met 34 w. hoesten, spugen, nauwelijks adem kunnen halen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nootje, 2 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nootje

Nootje Lid

19 apr 2007
    9
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nu 34 zwanger en heb sinds 1,5 week last van het volgende:

Als ik begin met hoesten, bv door een lachbui of verslikken, raakt m'n slokdarm gelijk geirriteerd en moet ik kokhalzen en/of spugen. Vervolgens moet ik dan ook erg m'n best blijven doen om genoeg lucht binnen te krijgen omdat ik benauwd wordt. Gisteren werd ik ook benauwd, kreeg nauwelijks lucht binnen en ging allemaal sterretjes zien. Ben nu erg bang om te beginnen met hoesten en dit weer te krijgen met oog op flauwvallen. Ben verder niet ziek of misselijk ofzo.
    Komt dit door de zwangerschap en kan ik er iets tegen doen? De baby wordt natuurlijk alleen maar groter aankomende weken en ben bang dat het dan erger gaat worden...

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Nootje,

Wat vervelend zeg! Helaas is het wel een klacht die bij je groeiende buik hoort. Door het hoesten vergroot je de druk in je buikholte waardoor en nog meer druk op je maag en vaten komen te staan. Hierdoor kan je de klahcten die je beschrijft krijgen. Wat wel gaat helpen is dat de kleine dadelijk in je bekken gaat indalen en hoe dieper die kleine gaat hoe meer vrijheid je bij je maag krijgt. Dus hopen dat de kleine dat gauw gaat doen!

Imke

Deel Deze Pagina