bevalling zal nu ook plaats vinden in het ziekenhuis.
hey san23 wat vervelend allemaal he? ik zit ook steeds te schommelen. morgen moet ik ook weer voor controle, zal mij benieuwen wat de bloeddruk morgen is,want hij was een zaterdag weer netjes. nou veel sterkte
Het is zeker vervelend. Ik vond het ook wel even schrikken toen ik hoorde dat ik opgenomen werd, want ja, dat doen ze niet zomaar... Maar gelukkig weer lekker thuis nu en hopen dat hij netjes blijft. Succes morgen, ben benieuwd! Jij ook veel sterkte!
hey hey gisteren weer naar het ziekenhuis geweeest en alles was goed, de bloeddruk was 80/120 dus ben super blij. het gaat de laatste dagen harstikke goed,daar ben ik heel blij om. hopen dat het de laatste weekjes zo netjes op peil blijft.
Vanmiddag voor controle naar het ziekenhuis geweest, gelukkig was mijn bloeddruk ook goed 125/80. En heb te horen gekregen dat als ze met 41 weken nog niet geboren is, dat ze me dan gaan inleiden Moet maandag weer terug voor controle... Idd hopen dat het zo netjes blijft
san23 wat goed nieuws, ik ben blij dat jouw bloeddruk ook goed is. hopen dat het zo blijft! ik duim voor ons allebei
Oh sorry, ging even wat mis in mijn vorige berichtje Ik wil toch nog even reageren. Ik hoop dat het met alle dames, met bloeddrukproblemen, goed gaat. Ik wil even een misverstand uit de wereld helpen. Er is geen standaard TE hoge bloeddruk als het gaat om zwangerschapsvergiftiging. Een onderdruk van 90 ( het gaat om je onderdruk ) kan dus wel degelijk gevaarlijk zijn, als je normaal een lage bloeddruk hebt. Ik spreek uit ervaring. Ik had zelf altijd een onderdruk van 60/65. Ik had al het HELLP- syndroom bij een onderdruk van 85/90. Hou dus ook goed eventuele verdere klachten in de gaten en neem het serieus. Als je Verloskundige aangeeft dat de stijging te groot is, dan heeft ze wsc gelijk. Allemaal veel succes. Ik duim
hey hey gisteren heb ik het ziekenhuis maar is gebeld , ik was zo ziek, hoofdpijn misselijk en benauwd. de bloeddruk was 90/130 dus dat was wel goed, maar omdat ik die klachten had waren ze erg voorzichtig, moest nog even bloedprikken en dat was allemaal goed en ik mocht gewoon naar huis omdat ik 5 min van het ziekenhuis woon en als ik vandaag om 8 uur maar weer naar het ziekenhuis kwam. dus vanmorgen om 8 uur stond ik weer in het ziekenhuis en voelde me eigenlijk erg goed, alles was ook goed bloed druk 90/130 alleen de ctg scan moesten meer bewegingen op komen ik moest een poos op mijn zij gaan liggen en toen gingen de bewegingen al stukken beter en daarom moet ik maandag een uur aan de ctg liggen zo weer een heel verhaaltje
Hey Wilma, Wat vervelend dat je je ineens niet lekker voelde! Goed om te horen dat je bloed en bloeddruk goed was. Hebben ze ook je urine gecontroleerd? Het zijn wel de klachten om zwangerschapsvergiftiging te ontwikkelen. Dat is tenminste wat ze tegen mij hebben gezegd in het ziekenhuis. Vandaar dat ze me ook opgenomen hadden. Ik hoop dat het niet nog een x voorkomt! Hou je rustig en hou het goed in de gaten! Sterkte
Hey aukje, Bedankt voor je berichtje! Ik hoop dat alles verder goed gegaan is bij je, ondanks het HELLP-sydroom?
Ik heb bij ons tweede kindje pre eclampsie gehad. Het bleek dat ik van mijzelf hoge bloeddruk heb. Ik begon ind 11 e week met bleoddruk 160/105 in de 13 e week 130/85 In de 17 e week bloeddruk 140-90 en drie weken geleden 140-95 De echo was goed en de gyn maakte zich geen zorgen. Ik slik 3 keer 250 gram aldomet. (methyldopa) Zijn er hier ook dames die ervaring hebben met hoge bloeddruk die er al was voor de zwangerschap? De gyn is positief en ik lees op internet ook positieve verhalen. Heeft iemand van de dames hier ook ervaring mee?
Ik heb ook een hoge bloeddruk, die al oor mijn zwangerschap bestond. Sinds ik weet dat ik zwanger ben, ben ik gestopt met de bloeddrukmedicijnen (op aanraden van de huisarts) en slik dus nu niets voor mijn bloeddruk. Tot nu toe gaat het nog steeds goed met mijn bloeddruk, vanmiddag 135/85 maar meestal lager. Ik ben benieuwd of ik de hele zwangerschap zonder medicijnen kan. Ik ben verpleegkundige dus kan mijn bloeddruk regelmatig meten.
ok dat is heel erg knap. Helemaal zonder medicatie! Ik geloof dat ik met mijn aldomet methyldopa ook op een vrij lage dosering zit 3 keer 250. Meten jou collegas het op? En ben je op controle in het ziekenhuis?
Hai San, Lief dat je ernaar vraagt. Ik ben toen met een spoedsectio bevallen van een dochtertje Fenna ( 1500 gram ). Ik was 32 weken zwanger. Ze heeft een hersenbeschadiging door de vroeggeboorte dus het is afwachten hoe ze zich gaat ontwikkelen, maar het is echt een schatje en een doorzetter. Ik heb veel vertrouwen in haar. Met mij gaat het inmiddels ook goed. Na het gebeuren hebben ze mijn placenta nog onderzocht. Die bleek vol infarctjes te zitten. Ik heb wsc al weken met die zwschapsvergiftiging rondgelopen terwijl mijn onderdruk dus 85 was. Daarom wil ik gewoon iedereen waarschuwen om vooral goed op te letten. Het kan zo snel gaan. Iedereen veel sterkte en succes
Ik meet mijn bloeddruk zelf op. We hebben automatische bloeddrukmeters op de afdeling, maar het is wel jammer dat mijn bloeddruk bij de gyn hoger is dan als ik het zelf doe. Ik loop dus bij de gyn en heb ook een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen. Ben jij ook onder controle van een gyn? (lijkt me wel)
Ik had ook al een hoge bloeddruk voordat ik zwanger werd deze keer. (overgehouden van pre-eclampsie en hellp eerste zwangerschap). Ik heb een hele tijd Micardis geslikt, maar toen we een tweede kindje wilden ben ik overgestapt op 3X250 mg Methyldopa en 150 mg metprolol. Nu is mijn bloeddruk steeds rond de 140/90. Voorlopig gaat het net.
Zwiep, Ja ik ben onder controle van de gyn en mijn bloeddruk was de laatste keer dus 140/95 de baby doet het prima. Ik heb dus altijd al een hoge bloeddruk gehad en nu dus 3 keer 250 gr methyldopa. Ik heb zelf een meter van een goedkoper merk. Van welk merk hebben jullie op de afdeling meters?
ok super! We houden mekaar op de hoogte! Ee nhogere dosering is altijd mogelijk. Ik las ergens dat er wel iemand was die 3 keer 1000 gr methyldopa slikte!